[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/db/dbal.php on line 117: Undefined array key "cached"
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/db/dbal.php on line 118: Undefined array key "normal"
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/db/dbal.php on line 119: Undefined array key "total"
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/session.php on line 1042: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/session.php on line 1042: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/session.php on line 1042: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Array to string conversion
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Undefined variable $Array
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Trying to access array offset on value of type null
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Array to string conversion
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Undefined variable $Array
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Trying to access array offset on value of type null
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Array to string conversion
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Undefined variable $Array
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Trying to access array offset on value of type null
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4752: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4754: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4755: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4756: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
KREIDLER REGISTER DK's FORUM • Vis emne - Min Kreidler RS 4Gear

Min Kreidler RS 4Gear

Vis, hvad du kører rundt på.
**KUN Kreidlerrelaterede emner**

Redaktør: kreidlerhansen

Indlægaf Anders.S » torsdag, 29. september 2005 12:44

Det blir ingen perfekt squish tyvärr, målet var att få bort den vassa kanten som blir med det toppstycket och få lite mer open chamber. Squishhöjden är 0,8mm längst ut och 1,2mm 5mm in på squishen.
Jag kör allting för hand i brist på maskiner, är inte stiftet centralt placerat så går det inte med mina verktyg :cry: Som tur är så är det lätt att hitta 15,13,03 toppar så man kan prova lite, det blir värre sen om man köper Parma med stora bultavståndet. Jag har borrat ur ett tändstift som jag centrerar fräsen i och kör den försiktigt för hand, tyvärr så kom det lite skräp imellan därav repan i squishen, sen planar jag topp o cylinder med en plexiskiva o slippapper som jag spänner upp i skruvstycket, blir superplant! Jag har tagit bort ca 1mm på Athenacylindern för att reducera deckhöjden så sqiushen blir lite tajtare.

[img]http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload3/Kolv_o_topp.JPG[/img]
Anders.S
 
Indlæg: 36
Tilmeldt: lørdag, 14. maj 2005 09:07
Geografisk sted: Anders Sundbrandt - Byhåla, Sverige

Indlægaf kreidlerhansen » fredag, 30. september 2005 01:12

Jeg tror godt, du kan være glad for det arbejde, du har udført. ;) Så vidt jeg har forstået, er det bedste squish-band et, der åbner en smule ind mod tændrøret.
Hvis du kan bringe afstanden ned til 0,5mm i yderkanten, vil den være helt i orden længere inde.

Hovedformålet med squish-band'et er, at man holder gasserne væk fra cylindervæggen, og samler dem om et mindre område af stempeltoppen. Det har du opnået. :) Der er næppe 50% ydelsesforskel alligevel, og den måde du har lavet det på, ser ud til at være et godt bud på "the sweet spot". Altså, de mål der er det bedste kompromis. :)
/Jesper 'Kurveknækker' Hansen\

:mrgreen:
Brugeravatar
kreidlerhansen
Site Admin
 
Indlæg: 841
Tilmeldt: onsdag, 11. maj 2005 00:06
Geografisk sted: Jesper Hansen - 5260 Odense S

Indlægaf Anders.S » søndag, 02. oktober 2005 00:23

Nu är den nere i 0,4mm, perfekt nu kan man justera med packning!
[img]http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload5/Ny_Deckheight.JPG[/img]

Så här vart det!
[img]http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload5/Squishmetn..JPG[/img]

Var ute och prova den igår med oportad Athena och typ orginalrör, den gick skit, 79km/t gps med 12/36 med riktigt dåligt acc.

Nu får det vara nog :twisted:
[img]http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload5/Insug_mod.JPG[/img]

Ska fortsätta med portningen i morrn!

Mätte durationerna på orginalAthenan och fick dom till!
Avgas 191*
Insug 178*
Spolkanaler 135*

Min andra Athena till RSen, mätte den för nåt år sen!
Avgas 190*
Insug 180*
Spolkanaler 130*
Kreidler RS -77, 4 speed direkt, Athena 60cc (oportad), 18mm Bing, 93km/t mätarfart som bäst med 15/36 drevn.

