Firmaet leverede en bred vifte af modeller for ethvert behov, og heller ikke hvad motorydelse angik, stod man tilbage for nogen.
Zündapp holdt sig imidlertid helt uden for det store Grand Prix/VM-halløj, meeen - med mellemrum markerede man sig tydeligt ved at spille lidt med musklerne, næsten altid i form af en langdistance rekord, og det skete ofte umiddelbart efter, at Kreidler havde offentliggjort en skelsættende præstation.
Mens Kreidlers reklamer for Mokicks og Kleinkrafträder vel nærmest må siges at været rettet mod "Die Halbstarke" (hvis danske kælenavn var "anderumperne" eller "De Milde Engle", det mere ungdommelige modstykke til "De Vilde Engle") rettede Zündapp reklamekanonerne mod den pæne, velopdragne og modebevidste ungdom, og de alt overskyggende salgsargumenter var mode, idyl og maskinernes driftssikkerhed.
Jeg vil på denne side holde mig fra nærmere tekniske betragtninger (man må jo prøve at begrænse sig) og i stedet lade evt. læsere glæde sig over reklamechef Heinz Kletzke's, for tiden, helt specielle markedsføringsstil.
Det fortælles, at Herr Kletzke udelukkende benyttede modeller
fra firmaets egen stab, så jeg vil tro, at de øvrige ansatte
har udnyttet enhver undskyldning for at besøge reklameafdelingen.
.
.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |