[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/db/dbal.php on line 117: Undefined array key "cached"
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/db/dbal.php on line 118: Undefined array key "normal"
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/db/dbal.php on line 119: Undefined array key "total"
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/session.php on line 1042: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/session.php on line 1042: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/session.php on line 1042: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Array to string conversion
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Undefined variable $Array
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Trying to access array offset on value of type null
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Array to string conversion
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Undefined variable $Array
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Trying to access array offset on value of type null
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Array to string conversion
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Undefined variable $Array
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Trying to access array offset on value of type null
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4752: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4754: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4755: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4756: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
KREIDLER REGISTER DK's FORUM • Vis emne - Hvilken cylle er det så?

Hvilken cylle er det så?

Cylindermodificering, valg af cylinder og justering af karburator.

Hvilken cylle er det så?

Indlægaf Tvede » tirsdag, 19. juli 2005 12:21

Fik lige en lille pakke fra Tyskland idag, med lidt forskelligt, deriblandt var der en krumtap, med en desværre nedslebet plejlstang:( en cylinder på 45mm med stempel (2 stempelringe) og et planet topstykke.

Håber nogen kan fortælle mig hvilken cylinder det er, men går ud fra det er en Zeta?

Kan det betale sig at skifte plejlstangen på krumtappen? (nogen der kan finde ud af det?)

Cylinder + stempel (Tol: D) + krumtap
[img]http://www.pc-xtra.dk/billeder/cyl+stempel+krumtap.JPG[/img]
Cylinder - Indsugning
[img]http://www.pc-xtra.dk/billeder/cyl_ind.JPG[/img]
Topstykket
[img]http://www.pc-xtra.dk/billeder/topstyk.JPG[/img]
Cylinder - udstødning
[img]http://www.pc-xtra.dk/billeder/cyl_ud.JPG[/img]
Fra oven (cylinder bund)
[img]http://www.pc-xtra.dk/billeder/overblik.JPG[/img]
Fra oven (cylinder top)
[img]http://www.pc-xtra.dk/billeder/overblik_2.JPG[/img]
Krumtap
[img]http://www.pc-xtra.dk/billeder/krumtap.JPG[/img]
Kreidler Race
5-gearet, årgang 79' (direkte)
Cylinder: Parmakit 44mm.
Karburator: 24mm Bing, dyse 88.
Udstødning: Protuna 32mm.
Tænding: Bosch platin
Tændrør: NGK B6HS
Gearing: 12/36
Kontakt: mobil. 23650096
mail. info@pc-xtra.dk
Tvede
 
Indlæg: 227
Tilmeldt: tirsdag, 24. maj 2005 10:37
Geografisk sted: Ole Bjerregaard Tvede - 8850 Bjerringbro

Indlægaf kreidlerhansen » tirsdag, 19. juli 2005 13:51

Det er ganske rigtigt en Zeta, og den er da vist ikke helt standard! :P

Der er intet i vejen med at lave skyllekanalerne større, men de havde fået mere ud af at øge skyllearealet i selve cylinderen.
Hvor godt den kører må komme an på en prøve. ;)

Hvilken "model" der er tale om, skal jeg ikke kunne sige. Umiddelbart ser skyllekanalerne ret små ud, men højden på disse og udstødningskanalen er vigtigst for at lege spåkone omkring ydelsen.


Plejlstangen er lettet, må man sige, men om det er gået ud over holdbarheden/styrken ved jeg ikke rigtig. De vulster man normalt ser på plejlstangen må være der for et eller andet.
Op til 2,9HK er den i hvert fald brugbar.

Siden den alligevel er slebet til ukendelighed, kan du få den slebet skarp. For det første vil den blive lettere, men den vil også møde mindre modstand.
/Jesper 'Kurveknækker' Hansen\

:mrgreen:
Brugeravatar
kreidlerhansen
Site Admin
 
Indlæg: 841
Tilmeldt: onsdag, 11. maj 2005 00:06
Geografisk sted: Jesper Hansen - 5260 Odense S

Indlægaf Tvede » tirsdag, 19. juli 2005 14:02

[quote]Det er ganske rigtigt en Zeta, og den er da vist ikke helt standard!

