Anton skrev:Hej allesammens.
Jag är på jakt efter en elektronisk tändning och undrar vilken som ni föredrar?
Jag har bara kikat på seal, motoplat och original Bosch.
Vilken tycker ni är att föredra?
Jag tycker att motoplat tändningen är aningen för dyr ifall den inte är överlägsen de andra.
Ps: mopeden den ska sitta på kommer att varva 10,000rpm+
MVH Anton
sperik skrev:Fordelen ved 15.43.71 er, at det er muligt at lave næsten samme porttider som på 15.43.99 (6,25 hk).
De er næsten ens i grundformen.
Dog er 15.43.71 lidt højere, men det kan fixes i en drejebænk.
Resten klares med en Proxxon eller en Dremel
15.43.71 er, i mine øjne, den bedste Mahlecylinder at tune på.
Standard kører den nok ca. 60 Km/t med 14mm karburator.
Bespænding til udstødning er 32mm.
Anton skrev:Hej igen.
Men jag har nog inga större planer av att tune den cylinderen.
Den folger med till en 5g motor som jag eventuellt ska köpa.
Hvis cylinderen körer godt beholder jag hellere den i standardskick och köper en 60cc cylinder att porta istället.
Så varför är det fördelar med att köpa en 2,9hk cylinder och porta den som en 6,25 och ändra avgasporten fra 28-32mm istället för att köpa en 6,25 hk direkt?
Är 2,9 hk cylinderen bättre än 6,25 hk cylinderen till att tune trots att de är så lika eller är de lika bra?
Jag har också läst i tuningsammahang med Kreidler att man ska ha en 2,9 hk eller 6,25 hk cylinder bemarket med A3 för att det ska finnas tillräckligt mycket gods för att göra Boosterkanaler och få en effekt på 9kw-12 hk
MVH/ Anton Kohle
Twinsport skrev:Jeps, jeg venter også på at vi får sendt KreidlerLars til Berlin for at hente nogle VAPE-sæt til os
Jeg har i årevis brugt et identisk VAPE-anlæg til min CZ250, som jeg solgte til KreidlerLars. Det er dog 12V/150W, fordi pickupspolen er placeret udvendigt. Det eneste problem jeg har haft, var en afbrændt højspændingspole efter nogle tusinde kilometer. MZ-B (forhandleren) ombyttede dog blot statoren, selvom den var fire år ældre på det tidspunkt.
/Steen
Anton skrev:är det några svårigheter att montera tändsystemet som Steen visade på en Kreidlermotor? Då menar ajg ifall man är tvungen att modifiera och dylikt?
MVH/ Anton
Brugere der læser dette forum: Ingen og 1 gæst