[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/db/dbal.php on line 117: Undefined array key "cached"
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/db/dbal.php on line 118: Undefined array key "normal"
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/db/dbal.php on line 119: Undefined array key "total"
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/session.php on line 1042: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/session.php on line 1042: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/session.php on line 1042: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Array to string conversion
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Undefined variable $Array
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Trying to access array offset on value of type null
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Array to string conversion
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Undefined variable $Array
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Trying to access array offset on value of type null
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Array to string conversion
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Undefined variable $Array
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Trying to access array offset on value of type null
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4752: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4754: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4755: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4756: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
KREIDLER REGISTER DK's FORUM • Vis emne - Min Kreidler RS 4Gear

Min Kreidler RS 4Gear

Vis, hvad du kører rundt på.
**KUN Kreidlerrelaterede emner**

Redaktør: kreidlerhansen

Min Kreidler RS 4Gear

Indlægaf Anders.S » lørdag, 14. maj 2005 09:46

Den här åker jag omkring på, har precis konverterat från 3 till 4gear. Det sitter en oportad Athena 44mm, 18mm Bing, Skådeljuddämpare med 32mm krök, 12/36 drevning.
[img]http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload0/Kreidler_RS_4_G.JPG[/img][/list][/url]
Anders.S
 
Indlæg: 36
Tilmeldt: lørdag, 14. maj 2005 09:07
Geografisk sted: Anders Sundbrandt - Byhåla, Sverige

Indlægaf kreidlerhansen » lørdag, 14. maj 2005 10:08

Nå, så får man endelig lov til at se din Kreidler "rigtgt" ;)

Det er en virkelig flot maskine! Og så kan jeg se, at min gearing på 12/35 ikke er helt i skoven :P Det er pokkers med den lange indsugningstiming *grr*

Og så er det endda det første indlæg af andre end mig :mrgreen:
/Jesper 'Kurveknækker' Hansen\

:mrgreen:
Brugeravatar
kreidlerhansen
Site Admin
 
Indlæg: 841
Tilmeldt: onsdag, 11. maj 2005 00:06
Geografisk sted: Jesper Hansen - 5260 Odense S

Indlægaf Anders.S » lørdag, 14. maj 2005 11:56

Tack! Jag ska montera 14 fram senare när jag gjort en beställning från Danmark, behöver en massa grejor till Kreidler crossen som jag ska ha 5 gear på. Som det är nu så varvar RSen ur på 150-200 meter och gör ca 75km/t på mätaren. Vi får hoppas att fler hittar hit till det nya forumet, kul att kunna lägga in lite bilder på våra projekt :D
Anders.S
 
Indlæg: 36
Tilmeldt: lørdag, 14. maj 2005 09:07
Geografisk sted: Anders Sundbrandt - Byhåla, Sverige

Indlægaf kreidlerhansen » lørdag, 14. maj 2005 22:51

[quote="Anders.S"]Tack! Jag ska montera 14 fram senare när jag gjort en beställning från Danmark, behöver en massa grejor till Kreidler crossen som jag ska ha 5 gear på. Som det är nu så varvar RSen ur på 150-200 meter och gör ca 75km/t på mätaren. Vi får hoppas att fler hittar hit till det nya forumet, kul att kunna lägga in lite bilder på våra projekt :D[/quote]

Hvis den klarer 0-75km/t på 200m er den godt nok kvik! En standard RS har brug for noget i retning af 600m for at nå 85km/t - en sådan kurve er i hvert fald at finde i en af vores bøger. Jeg tager et kig på den i morgen :)


Som skrevet kører jeg med 12/35 og den kører 93km/t. Accelerationen er lækker nok :D

Jeg har i dag monteret en 25mm Dell'Orto (flat slide) og det er den helt rigtige størrelse :twisted:
/Jesper 'Kurveknækker' Hansen\

:mrgreen:
Brugeravatar
kreidlerhansen
Site Admin
 
Indlæg: 841
Tilmeldt: onsdag, 11. maj 2005 00:06
Geografisk sted: Jesper Hansen - 5260 Odense S

Indlægaf Anders.S » søndag, 29. maj 2005 20:41

Förra helgen var jag på ett mopperally med den, chansade och monterade 15kugg fram i tron om att den inte skulle varva ur, men det gjorde den om man hukade sej lite över tanken, fick upp den i 91km/t enligt mätaren på flata :D ,inte så dåligt med den uppsättningen.
Kreidlern närmast på bild har bara gått 129mil sedan den var ny :shock: Tyvärr så regnade det hela tiden så dom vart lite skitiga, men kul var det :)