Der er intet i vejen med at lave skyllekanalerne større, men de havde fået mere ud af at øge skyllearealet i selve cylinderen.
Hvor godt den kører må komme an på en prøve.

Hvilken "model" der er tale om, skal jeg ikke kunne sige. Umiddelbart ser skyllekanalerne ret små ud, men højden på disse og udstødningskanalen er vigtigst for at lege spåkone omkring ydelsen.


Plejlstangen er lettet, må man sige, men om det er gået ud over holdbarheden/styrken ved jeg ikke rigtig. De vulster man normalt ser på plejlstangen må være der for et eller andet.
Op til 2,9HK er den i hvert fald brugbar.

Siden den alligevel er slebet til ukendelighed, kan du få den slebet skarp. For det første vil den blive lettere, men den vil også møde mindre modstand.[/quote]

Nej helt standard er den ikke og skyllekanalerne er heller ikke særlig pæne.

Venter dog stadig på at finde et dyserør til min 18mm Bing, før kommer jeg vist ikke ud at køre på den, da jeg kun har en 16mm med dyse 74 nu:(

mht. krumtappen tror jeg bare den kommer i skuffen, indtil videre.
Kreidler Race
5-gearet, årgang 79' (direkte)
Cylinder: Parmakit 44mm.
Karburator: 24mm Bing, dyse 88.
Udstødning: Protuna 32mm.
Tænding: Bosch platin
Tændrør: NGK B6HS
Gearing: 12/36
Kontakt: mobil. 23650096
mail. info@pc-xtra.dk
Tvede
 
Indlæg: 227
Tilmeldt: tirsdag, 24. maj 2005 10:37
Geografisk sted: Ole Bjerregaard Tvede - 8850 Bjerringbro

Indlægaf Anders.S » tirsdag, 20. september 2005 01:00

Nog är det en Zeta alltid, inte nog med att skyllekanalerna är för små inne i cylindern, kolven täcker också 1,5mm av porten. Jag var tvungen att tillverka en spacer under cylindern för att få dom att öppna helt. Planade av cylindern på ovansidan så kolven kom jäms med.
Zetacylindern var helt vild :D
nya kolvar finns på Skåde för 98kr till Zeta.
Det projektet är numera avslutat till förmån för en Athena som ska portas i dagarna nu med ny expansionsdämpare :twisted:


[img]http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload7/Bottenplatta.JPG[/img]
[img]http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload7/Deckhojd.JPG[/img]
Anders.S
 
Indlæg: 36
Tilmeldt: lørdag, 14. maj 2005 09:07
Geografisk sted: Anders Sundbrandt - Byhåla, Sverige

Indlægaf Tvede » tirsdag, 20. september 2005 08:27

[quote="Anders.S"]Nog är det en Zeta alltid, inte nog med att skyllekanalerna är för små inne i cylindern, kolven täcker också 1,5mm av porten. Jag var tvungen att tillverka en spacer under cylindern för att få dom att öppna helt. Planade av cylindern på ovansidan så kolven kom jäms med.
Zetacylindern var helt vild :D
nya kolvar finns på Skåde för 98kr till Zeta.
Det projektet är numera avslutat till förmån för en Athena som ska portas i dagarna nu med ny expansionsdämpare :twisted:


[img]http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload7/Bottenplatta.JPG[/img]
[img]http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload7/Deckhojd.JPG[/img][/quote]

Nice, har godt nok set at de har stemplerne til 98,- men vil lige ud og se hvordan cylinderen kører inden jeg investerer i et nyt stempel.