Kreidler Cross -78, 5 speed direkt, Portad Athena 60cc, 12/36 drevn, Lucpipa max effekt vid 11800rpm, 107km/t GPS vid 13100rpm med mej liggandes över tanken 'oo>'
Anders.S
 
Indlæg: 36
Tilmeldt: lørdag, 14. maj 2005 09:07
Geografisk sted: Anders Sundbrandt - Byhåla, Sverige

Indlægaf kreidlerhansen » mandag, 03. oktober 2005 11:11

135º på skyllekanalerne - av! Den bliver peaky, men med masser af kræfter i selve trækområdet! Altså, medmindre du beslutter dig for at lave en udstødning. ;)

Jeg sender dig lige en privat besked i den forbindelse.

Squish'en ser umiddelbart ud til at være en god mellem-ting mellem omdrejninger og bundtræk. Super arbejde. :thumbup:


Glæder mig til at få mere at vide om, hvordan det hele arbejder!
/Jesper 'Kurveknækker' Hansen\

:mrgreen:
Brugeravatar
kreidlerhansen
Site Admin
 
Indlæg: 841
Tilmeldt: onsdag, 11. maj 2005 00:06
Geografisk sted: Jesper Hansen - 5260 Odense S

Indlægaf Anders.S » mandag, 03. oktober 2005 11:28

Tack! Det går med enkla verktyg också.
Det kommer att bli en ny expansionspipa, men jag har inte bestämt mej för på vilket varvtal jag ska stämma av den på. Skyllekanalerna är helt orginal och mätta så fort avfasningen börjar öppna, antagligen så är min senare Athena mer avfasad än den förra.
Kreidler RS -77, 4 speed direkt, Athena 60cc (oportad), 18mm Bing, 93km/t mätarfart som bäst med 15/36 drevn.

Kreidler Cross -78, 5 speed direkt, Portad Athena 60cc, 12/36 drevn, Lucpipa max effekt vid 11800rpm, 107km/t GPS vid 13100rpm med mej liggandes över tanken 'oo>'
Anders.S
 
Indlæg: 36
Tilmeldt: lørdag, 14. maj 2005 09:07
Geografisk sted: Anders Sundbrandt - Byhåla, Sverige

Indlægaf Anders.S » torsdag, 06. oktober 2005 20:49

Jodå, det händer lite varje dag :)
[img]http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload8/Utblas_610.JPG[/img]

Har lite problem med för högt kompressionsförhållande beroende på hur man mäter, mycket på grund av Meteors höga dome.
Har satt ihop gamla uppsättningar för att se hur mycket det har varit förut när det har fungerat och det har legat högt.
Hur brukar du mäta Jesper?
Kreidler RS -77, 4 speed direkt, Athena 60cc (oportad), 18mm Bing, 93km/t mätarfart som bäst med 15/36 drevn.

Kreidler Cross -78, 5 speed direkt, Portad Athena 60cc, 12/36 drevn, Lucpipa max effekt vid 11800rpm, 107km/t GPS vid 13100rpm med mej liggandes över tanken 'oo>'
Anders.S
 
Indlæg: 36
Tilmeldt: lørdag, 14. maj 2005 09:07
Geografisk sted: Anders Sundbrandt - Byhåla, Sverige

Indlægaf kreidlerhansen » torsdag, 06. oktober 2005 23:32

Jeg har ikke målt kompressionsforholdet, men jeg har leget lidt med nogle tal.

En standard RS-motor med 6,25HK skulle have et kompressionsforhold på 11:1
Jeg har dernæst beregnet volumen for dome'n på et originalt stempel og krydrefereret med Meteor-stemplet ved hjælp af denne side:

http://www.dragsource.com/index.php?nav ... lctoview=6

Volumen for en "kugletop":

h = dome'ns højde
r = radius

V = 1/3 * pi * h^2 * (3 - r - h)


Jeg husker desværre ikke flere tal, end at jeg fik beregnet kompressionsforholdet til 10,5:1 med min parmakit-cylinder.