[img]http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload4/Kreidler_129mil.JPG[/img]
Anders.S
 
Indlæg: 36
Tilmeldt: lørdag, 14. maj 2005 09:07
Geografisk sted: Anders Sundbrandt - Byhåla, Sverige

Indlægaf kreidlerhansen » søndag, 29. maj 2005 22:33

15/36 er en tung gearing, men på den anden side mangler du jo 5. gear ;)

Et 5. gear og 13/36 giver samme tophastighed, så det er vist helt godt! Pludselig forstår jeg, hvorfor man i det hele taget kan få så store fortandhjul.

Det er super, hvis den kan trække 91km/t med den gearing! Det svarer til lidt over 10.000rpm 8)
/Jesper 'Kurveknækker' Hansen\

:mrgreen:
Brugeravatar
kreidlerhansen
Site Admin
 
Indlæg: 841
Tilmeldt: onsdag, 11. maj 2005 00:06
Geografisk sted: Jesper Hansen - 5260 Odense S

Indlægaf Anders.S » mandag, 30. maj 2005 09:34

På RSen kommer jag ha kvar 4g så länge, men ska nog byta till 14kugg fram (ca 85km/t) för lite bättre acc då den är lite seg nu. Kreidlercrossen ska få 5g och en portad Athena, ska försöka kopiera portningen från min Zeta då den funkar utmärkt till den expansionsdämpare jag har gjort till den.
Hur gick din med 25 flatsliden?
Anders.S
 
Indlæg: 36
Tilmeldt: lørdag, 14. maj 2005 09:07
Geografisk sted: Anders Sundbrandt - Byhåla, Sverige

Indlægaf kreidlerhansen » mandag, 30. maj 2005 09:43

[quote="Anders.S"]På RSen kommer jag ha kvar 4g så länge, men ska nog byta till 14kugg fram (ca 85km/t) för lite bättre acc då den är lite seg nu. Kreidlercrossen ska få 5g och en portad Athena, ska försöka kopiera portningen från min Zeta då den funkar utmärkt till den expansionsdämpare jag har gjort till den.
Hur gick din med 25 flatsliden?[/quote]

Det lyder da som en plan, der vil fremad ;)

Den kom til at gå rigtig godt med den 25mm Dell'Orto, men jeg har ikke mindre dyser end #75 og den er for stor :(
Jeg har nu fået fat i en Mikuni TM24 (flat slide) og den kører perfekt!!!

24mm = den perfekte størrelse :)

Effekten fra mellemområdet og op er steget væsentligt i forhold til min 18mm Bing.

Tophastigheden er stadig 92km/t, men den kommer hurtigere derop! Med den udstødning, en af mine venner er i gang med at lave, skulle jeg gerne kunne bruge en anden gearing (13/35) + jeg får 1.000rpm mere ud af motoren ;)
/Jesper 'Kurveknækker' Hansen\

:mrgreen:
Brugeravatar
kreidlerhansen
Site Admin
 
Indlæg: 841
Tilmeldt: onsdag, 11. maj 2005 00:06
Geografisk sted: Jesper Hansen - 5260 Odense S

Indlægaf Anders.S » torsdag, 01. september 2005 21:50

Provade den konverterade 4 vxl till 5vxl motorn idag och det fungerar bra, lite slött kanske med 13/28 drevning.
Passade på att prova 24mm Mikuni samtidigt, men det verkar vara lite overkill, tappade en del bottenvrid. Ska justera vidare imorrn, har 170 dyse och stiftet blir fortfarande ljusgrått :shock:

[img]http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload1/Kreidler24Mikuni.JPG[/img]
Anders.S
 
Indlæg: 36
Tilmeldt: lørdag, 14. maj 2005 09:07
Geografisk sted: Anders Sundbrandt - Byhåla, Sverige

Indlægaf kreidlerhansen » fredag, 02. september 2005 00:36

[quote="Anders.S"]Provade den konverterade 4 vxl till 5vxl motorn idag och det fungerar bra, lite slött kanske med 13/28 drevning.
Passade på att prova 24mm Mikuni samtidigt, men det verkar vara lite overkill, tappade en del bottenvrid. Ska justera vidare imorrn, har 170 dyse och stiftet blir fortfarande ljusgrått :shock:

http://upl.silentwhisper.net/uplfolders ... Mikuni.JPG[/quote]

Du skal kigge ned i tændrøret - ikke kun på porcelænet. :) Men Mikuni bruger andre mål på dyse-størrelsen, så tag dig ikke af, det virker voldsomt.