Anders: Hvor mange HK havde din Zeta, da du var færdig med den? evt. lidt info om hvordan den kører/kørte ville jeg blive meget glad for:)
Kreidler Race
5-gearet, årgang 79' (direkte)
Cylinder: Parmakit 44mm.
Karburator: 24mm Bing, dyse 88.
Udstødning: Protuna 32mm.
Tænding: Bosch platin
Tændrør: NGK B6HS
Gearing: 12/36
Kontakt: mobil. 23650096
mail. info@pc-xtra.dk
Tvede
 
Indlæg: 227
Tilmeldt: tirsdag, 24. maj 2005 10:37
Geografisk sted: Ole Bjerregaard Tvede - 8850 Bjerringbro

Indlægaf Anders.S » tirsdag, 20. september 2005 12:29

När min Zeta gick som bäst så tippar jag på att den hade ca 8-9hk vid 9000rpm. mitt mål var att få upp en 3 gear i 100km/t (GPS) vilket inte var så lätt på grund av att steget mellan 2o3 växeln är så stort. Jag provade att peaka motorn högt upp i varv först och den var helt vild men det funka inget vidare då trackområdet blir för litet, när jag la i 3an så orka den inte komma upp i trackområdet igen. Kanske hade gått om man hade provat lite mer men jag provade att gå åt andra hållet istället med mycket kompression istället för att få den att dra bättre från botten. Byggde ny expansionsdämpare igen för bredare register. I början så spikade(pinging?) den hejdlöst så jag gjorde en squish och la squishavståndet på 0,65mm och ett kompressionsförhållande på 13/1 och det gjorde susen, grymt bra bottendrag, nu orkade den att dra på 3an. Nästa problem var att den varva inte så mycket med den komressionen så jag fick dreva den tungt istället, plockade dit det jag hade så det vart 16/28 drevning, skulle ha passat bättre med 15/28 men man tager vad man haver :D
Tändningen funka bäst vid 0,85mm innan och jag körde med en 20mm Dellorto. Begriper inte riktigt vad Kreidlers tekniker tänkt med när dom plockade fram den 3 växlade motorn, det är ju 1-2-4 egentligen :shock:
Jag har haft den cylindern på en 4 gear ett tag och den gjorde ca 90-95 utan problem med 14/28 och lite mer squishavstånd (0,85mm), tyvärr så är kolven slut så det kanske bara är 5-6hk kvar men den hade bra bottendrag fortfarande, hade en liten film på den men i filmen så var kolven slut och den varvar dåligt, börjar bara skramla i cylindern när man kommer över 8000rpm. Beställde 2 kolvar (E o G) men G kolven var mindre än E (felmärkt) så jag ställer Zeta på hyllan och ska börja med en Athena nu. Ska prova att bygga en expansion till Athenan utan att porta den till att börja med och se om det går att få ut lite effekt som den är, blir det bra så ska jag ha den pipan på RSen och porta upp Athenan till Crossen. Den andra Kreidlern (RS) sitter det en orörd Athena på också och den får vara så, perfekt 4 vxl cruiser.
Kolvarna verkar ta slut rätt så fort, antagligen för att dom är så korta och slår i det breda insuget. Jag tror att det är därför som dom har lagt insuget så snett på Athena (giliotin). Kolven har inget att slå imot utan glider bara med kanterna.
Här är en bild på min Zetakolv!
[img]http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload2/Mindre_kolv.JPG[/img]
Anders.S
 
Indlæg: 36
Tilmeldt: lørdag, 14. maj 2005 09:07
Geografisk sted: Anders Sundbrandt - Byhåla, Sverige