Jeg er egentlig ligeglad med kompressionsforholdet. Så længe den kører godt, og jeg ikke oplever detonation, så er jeg god tilfreds. :)
/Jesper 'Kurveknækker' Hansen\

:mrgreen:
Brugeravatar
kreidlerhansen
Site Admin
 
Indlæg: 841
Tilmeldt: onsdag, 11. maj 2005 00:06
Geografisk sted: Jesper Hansen - 5260 Odense S

Indlægaf Anders.S » fredag, 07. oktober 2005 00:55

[quote="kreidlerhansen"]


Jeg husker desværre ikke flere tal, end at jeg fik beregnet kompressionsforholdet til 10,5:1 med min parmakit-cylinder.


Jeg er egentlig ligeglad med kompressionsforholdet. Så længe den kører godt, og jeg ikke oplever detonation, så er jeg god tilfreds. :)[/quote]

Tack för formlerna, men dom var lite för avancerade för mej tror jag :oops:
Verkar ju vara rätt så lagom kompression på 6,25hk till dom varvtalen den arbetar i.

Jag har mätt upp några cylindrar med topplock monterade i min "Dummie" motor och får väldigt höga kompressionsförhållande :shock:

Vad sägs om 3cc med kolv och topp monterat på Athenacylindern mätt med vätska, topplocket är numera på 7cc (std ca 6cc), alltså är kolvdomen på 4cc då deckheighten är non.
Enklaste räknesättet utan att blanda in domen blir ju då 63/3 = 21:1 :shock: Blandar man in domen så blir det lite lägre, men inte mycket.
Effektiv kompression mätt innan avgas öppnar ca 28/3 = 9,33:1
Det gamla vanliga sättet att räkna utan dome osv 60,3+7/7= 9,61:1
Man kan räkna på en massa olika sätt och få lite varierande siffror med att lägga till och dra ifrån domen, men frågan är hur proffsen mäter och mätte förr i alla dom artiklar man kan läsa om?
I Graham Bells bok "Two stroke performance tuning" ska man mäta som första exemplet om jag förstått det rätt. 56,3+3/3= 19,77:1
Hög kompression är ju inte bra om man vill ha mycket rpm :?
Jag ska offra ett topplock senare och fräsa ur så jag får i 10-12ml i förbränningsrummet för att testa om det är därför det varvar så dåligt, 190 grader ska ju varva en hel del enligt Lucs tabell, uppåt 14500rpm på en Kreidler.
Jaja, var bara tvungen att skriva av mej lite, börjar bli lite förvirrad av alla siffror :D
Jag tror jag fortsätter att mäta på det gamla vanliga viset så länge, annars får jag den aldrig i körbart skick igen, 9,61:1 låter bra :D
Senest rettet af Anders.S lørdag, 08. oktober 2005 20:06, rettet i alt 1 gang.
Kreidler RS -77, 4 speed direkt, Athena 60cc (oportad), 18mm Bing, 93km/t mätarfart som bäst med 15/36 drevn.

Kreidler Cross -78, 5 speed direkt, Portad Athena 60cc, 12/36 drevn, Lucpipa max effekt vid 11800rpm, 107km/t GPS vid 13100rpm med mej liggandes över tanken 'oo>'
Anders.S
 
Indlæg: 36
Tilmeldt: lørdag, 14. maj 2005 09:07
Geografisk sted: Anders Sundbrandt - Byhåla, Sverige

Indlægaf kreidlerhansen » fredag, 07. oktober 2005 10:31

Ja, 21:1 er nok i overkanten! :lol: Men hvis motore kan køre, er kompressionsforholdet næppe så højt.

Det korrigerede kompressionsforhold (corrected CR) kan du ikke bruge til noget - eller, det mener jeg i hvert fald ikke. ;) Udstødningen sørger jo for at suge gasser gennem skyllekanalerne og presser endda uforbrændte gasser tilbage fra forrøret.
Det svarer til trykladning, hvilket i bund og grund blot er en overfyldning af forbrændingskammeret. Altså, med en korrekt beregnet udstødning eller/og ved højere omdrejninger, vil der blive komprimeret mere gas end 50ccm.
Ved CCR skal du også modregne de ccm, som ligger "under" udstødningskanalens top.

