NSU
Quickly S, 1956. Det eneste billede, jeg idag kan finde af min første knallert, der blev købt brugt, men velholdt for kr. 500,-. Farvekombinationen var Isarsand/Virginiabrun men formedelst kr. 250,- blev senere professionelt omlakeret i Perlegrå/Lidoblå. Billedet er fra mine forældres sommerhus i Bistrup i 1962. Den blev (naturligvis og ærgerligt nok) solgt, da jeg som 19-årig i 1965 fik kørekort, men inden da var det min store drøm at bytte den ud med den ny smarte TT model. Det stod financerne imidlertid ikke til, så det måtte dengang blive ved drømmen. |
|
NSU
Quickly S23, 1966. For nogle år siden faldt jeg over denne lidt senere model, der, bortset fra en større tank og kun 19" hjul, er identisk med dens 10 år ældre bror. Den er adskilt og skal have den helt store tur på et tidspunkt. |
|
NSU
Quickly TT/K 1961. Den gamle 56'er blev (naturligvis og ærgerligt nok) solgt, da jeg som 19-årig i 1965 fik kørekort, men inden da var det min store drøm at bytte den ud med den ny smarte TT model. Det stod financerne imidlertid ikke til, så det måtte dengang blive ved drømmen. I 2008 blev den imidlertid indfriet, idet jeg importerede dette rimeligt velholdte eksemplar fra Tyskland. K'et står for kick-starter. Der blev kun produceret godt 12.000 af dem, så den er rimeligt sjælden. Den kører superfint og har en god komfort. |
|
Intet
billede |
NSU
Quickly TT 1961. Endnu en TT, men denne har pedaler, som vi kendte den her i DK. Den ligger komplet på lageret, sandblæst og grundet, klar til lakering, men det begynder at knibe med pladsen, så hvornår? |
NSU
Quickly T, 1960. TT'ens søstermodel, indkøbt stump for stump, over en længere periode. Dette er det tætteste, den har været på samling, men den er køreklar, da resten faktisk bare er blik-indpakning. Kører også superfint, men det er også i dette tilfælde den manglende plads, der gør, at jeg sikkert ikke kommer videre med den forløbig. |