.
Historien er imidlertid endnu ikke helt slut.
.
Rettighederne til navnet blev, ved den endelige konkursbehandling,
opkøbt af en af de helt store aftagere, grossisten Rudolf Scheidt,
der havde planer om at genoptage produktionen, først og fremmest
af Flory modellerne, men da flere af de tidligere underleverandører
ikke var med på ideen, indgik han en aftale med Garelli om produktion
af de Kreidler lignende knallerter, Flirt (automatgear) og Flory (manuelt
gear) og en sportsmodel, Flott.
.
.
Især på grund af den originale tank, lignede de første
modeller den ægte vare, men kvaliteten kunne de desværre ikke
leve op til. Dette forhold bedredes en del, og produktionen opretholdtes
frem til 1988.
.
.
I "Garellitiden" fremstilledes også i 1984 en 5-g, 16 hk, 125cc
Kreidler Mustang med vandkølet 2-takt motor, men den nåede
efter sigende aldrig ud på markedet.
.
.
Nu om dage pryder det gamle traditionsrige mærke en øst-produceret
scooter.
.
.
I 1995 opkøbtes rettighederne til navnet af firmaet Prophete, der
lod den noget dyrere og bedre udstyrede De Luxe version af deres scooter
"REX" bære Kreidler mærket, og i Danmark markedsføres
50cc scooteren efter de samme kriterier under navnene Easy Rider / Kreidler.
.
"Kreidleren" fremstilles også i en 9,5 hestes 125cc, scooterversion.
.
.
Indtil videre(?) har sidste udspil fra Prophete, i 1998, været
en Chopper konstruktion, Kreidler Mustang, med en bedaget fartvindkølet
125cc, 9,5 hestes Yamaha motor samt, i 1999, en ligeledes 125cc Kreidler
Enduro (Cross) med 14 hk.
.
.
2002: .
De ny Kreidlere har indtil videre ført en meget stilfærdig
tilværelse i Danmark, men det kan tilføjes, at import og distribution
nu er overtaget af det meget entusiastiske firma Kreidler Danmark, en sektion
af Ejsing MotorCompany, Vinderup, http://www.kreidler.dk
.
Vi ønsker held og lykke med projektet.
.
.
Nov. 2003: .
Kreidler i Danmark holder pause. Som bekendt er 2-takt motoren, takket
være miljø-paverne, på vej ud, og man forholder sig
afventende over for situationen.
.