Min første Kreidler
Florett, RMC 3gear, anskaffet 1997, totalrestaureret, opgraderet til 5 gears RS og indregistreret som MC i 2000. Med anskaffelsen blev grunden lagt for en stor interesse for mærket, og siden er det, slag i slag, blevet til en mindre samling af diverse årgange og modeller, i såvel originalt som mere personligt trim. |
|
Kreidler 1,2, 1981,
nyrestaureret i 2002. Motor: Original DK, dog forsynet med et ekstra gear. Billedet blev taget med henblik på en julehilsen til klubbens medlemmer. |
|
Den første af mine lidt ældre modeller, en Florett LF 1972. Den fremstår i helt original stand og er p.t. udstillet på Egeskov Veteranmuseum. | |
Kreidler
Florett, 1977 "Chrom-Kreuzer", bygget 2007. Data: Motor: 5 gear med direkte skifte, 5,3HK blæserkølet Karburator: Bing 1/18/26 Ekstraudstyr: Tank fra den første RS serie 1968-73 Bagagepærer: Schweizertype Styrtbøjler: Original (DiFi) |
|
Kreidler
Florett, 1960. Importeret fra Tyskland, 2007. Data: Hjul: 19" Weinmann alu-fælge, 116mm nav Motor: 3 gear med håndskifte. Bemærkninger: Original, lettere restaureret stand. Identisk med modellen, der i 1965 blev typegodkendt i DK. |
|
Kreidler Mustang, 1965
Replica, bygget 2010 Data: Stel: Florett 1965 Forgaffel, specialbygget efter original Styr og greb: 1975 Mustang Skærme: Puch Hjul: Originale 17" egerhjul m. 116mm nav Motor: 4 gear med indirekte skifte, 5,2HK Karburator: Bing 1/16/59 Ekstra udstyr: Klapbar kick-starter pedal, Bageste skærmstiver: originaldel fra 70'erne. |
|
Kreidler
Florett Strassen Renner 1972, bygget 2010. under stadig opbygning med henblik på deltagelse i CCR |
|
Kreidler
Florett Custom Style, bygget 2011. Data: Stel: 1966 Forgaffel, lygte og speedometer: 1968-73 Forskærm: GT 1967 Hjul: 17" Weinmann Letmetal 1979 Tank og sæde: 1963 Bagagebærer: Stammer fra Kreidler Amazone Motor: 5 gear med direkte skifte, 6,25HK Karburator: Bing 1/20/59 Tænding: Kokusan 12V Ekstra udstyr: Lygtebeskytter (DiFi) Holder for GPS Digital omdrejningstæller og speedometer Motoscope Mini |