Det er noget bras, som ikke holder i min verden. :P Der bliver netop ikke tabt nogle brændbare gasser i udstødningskanalen, hvis alt fungerer optimalt. Og det gør det hele, selvfølgelig. ;)

Måske paraffinen ikke trænger igennem ved den laveste squish? Det vil give en lille misvisning. Sprit har en noget lavere viscositet, så det giver måske et bedre resultat?

Som sagt beskæftiger jeg mig ikke seriøst med kompressionsforholdet. Det kræver, at mit topstykke passer perfekt til cylinder og stempel, hvilket det ikke gør. Derfor koncentrerer jeg mig om, at få det hele til at køre gooodt.
/Jesper 'Kurveknækker' Hansen\

:mrgreen:
Brugeravatar
kreidlerhansen
Site Admin
 
Indlæg: 841
Tilmeldt: onsdag, 11. maj 2005 00:06
Geografisk sted: Jesper Hansen - 5260 Odense S

Indlægaf Anders.S » fredag, 07. oktober 2005 11:29

Jag brukar bara prova ock köra i vanliga fall, men nu när allt är avmonterat så kan man ju lika gärna titta och mäta hur det ligger till med alla värden, nu vet man ju att man åker omkring med mycket högre kompression än man trodde var möjligt :D
Jag har mätt med sprit, men ska prova igen om jag hittar nåt med lägre ytspänning, diesel kanske?
CCR mäts med volymen ovanför kolven när den har stängt avgasporten.
ECV+CCV/CCV=CCR The japanese way :? Så för att sänka kompressionen så behöver man bara höja avgasdurationen :idea: :roll: :wink:
Kreidler RS -77, 4 speed direkt, Athena 60cc (oportad), 18mm Bing, 93km/t mätarfart som bäst med 15/36 drevn.

Kreidler Cross -78, 5 speed direkt, Portad Athena 60cc, 12/36 drevn, Lucpipa max effekt vid 11800rpm, 107km/t GPS vid 13100rpm med mej liggandes över tanken 'oo>'
Anders.S
 
Indlæg: 36
Tilmeldt: lørdag, 14. maj 2005 09:07
Geografisk sted: Anders Sundbrandt - Byhåla, Sverige

Indlægaf kreidlerhansen » fredag, 07. oktober 2005 20:05

The Japanese way sucks! :P Og den holdning baserer jeg på, at udstødningen netop propper nogle gasser [i]tilbage[/i] i cylinderen. Dvs. der ikke bør gå noget tabt i udstødningskanalen. ;)

Men det bliver spændende at høre om, hvordan den kører med det kompressionsforhold. Måske du skulle fræse lidt i forbrændingskammeret nær tændrøret?
/Jesper 'Kurveknækker' Hansen\

:mrgreen:
Brugeravatar
kreidlerhansen
Site Admin
 
Indlæg: 841
Tilmeldt: onsdag, 11. maj 2005 00:06
Geografisk sted: Jesper Hansen - 5260 Odense S

Indlægaf Anders.S » søndag, 09. oktober 2005 23:54

Bilderna funkar inget bra för tillfället :roll:
Har förstört en topp till och sänkt kompression, fick upp volymen till 8,5cc, slängde på min gamla racepipa utan silencer och tog ett varv, satan vad det varvar :twisted:

Silent whisper har varit ur funktion ett par dagar nu!
Nån som vet nåt annat bra ställe att lägga upp bilder på, for free?
Kreidler RS -77, 4 speed direkt, Athena 60cc (oportad), 18mm Bing, 93km/t mätarfart som bäst med 15/36 drevn.

Kreidler Cross -78, 5 speed direkt, Portad Athena 60cc, 12/36 drevn, Lucpipa max effekt vid 11800rpm, 107km/t GPS vid 13100rpm med mej liggandes över tanken 'oo>'
Anders.S
 
Indlæg: 36
Tilmeldt: lørdag, 14. maj 2005 09:07
Geografisk sted: Anders Sundbrandt - Byhåla, Sverige