Indlægaf Tvede » tirsdag, 20. september 2005 23:05

[quote="Anders.S"]När min Zeta gick som bäst så tippar jag på att den hade ca 8-9hk vid 9000rpm. mitt mål var att få upp en 3 gear i 100km/t (GPS) vilket inte var så lätt på grund av att steget mellan 2o3 växeln är så stort. Jag provade att peaka motorn högt upp i varv först och den var helt vild men det funka inget vidare då trackområdet blir för litet, när jag la i 3an så orka den inte komma upp i trackområdet igen. Kanske hade gått om man hade provat lite mer men jag provade att gå åt andra hållet istället med mycket kompression istället för att få den att dra bättre från botten. Byggde ny expansionsdämpare igen för bredare register. I början så spikade(pinging?) den hejdlöst så jag gjorde en squish och la squishavståndet på 0,65mm och ett kompressionsförhållande på 13/1 och det gjorde susen, grymt bra bottendrag, nu orkade den att dra på 3an. Nästa problem var att den varva inte så mycket med den komressionen så jag fick dreva den tungt istället, plockade dit det jag hade så det vart 16/28 drevning, skulle ha passat bättre med 15/28 men man tager vad man haver :D
Tändningen funka bäst vid 0,85mm innan och jag körde med en 20mm Dellorto. Begriper inte riktigt vad Kreidlers tekniker tänkt med när dom plockade fram den 3 växlade motorn, det är ju 1-2-4 egentligen :shock:
Jag har haft den cylindern på en 4 gear ett tag och den gjorde ca 90-95 utan problem med 14/28 och lite mer squishavstånd (0,85mm), tyvärr så är kolven slut så det kanske bara är 5-6hk kvar men den hade bra bottendrag fortfarande, hade en liten film på den men i filmen så var kolven slut och den varvar dåligt, börjar bara skramla i cylindern när man kommer över 8000rpm. Beställde 2 kolvar (E o G) men G kolven var mindre än E (felmärkt) så jag ställer Zeta på hyllan och ska börja med en Athena nu. Ska prova att bygga en expansion till Athenan utan att porta den till att börja med och se om det går att få ut lite effekt som den är, blir det bra så ska jag ha den pipan på RSen och porta upp Athenan till Crossen. Den andra Kreidlern (RS) sitter det en orörd Athena på också och den får vara så, perfekt 4 vxl cruiser.
Kolvarna verkar ta slut rätt så fort, antagligen för att dom är så korta och slår i det breda insuget. Jag tror att det är därför som dom har lagt insuget så snett på Athena (giliotin). Kolven har inget att slå imot utan glider bara med kanterna.
Här är en bild på min Zetakolv!
[img]http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload2/Mindre_kolv.JPG[/img][/quote]

Tak Anders.

Glæder mig til at prøve den, regner med at nå det her i weekenden:)
Kreidler Race
5-gearet, årgang 79' (direkte)
Cylinder: Parmakit 44mm.
Karburator: 24mm Bing, dyse 88.
Udstødning: Protuna 32mm.
Tænding: Bosch platin
Tændrør: NGK B6HS
Gearing: 12/36
Kontakt: mobil. 23650096
mail. info@pc-xtra.dk
Tvede
 
Indlæg: 227
Tilmeldt: tirsdag, 24. maj 2005 10:37
Geografisk sted: Ole Bjerregaard Tvede - 8850 Bjerringbro

Indlægaf kreidlerhansen » onsdag, 21. september 2005 00:59

Ole >>

Kan jeg ikke lokke dig til at begrænse kæmpe-quotes? :)
/Jesper 'Kurveknækker' Hansen\

:mrgreen:
Brugeravatar
kreidlerhansen
Site Admin
 
Indlæg: 841
Tilmeldt: onsdag, 11. maj 2005 00:06
Geografisk sted: Jesper Hansen - 5260 Odense S

Quotes

Indlægaf Gæst » onsdag, 21. september 2005 07:57

Jo da:)
Gæst
 

Så fik jeg den endelig monteret:P

Indlægaf Tvede » lørdag, 08. oktober 2005 15:11

Ja så kom dagen hvor jeg havde lidt tid til overs..og jeg fik sat denne 45mm Zeta på..

For at få den startet måtte jeg gå en dyse op, så der sidder en 88'er i nu.

Den skal have nogle gange på kickstarteren for at starte og så skal den lige stå lidt, før at den vil tage gassen.

Den er MEGET sløv til at tage gassen og den har meget dårlig acceleration.