13/38 er imponerende, hvis den ikke har problemer i 5. gear!
/Jesper 'Kurveknækker' Hansen\

:mrgreen:
Brugeravatar
kreidlerhansen
Site Admin
 
Indlæg: 841
Tilmeldt: onsdag, 11. maj 2005 00:06
Geografisk sted: Jesper Hansen - 5260 Odense S

Indlægaf Anders.S » lørdag, 03. september 2005 01:40

Jo, den har problem på 5an men jag har inte orkat byta drev än, ska kolla om jag hittar ett 36 kugg så länge. Har inga andra drev fram än 12 o 13 kugg. Ska göra en beställning framöver, har varit upptagen med mc ett halvår nu. Den 5vxl motorn ska även renoveras, den är bara ihopslängd för att se att konverteringen i växellådan fungerar och det gjorde det ju :D
Anders.S
 
Indlæg: 36
Tilmeldt: lørdag, 14. maj 2005 09:07
Geografisk sted: Anders Sundbrandt - Byhåla, Sverige

Indlægaf Gæst » tirsdag, 27. september 2005 21:13

Nu är det en del nya lager och packboxar i den 5växlade, inshimsad o klar :D , ska prova Athena helt oportad till att börja med och börja om från början med portning och squish för att se dom små skillnaderna som blir. Gamla toppen från Zetan med squish passar inte pga helt annorlunda vinkel på kolven :cry:
Gæst
 

Indlægaf Anders.S » tirsdag, 27. september 2005 21:16

[quote="Anonymous"]Nu är det en del nya lager och packboxar i den 5växlade, inshimsad o klar :D , ska prova Athena helt oportad till att börja med och börja om från början med portning och squish för att se dom små skillnaderna som blir. Gamla toppen från Zetan med squish passar inte pga helt annorlunda vinkel på kolven :cry:[/quote]

Vart utloggad på nåt sätt :?:
Anders.S
Anders.S
 
Indlæg: 36
Tilmeldt: lørdag, 14. maj 2005 09:07
Geografisk sted: Anders Sundbrandt - Byhåla, Sverige

Indlægaf kreidlerhansen » tirsdag, 27. september 2005 21:28

Det kan være, du har renset ud i dine cookies i din browser - så logger du ikke længere automatisk ind på forum'et. :)


Med hensyn til Athena'en, gør du klogt i kun at gøre udstødningskanalen en smule bredere i første omgang. Ca. fra 64% af boringens diameter mister man en smule bundtræk, men til gengæld vinder man en god del på toppen. :)
/Jesper 'Kurveknækker' Hansen\

:mrgreen:
Brugeravatar
kreidlerhansen
Site Admin
 
Indlæg: 841
Tilmeldt: onsdag, 11. maj 2005 00:06
Geografisk sted: Jesper Hansen - 5260 Odense S

Indlægaf Anders.S » tirsdag, 27. september 2005 22:24

Hehe, jag stod med Dremelkopian i handen och var på god väg att sätta slipstiftet i utblåset men så tänkte jag NEJ jag ska se om det går att få fart på den som den är och ta ett steg i taget :D Ska se om jag kan få till en bra expansion till den som den är, tyvärr så är durationen lite för hög, ca 190 grader har jag för mej så man får bygga en pipa som drar till 11-12000rpm och låg kompression. Efter bygget med Zetacylindern så vart jag förtjust i det fina bottendraget man kan få med mycket kompression, liten förgasare och en bra pipa. Har du mätt avgasdurationen på Parmacylindern, jag fick måttet av dej från topp men hur mycket deckheight är det på den? Athena hade ca 2mm mätte jag förut.
Har du några bilder på din Homoetpipa?
Anders.S
 
Indlæg: 36
Tilmeldt: lørdag, 14. maj 2005 09:07
Geografisk sted: Anders Sundbrandt - Byhåla, Sverige

Indlægaf kreidlerhansen » onsdag, 28. september 2005 02:07

Deck clearance husker jeg ikke, men indsugningsperioden forløber over ca. 190-195º

Det er simpelthen for meget, men på den anden side kører den Parmakit-cylinder altså godt - jeg tænker ikke over det længere, i hvert fald.
Gasresponsen er virkelig kvik og sammen med min Homoet 4P (billeder tager jeg i morgen), går det altså helt godt.