Indlægaf Anders.S » fredag, 14. oktober 2005 01:15

Lucpipan börjar bli färdig :D Max power vid 11800, max varv 13500rpm enligt ritningen.
[img]http://files.upl.silentwhisper.net/upload5/Lucpipa.JPG[/img]
Ska tillverka en ljuddämpare och lackera den imorrn. 24 Mikuni på plats också, tyvärr så blir filtret dränkt med bensin så den går skit efter ett par minuter, måste klura ut nån lösning där med :roll:
Tyvärr så började kopplingen slira hejdlöst så det går inte och prova om det är nåt drag i den, jag måste få dit en lamell till, sitter ju bara 4st på 4gear som motorn är från början.
[img]http://files.upl.silentwhisper.net/upload5/Kopplingsmojeng.JPG[/img]
Ska svetsa ihop dom och kapa isär så jag får dit en skiva till.
Kreidler RS -77, 4 speed direkt, Athena 60cc (oportad), 18mm Bing, 93km/t mätarfart som bäst med 15/36 drevn.

Kreidler Cross -78, 5 speed direkt, Portad Athena 60cc, 12/36 drevn, Lucpipa max effekt vid 11800rpm, 107km/t GPS vid 13100rpm med mej liggandes över tanken 'oo>'
Anders.S
 
Indlæg: 36
Tilmeldt: lørdag, 14. maj 2005 09:07
Geografisk sted: Anders Sundbrandt - Byhåla, Sverige

Indlægaf kreidlerhansen » fredag, 14. oktober 2005 11:35

Kan vi så få afsløret (igen) om Luc ved, hvad han har med at gøre? 8) Er det den model, jeg sendte dig tegninger til, eller...?

Flot arbejde! :D

Det er noget skidt med koblingen, men når omdrejningerne stiger... :( Det ville næppe gøre nogen skade, om du fik fat i et koblingshjul, hvori der er plads til en plade mere.

Hvis du kan få spændt dit koblingshjul op i en drejebænk, er det muligt at lave det selv. Jeg kan ikke beskrive, hvad du skal ændre på helt præcist, men jeg prøver alligevel:

Den flade, der hviler mod koblingslejet, skal drejes ned, svarende til tykkelsen på en koblingsplade og en stål-lamel. Så er der plads.
Når du kører med så høje omdrejninger, bør du også forstærke koblingshjulet.

Jeg har givet mig i kast med at lege "Doctor Paint" endnu engang, så her er en fantastisk illustration:

[img]http://www.zeecue.dk/baz/files/kobling.jpg[/img]

Et billede siger mere end tusind ord. Hvad det siger i dette tilfælde, må du hellere fortælle mig, så jeg kan være sikker på, jeg har formidlet min viden tilfredsstillende. ;)
/Jesper 'Kurveknækker' Hansen\

:mrgreen:
Brugeravatar
kreidlerhansen
Site Admin
 
Indlæg: 841
Tilmeldt: onsdag, 11. maj 2005 00:06
Geografisk sted: Jesper Hansen - 5260 Odense S

Indlægaf Anders.S » fredag, 14. oktober 2005 15:42

Tack för tipsen!
Pipan är en som Luc räknade fram till min Athena för ett år sen, jag PMar dej ritningen. Vet inte riktigt hur den går än pga slirande koppling, men varvar som satan gör den :twisted:
Kopplingshjulet har plats för en lamell till, det verkar sitta 5gears kopplingshjul på 4g, problemet är navet som har för korta pinnar för en platta till.
Har du kopplingsnav från en 5g som du kan mäta längden på?
Jag svetsade på pinnar på mitt hjul från ett likadant, vet inte om det kommer fungera, vi får se!


[img]http://files.upl.silentwhisper.net/upload7/Kopplingshjul.JPG[/img]

Har du provat att köra utan brickan på baksidan av navet? Kan tänka mej att materialet är mjukare i kopplingsnavet och att det är därför dom har lagt en bricka där, problemet är att kopplingsnavet inte går ner helt och det orsakar sprickor pga det.
[img]http://files.upl.silentwhisper.net/upload7/Kopplingsnav_paj.JPG[/img]

Så här ser det ut nu med 5 lameller :D
[img]http://files.upl.silentwhisper.net/upload8/Koppling.JPG[/img]
Kreidler RS -77, 4 speed direkt, Athena 60cc (oportad), 18mm Bing, 93km/t mätarfart som bäst med 15/36 drevn.