Jeg har brugt topstykket som jeg kørte med på 44 athena. Kan det være pga. for høj kompression? (topstykket er et af dem hvor tændrøret ikke sidder i center, tror måske det stammer fra en 6,25 mahle)

Vil prøve at skifte topstykke her om lidt, til et 1hk som er planet (det var det som fulgte med) så må jeg se om det hjælper, men andre forslag er mere end velkomne!
Kreidler Race
5-gearet, årgang 79' (direkte)
Cylinder: Parmakit 44mm.
Karburator: 24mm Bing, dyse 88.
Udstødning: Protuna 32mm.
Tænding: Bosch platin
Tændrør: NGK B6HS
Gearing: 12/36
Kontakt: mobil. 23650096
mail. info@pc-xtra.dk
Tvede
 
Indlæg: 227
Tilmeldt: tirsdag, 24. maj 2005 10:37
Geografisk sted: Ole Bjerregaard Tvede - 8850 Bjerringbro

Ændringer...

Indlægaf Tvede » søndag, 09. oktober 2005 12:15

Topstykket blev skiftet og efter nogle km vænnede jeg mig da også til at køre med cylinderen, for den trækker slet ikke som min std. athena 44! Det lader til at den arbejder bedst ved høje omdr. 1,2 og 3 gear er der ingen problemer, bare den får gas nok, men når jeg så kommer op i 4. kører den såmend også ok, men der begynder det så at knibe med farten og skal jeg have den op i 5 går den meget ned i omdr og desværre også i fart:(

Skal jeg prøve at give den en bundpakning mere?
Er det min udstødning den er gal med?
Skal den bare have en større karburator?
Kreidler Race
5-gearet, årgang 79' (direkte)
Cylinder: Parmakit 44mm.
Karburator: 24mm Bing, dyse 88.
Udstødning: Protuna 32mm.
Tænding: Bosch platin
Tændrør: NGK B6HS
Gearing: 12/36
Kontakt: mobil. 23650096
mail. info@pc-xtra.dk
Tvede
 
Indlæg: 227
Tilmeldt: tirsdag, 24. maj 2005 10:37
Geografisk sted: Ole Bjerregaard Tvede - 8850 Bjerringbro

Re: Ændringer...

Indlægaf Anders.S » mandag, 10. oktober 2005 00:14

[quote="
Skal jeg prøve at give den en bundpakning mere?
Er det min udstødning den er gal med?
Skal den bare have en større karburator?[/quote]

Den verkar vara rätt så uppfilad för att utrycka sej milt!
Synd att den inte var ofilad, för dom går riktigt bra orginal Zeta.
Det krävs nog rätt så mycket jobb och uträkningar för att få den att gå bra om den är så mycket portad som det ser ut på bilderna.
För att få spolkanalerna att öppna helt så behöver du nog höja cylindern 1,5mm, men då ökar du samtidigt avgasdurationen och kompressionen minskar så den blir ännu slöare på låga varv. Du skulle nog behöva ny udstödning (uträknad expansion) annan utväxling och en massa andra saker för att få den att funka som du vill.
Justera insuget på Athenan istället och montera en 18-20mm förgasare på den så kommer den att röra på sej och dra vettigt på lägre varv. Jesper har väl lagt upp portmallar som du kan porta efter.
Kreidler RS -77, 4 speed direkt, Athena 60cc (oportad), 18mm Bing, 93km/t mätarfart som bäst med 15/36 drevn.

Kreidler Cross -78, 5 speed direkt, Portad Athena 60cc, 12/36 drevn, Lucpipa max effekt vid 11800rpm, 107km/t GPS vid 13100rpm med mej liggandes över tanken 'oo>'
Anders.S
 
Indlæg: 36
Tilmeldt: lørdag, 14. maj 2005 09:07
Geografisk sted: Anders Sundbrandt - Byhåla, Sverige


Tilbage til Voldsom Kreidler

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 1 gæst

cron