1968 RS fader ud

Teknisk assistance fra medlem til medlem.

Redaktører: TFH, kreidlerhansen

1968 RS fader ud

Indlægaf mriisj » tirsdag, 29. november 2016 19:12

Hej

Jeg har haft nogle problemer med min RS fra 1968 som jeg håber at få et par gode og evt. mindre gode råd til, den kører stadig med sin originale motor.

Problemet er at når den har kørt et stykke tid og jeg kører med fuld gas i 5 gear taber den pludselig effekten og dør næsten helt, der kommer en lyd som om at toppakningen er blevet utæt så efter et kort stykke tid på nogle minutter tager den gassen igen og jeg kan køre videre i 3-5 minutter og så gentager det hele sig igen.

Jeg har prøvet følgende for at rette på problemet.
Stillet tænding, renset filtret i tanken, renset 18mm Bing, skiftet tankhanen ud inklusiv nyt filter, skiftet til en anden 18mm Bing, skiftet toppakning (den gamle var OK), skiftet tankdæksel, renset udstødningen, skiftet luftfilter, skiftet benzinslange men intet har hjulpet endnu.

Ting jeg ikke hat prøvet endnu:
Skiftet platiner, skiftet kondensator, skiftet stempelringe, skiftet tændingsspole.

Cylinderen ser meget fin ud i hårdcromen og er helt uden ridser.

Hvad vil i anbefale ?

Jeg overvejer at pille maskinen af og renovere den fuldstændigt her til vinter, jeg har fået købt de fleste dele hjem til dette.

Michael
Venslev 4243 Rude
Riis
RS 1968
mriisj

Geografisk sted: Michael Riis Jensen - Venslev, 4243 Rude

Re: 1968 RS fader ud

Indlægaf TFH » onsdag, 30. november 2016 00:43

Jamen du har jo næsten gjort alt, hvad der er menneskelig muligt, og uden resultat, så nu begynder det da at blive spændende :D Jeg foretrækker at kigge på et par punkter ad gangen, i stedet for at skrive et større, måske unødvendigt stort, værk. Først et par spørgsmål, jeg beder dig besvare:

Da der nu fremkommer en lyd sammen med fænomenet, er det benzintilførslen, der først vækker min mistanke. Dér har du jo allerede været i gang, alt så grundigt, men alligevel. Hvis benzintilførslen svigter eller er utilstrækkelig, fremkommer ved fuld gasgivning en forholdsvis høj lyd: BÅÅÅÅÅÅP! og når man refleksmæssigt slipper gassen, kan svømmerhuset efter et øjeblik igen nå at blive tilstrækkelig fyldt til viderekørsel. Er det sådan en lyd, du hører?

Endvidere vil jeg gerne vide, om din tænding (platin, naturligvis) er med inden- eller udendørs tændspole? og: er lydpotten den originale, bare ældgammel eller af nyere dato?
Med venlig hilsen,

Torben,
KREIDLER REGISTER DK.
Brugeravatar
TFH
Site Admin

Geografisk sted: Torben Hansen - 5260 Odense S.

Indlægaf mriisj » onsdag, 30. november 2016 12:40

Hej Torben

Tak for dit hurtige svar, når den fader ud kan jeg for det meste lige holde den i gang ved meget lille gas-givning som om svømmerhuset er blevet tømt men det er ikke den typiske lyd BOOOOB lyd når jeg gasser op men mere en lyd som om toppakningen er gået og den vil ikke tage gassen.

Den har udvendig tændspole og udstødningen er original, den har kørt godt 13.000 KM.

Michael
Riis
RS 1968
mriisj

Geografisk sted: Michael Riis Jensen - Venslev, 4243 Rude

Indlægaf kreidlerhansen » fredag, 16. december 2016 06:14

Måske er simmerringen i tændingssiden utæt?

Afmontér tændingsdækslet og tag et kig.

Dwt er en spøjs opførsel!
/Jesper 'Kurveknækker' Hansen\

:mrgreen:
Brugeravatar
kreidlerhansen
Site Admin

Geografisk sted: Jesper Hansen - 5260 Odense S

Indlægaf Bjarne » fredag, 28. april 2017 11:44

Hej.
Jeg har også en Kreidler Florett RS MC fra 1968, som har de samme problemer som Michael har haft.
Har du fået løst problemet? Hvis ja, hvordan?
Hvis det er simmerringen, er det ikke noget, som jeg selv kan lave, så vil jeg gerne spørge om der er nogle her på siden, som kan anbefale en mekaniker, som kan hjælpe mig. Jeg bor i 6650 Brørup og har sommerhus i 4050 Skibby, det vil være dejligt med en mekaniker indenfor en radius af maks. 100 km fra en af ovenstående postnumre. Glæder mig til den nye sæson, håber at få cyklen til at køre perfekt.
Bjarne

Indlægaf TFH » fredag, 28. april 2017 22:38

Hejsa :o Jamen jeg kigger da gerne din motor efter i sømmene - Jeg bor lige undervejs til Skibby. Jeg sender lige en mail til dig.
Med venlig hilsen,

Torben,
KREIDLER REGISTER DK.
Brugeravatar
TFH
Site Admin

Geografisk sted: Torben Hansen - 5260 Odense S.

Indlægaf kreidlerhansen » lørdag, 29. april 2017 15:48

Det kan være så lav-teknisk som et tankdæksel, der slutter for tæt; dvs. der opstår vacuum i tanken, hvorved benzinen ikke løber hurtigt nok til karburatoren.
/Jesper 'Kurveknækker' Hansen\

:mrgreen:
Brugeravatar
kreidlerhansen
Site Admin

Geografisk sted: Jesper Hansen - 5260 Odense S

Tilbage til Teknisk Brevkasse