Kreidler Cross -78, 5 speed direkt, Portad Athena 60cc, 12/36 drevn, Lucpipa max effekt vid 11800rpm, 107km/t GPS vid 13100rpm med mej liggandes över tanken 'oo>'
Anders.S
 
Indlæg: 36
Tilmeldt: lørdag, 14. maj 2005 09:07
Geografisk sted: Anders Sundbrandt - Byhåla, Sverige

Indlægaf kreidlerhansen » fredag, 14. oktober 2005 21:38

Tak for linket. :) For hvert udstødningsdesign jeg får fingrene i, fatter jeg en smule mere af det forbandede expansionskammer. Det er meget interessant at se, hvor betydningsfulde selv små forskelle er.


På de senere motorer skiftede man til hul og aksel med stråler (stjerneformet) istedet for den model, du kører rundt med. De holder en del bedre.

Det gamle design virker fint, lige indtil man kommer over 9.000rpm, ser det ud til. Møtrikken, som holder navet, skal spændes til gevindets bristepunkt, da den er alt for glad for at gå løs.

Hvis du kører uden skiven (brickan), vil koblingsnavet støde på koblingshjulet. Det lyder IKKE ret godt og ja, jeg har prøvet. :P Glemsomhed, ak-ak- :roll:
Måske kan problemet afhjælpes, hvis du får lavet en lidt tyndere skive, som dækker en større overflade?

Og brug det låseblik efter bedste evne; bøj det op på to sider af møtrikken!
/Jesper 'Kurveknækker' Hansen\

:mrgreen:
Brugeravatar
kreidlerhansen
Site Admin
 
Indlæg: 841
Tilmeldt: onsdag, 11. maj 2005 00:06
Geografisk sted: Jesper Hansen - 5260 Odense S

Indlægaf Anders.S » lørdag, 15. oktober 2005 01:19

Jo, det är en hel vetenskap med expansionsdämpare, det är kul att jämföra olika ritningar.
Min roterade fritt utan bricka och med muttern åtdragen, weard :roll:
Jag har en sån där nyare axel med stjärnmönster som jag fick med 5g kitet men fick inte med nåt kopplingsnav, såg att det fanns på skåde så det får väl bli en sån en vacker dag.
Fick bli en snabblösning på luftfiltret så länge tills jag kommer på nåt bättre :shock: Snyggt :D
[img]http://files.upl.silentwhisper.net/upload3/Luftfilter.JPG[/img]
Kreidler RS -77, 4 speed direkt, Athena 60cc (oportad), 18mm Bing, 93km/t mätarfart som bäst med 15/36 drevn.

Kreidler Cross -78, 5 speed direkt, Portad Athena 60cc, 12/36 drevn, Lucpipa max effekt vid 11800rpm, 107km/t GPS vid 13100rpm med mej liggandes över tanken 'oo>'
Anders.S
 
Indlæg: 36
Tilmeldt: lørdag, 14. maj 2005 09:07
Geografisk sted: Anders Sundbrandt - Byhåla, Sverige

Indlægaf kreidlerhansen » lørdag, 15. oktober 2005 10:45

Et nyt koblingsnav efter årsskiftet måske? ;)

Weird er det, at du kunne køre uden skiven, men det viser blot, at ikke to motorer er ens. :P Men navet er meget blødt. Prøv bare at bukke lidt rundt med de støtte-tingester! Der er især en svaghed omkring gevindende, da det ikke er usædvanligt, at navet flækker netop der. Jeg har dog på fornemmelsen, at det primært fremkaldes, når koblingen bliver udsat for tilstrækkeligt mange chok-behandlinger = wheelies og burnout. :mrgreen:

Hvordan er den at køre med, den udstødning? Det design fra Luc jeg prøvede, gav en lækker gasrespons og jævn acceleration, men den gav ikke de samme omdrejninger som din. Er den voldsomt peaky, eller kan den trække sig selv op fra f.eks. 4.000rpm?
/Jesper 'Kurveknækker' Hansen\

:mrgreen:
Brugeravatar
kreidlerhansen
Site Admin
 
Indlæg: 841
Tilmeldt: onsdag, 11. maj 2005 00:06
Geografisk sted: Jesper Hansen - 5260 Odense S