Som altid er stemplet lidt for lille. Nu det hele endelig er kørt til, har den mistet en smule ydelse. Det vil sige, at den mindste smule modvind tager enormt meget af tophastigheden, men i samme øjeblik, jeg lægger mig ned over tanken, trækker den op til 90km/t - også i modvind.

March-hastigheden er 80-85km/t ved 8.800rpm, og det er jeg godt tilfreds med. Selv med en gearing på 14/35 bruger jeg mest tid i 5. gear, selv når det går op ad bakke.

Det eneste, jeg er ked af er, at jeg ikke får fuld udnyttelse af cylinderen, fordi topstykket ikke passer. Jeg er nødt til at sænke kompressionen for at undgå tændingsbanken. :( Sammen med den store tolerance mellem cylinder og stempel, ryger en pæn del af ydelsen dér, og jeg har ikke lige mulighed for at modificere topstykket. Hvis bare dét kunne lade sig gøre, ville den sikkert kunne trække 14/33 uden det helt store besvær.
/Jesper 'Kurveknækker' Hansen\

:mrgreen:
Brugeravatar
kreidlerhansen
Site Admin
 
Indlæg: 841
Tilmeldt: onsdag, 11. maj 2005 00:06
Geografisk sted: Jesper Hansen - 5260 Odense S

Indlægaf Anders.S » onsdag, 28. september 2005 11:46

Det är ett stort problem det där med kolvskramlet, när jag hade ny kolv i min Zeta så drog den en bit över 10k rpm men efter ett tag så var det svårt att få den att varva över 9k. Jag la in en bild på kolven och när den börjar glappa lite så tar den tag i insuget om man har det för brett och det börjar glappa ännu mer :evil:
Det enda man kan göra då är att försöka få den att gå bättre upp till 9k med högre kompression osv om man inte vill köpa nya kolvar hela tiden, kan förstå att en del vill köra med 50cc istället för att slippa det där. Trodde ett tag att jag var ensam om det problemet och byggde en expansion som varvade 13-14k och sänkte kompressionen, jag fick Zetan att varva så mycket men det fanns ingen effekt där uppe trots en avgsduration på 196grader, antagligen pga kolvvibrationer.
Min Athena på RSen som är helt oportad med det sneda insuget drar bra upp till ca 10 000rpm fortfarande, det är därför jag tror att dom gjort insuget snett medvetet för att spara på stemplet, vet inte men har svårt att tänka mej att dom gjort ett sånt misstag utan att åtgärda felet :?:
men det är ju weard att dom tagit bort några mm på kolven vid insuget dock :roll: men å andra sidan så gör Athena cylindrar till Zyndapp med delat insug och boosterkanaler så varför kan dom inte göra det till Kreidler också???? Många frågor utan svar blir det :D

80-85 i marchfart räcker ju egentligen om den drar bra dit :thumbup:
Vet inte vad du har för toppstykke på nu, har du nån bra bild på den med? Jag såg toppstycket du hade på Athenan och det såg väldigt konstigt ut med closechamber, vad satt det på orginal?




Notera hur sliten kolven är vid insuget! Den har gått kanske 20-30 mil tippar jag på med hård körning hela tiden.
[img]http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload2/Mindre_kolv.JPG[/img]
Anders.S
 
Indlæg: 36
Tilmeldt: lørdag, 14. maj 2005 09:07
Geografisk sted: Anders Sundbrandt - Byhåla, Sverige

Indlægaf kreidlerhansen » onsdag, 28. september 2005 13:01

Ja, men kan undre sig længe over, hvorfor producenterne ikke kan få sig selv til at lave boostere i cylindrene til Kreidler, når de kan til de andre modeller.
Du kan meget vel have ret i, at Athena laver indsugningskanalen så lille for at undgå slid på stemplet, når det er nødt til at være så kort. At de så fjerner yderligere 3mm er mystisk, idet vi alligevel ikke kan udnytte så lang en varighed på indsugningsforløbet. :roll: Tværtimod ville ydelsen gå i vejret, hvis de holdt op med det pjat.

Stempelringens åbning sidder heldigvis så langt til den ene side, at man med fordel kan vende stemplet. Selv om der måske bliver åbnet ganske lidt for udstødningskanalen, når stemplet er i top, vil det ikke have videre indflydelse på effekten.

Måske benytter de sig af originale designs i deres støbeforme? Dem må der findes tegninger af, som man kan købe rettighederne til at bruge. Det ville i hvert fald forklare, hvorfor der ikke findes cylindre med booster-kanaler og andet godt.


