NSU rotologo


NSU Quickly S 1956
NSU Quickly S, 1956.

Det eneste billede, jeg idag kan finde af min første knallert,
der blev købt brugt, men velholdt for kr. 500,-.

Farvekombinationen var Isarsand/Virginiabrun
men formedelst kr. 250,- blev senere professionelt omlakeret
i Perlegrå/Lidoblå.

Billedet er fra mine forældres sommerhus i Bistrup i 1962.
 
Den blev (naturligvis og ærgerligt nok) solgt, da jeg som 19-årig
i 1965 fik kørekort, men inden da var det min store drøm at bytte
den ud med den ny smarte TT model. Det stod financerne imidlertid
ikke til, så det måtte dengang blive ved drømmen.
NSU Quickly S23 1966
NSU Quickly S23, 1966.

For nogle år siden faldt jeg over denne lidt senere model, der, bortset
fra en større tank og kun 19" hjul, er identisk med dens 10 år ældre
bror.

Den er adskilt og skal have den helt store tur på et tidspunkt.

NSU Quickly TT/K 1961 NSU Quickly TT/K 1961.

Den gamle 56'er blev (naturligvis og ærgerligt nok) solgt, da jeg som
19-årig i 1965 fik kørekort, men inden da var det min store drøm at
bytte den ud med den ny smarte TT model. Det stod financerne imidlertid
ikke til, så det måtte dengang blive ved drømmen.

I 2008 blev den imidlertid indfriet, idet jeg importerede dette rimeligt
velholdte eksemplar fra Tyskland.

K'et står for kick-starter. Der blev kun produceret godt 12.000 af dem,
så den er rimeligt sjælden.

Den kører superfint og har en god komfort.
Intet billede
NSU Quickly TT 1961.

Endnu en TT, men denne har pedaler, som vi kendte den her i DK.
Den ligger komplet på lageret, sandblæst og grundet, klar til lakering, men
det begynder at knibe med pladsen, så hvornår?
NSU Quickly T 1960 NSU Quickly T, 1960.

TT'ens søstermodel, indkøbt stump for stump, over en længere periode.

Dette er det tætteste, den har været på samling, men den er køreklar,
da resten faktisk bare er blik-indpakning.

Kører også superfint, men det er også i dette tilfælde den manglende plads,
der gør, at jeg sikkert ikke kommer videre med den forløbig.