Indlægaf Anders.S » mandag, 17. oktober 2005 14:50

[quote="kreidlerhansen"]Et nyt koblingsnav efter årsskiftet måske? ;)

Weird er det, at du kunne køre uden skiven, men det viser blot, at ikke to motorer er ens. :P Men navet er meget blødt. Prøv bare at bukke lidt rundt med de støtte-tingester! Der er især en svaghed omkring gevindende, da det ikke er usædvanligt, at navet flækker netop der. Jeg har dog på fornemmelsen, at det primært fremkaldes, når koblingen bliver udsat for tilstrækkeligt mange chok-behandlinger = wheelies og burnout. :mrgreen:

Hvordan er den at køre med, den udstødning? Det design fra Luc jeg prøvede, gav en lækker gasrespons og jævn acceleration, men den gav ikke de samme omdrejninger som din. Er den voldsomt peaky, eller kan den trække sig selv op fra f.eks. 4.000rpm?[/quote]

Jag har inte kört med den utan brickan, bara provmonterat och snurrat på den, det kanske tar i om man monterar allt och kör med den. Nu har jag provat med 5 lameller och den slirar fortfarande med M6 skruvarna 1½ varv ut :( .
Pipan går rätt så bra på lägre varv (allt är ju relativt :wink: ) och är inte speciellt peaky, det knuffar till lite vid ca9k rpm och upp till ca 13krpm. Den gör 59,8km/t på 2an med 12/36 (ca 13850rpm), men effekten borde vara högre än vad den är tycker jag, ska justera lite mera idag. Jag misstänker att jag måste porta upp insug och spolkanalerna om det ska matcha dom varvtalen, men det kan jag inte pga nästa projektpipa som blir på max 10000rpm. Den här cylindern har jag bara breddad avgas och insug med std durationer. Kanske kan prova den på Zetan senare.
Fick upp den i 93,8km/t igår på en kurvig grusväg, men tror att det går att få upp den i lite över 100 på längre asfaltsväg. Ska se om jag hittar ett lite större "homemade" bakdrev, 38-40kugg skulle vara lagom, 11 fram skulle vara ännu bättre men det har jag inget till 5g för tillfället.
Ska prova den här pipan på min RS i vår med oportad Athena och se vad den tycker :shock: :lol:
Allt mätt med GPS då min org.mätare är kaputt!
Kreidler RS -77, 4 speed direkt, Athena 60cc (oportad), 18mm Bing, 93km/t mätarfart som bäst med 15/36 drevn.

Kreidler Cross -78, 5 speed direkt, Portad Athena 60cc, 12/36 drevn, Lucpipa max effekt vid 11800rpm, 107km/t GPS vid 13100rpm med mej liggandes över tanken 'oo>'
Anders.S
 
Indlæg: 36
Tilmeldt: lørdag, 14. maj 2005 09:07
Geografisk sted: Anders Sundbrandt - Byhåla, Sverige

Indlægaf kreidlerhansen » tirsdag, 18. oktober 2005 16:01

Det lyder som samme problem, jeg [i]havde[/i] med min kobling.

Det var bladfjederen, som var blevet for slap. Efter jeg skiftede den, har der ikke været nogle problemer. :)

Du kan også prøve at montere to fjedre - så skal koblingen nok lade være med at glide. Og så får du trænet musklerne i venstre hånd, hver gang du skifter gear. :lol:

Jeg tror, at Luc's udstødninger giver et fejlagtigt indtryk af spidseffekten, fordi kurven stiger jævnt, fremfor at eksplodere pludseligt. Nu har jeg ikke prøvet mere end en enkelt af hans designs, men tophastigheden var den samme som med Homoet'en, selv om effekten syntes mindre.
Det lyder da meget logisk. :)
/Jesper 'Kurveknækker' Hansen\

:mrgreen:
Brugeravatar
kreidlerhansen
Site Admin
 
Indlæg: 841
Tilmeldt: onsdag, 11. maj 2005 00:06
Geografisk sted: Jesper Hansen - 5260 Odense S

ForegåendeNæste

Tilbage til Galleri

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 0 gæster

cron