Jeg kører med et RS-topstykke til SB-cylindrene. Forbrændingskammeret er af en eller anden grund 42mm i diameter.
Deck clearance vil jeg tro er mellem 1,2-1,7mm, taget på øjemål, så det vil kræve at topstykket sænkes ned i cylinderen for at modvirke tændingsbanken. Det er sådan set den største ulempe ved Meteor's 44mm stempler. :(

Topstykket jeg brugte til Athena-projektet er et standard til 6,25HK med lille pindboltafstand. Den form for squishband er meget almindelig, men designet er også tilsvarende svært at modificere. En drejebænk er ikke specielt nyttig i den sammenhæng.
SB-topstykket har også tændrøret siddende off-center. Hvis man skal lave det perfekte forbrændingskammer med squishband, skal man svejse aluminium i og gå i gang med at fræse.

Min Athena accelererede forresten ret så voldsomt, og der var masser af effekt op til 12.000rpm. Men forsøgte jeg at gå højere op i omdrejninger, skete der ikke andet, end den tog nogle flere omdrejninger, uden skyggen af mere effekt.
Måske fordi stemplet "vibrerer", som du også er inde på.
Interessant snak er det, under alle omstændigheder. :) Også selv om emnet er lidt bedrøveligt.
/Jesper 'Kurveknækker' Hansen\

:mrgreen:
Brugeravatar
kreidlerhansen
Site Admin
 
Indlæg: 841
Tilmeldt: onsdag, 11. maj 2005 00:06
Geografisk sted: Jesper Hansen - 5260 Odense S

Indlægaf Anders.S » onsdag, 28. september 2005 20:50

Har funderat på varför dom tagit bort en bit på stemplet vid insuget hela dagen :? Kan inte vara en slump att Zeta också gjort det!

Om dom inte tagit bort några mm så hade stemplet slagit i insuget ännu tidigare pga att den är så kort, som det är nu så stödjer dom där 2 bitarna på sidorna på stemplet och lämnar mitten fri från insuget ett antal mil, men när sidorna börjar slitas så slår den i insuget. Svårt att förklara men om man vänder på stemplet så ser man att kanten har lättare för att slå i insuget eller om man överdriver och tänker att man tar bort 10mm på stämplet så kommer den aldrig att slå i pga att dom 2 klackarna på sidorna kommer att stödja stemplen så den inte kan vinkla sej så mycket oavsett om kolven är tvärslut.

Bara en teori :roll:

BTW har försökt att göra en fusksquish till Athenan idag, har inga direkta maskiner eller verktyg heller för att göra det perfekt, men det blir bättre än förut varjefall förhoppningsvis :D

[img]http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload8/1_Planing_av_topp.JPG[/img]
Anders.S
 
Indlæg: 36
Tilmeldt: lørdag, 14. maj 2005 09:07
Geografisk sted: Anders Sundbrandt - Byhåla, Sverige

Indlægaf kreidlerhansen » torsdag, 29. september 2005 11:57

Interessant teori, og jeg vil ikke afvise den, men jeg tror alligevel ikke på det. De to "pinde", der er tilbage af skørtet, rager også ind i indsugningskanalen.
Ud fra din teori må de således være under ekstra kraftig belastning. :?

Hvis stemplet ikke var de 3mm kortere på indsugningssiden, ville der være yderligere 3mm skørt, som kunne stabilisere stemplet, inden det når tilbage til indsugningskanalen. Det ville vibrere mindre, er jeg overbevist om, hvis det var længere.


Nice squish! 8) Jeg havde ikke overvejet, at man kunne proppe et fræsehoved ned i forbrændingskammeret. Det er måske værd at tage op til overvejelse!
Jeg har et topstykket, som er planet ret voldsomt. Måske man skulle få det spændt op i en drejebænk, så det kan blive rettet til. En tur med et passende fræsehoved og en helicoil, så burde det være ok.

Spørgsmålet er bare, hvad vinklen på fræsehovedet skal være, og om der vil opstå problemer, når tændrøret ikke sidder i midten. :?
/Jesper 'Kurveknækker' Hansen\

:mrgreen:
Brugeravatar
kreidlerhansen
Site Admin
 
Indlæg: 841
Tilmeldt: onsdag, 11. maj 2005 00:06
Geografisk sted: Jesper Hansen - 5260 Odense S

Næste

Tilbage til Galleri

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 6 gæster

cron