[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/db/dbal.php on line 117: Undefined array key "cached"
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/db/dbal.php on line 118: Undefined array key "normal"
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/db/dbal.php on line 119: Undefined array key "total"
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/session.php on line 1042: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/session.php on line 1042: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/session.php on line 1042: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Array to string conversion
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Undefined variable $Array
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Trying to access array offset on value of type null
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Array to string conversion
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Undefined variable $Array
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Trying to access array offset on value of type null
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Array to string conversion
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Undefined variable $Array
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Trying to access array offset on value of type null
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4752: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4754: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4755: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4756: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
KREIDLER REGISTER DK's FORUM • Vis emne - Indregistrerings spørgsmål vedr stelnr

Indregistrerings spørgsmål vedr stelnr

Spørgsmål om indregistrering? Fyr bare løs! Se også FAQ.

Redaktører: TFH, kreidlerhansen

Indregistrerings spørgsmål vedr stelnr

Indlægaf woebbe » søndag, 22. december 2013 21:01

Den rs er jeg har bygget og som jeg gerne skulle have indregistreret til mc, er bygget på et kreidler grand prix stel fra vist nok 1976 eller 78, det er et stel med Wja nr 3211488 type K 54/312.

Jeg kan se på type godkendelsen ( her på kreidlerreg) at den gælder type K54 men FRA stelnr 5016554.

Er der nogen der ved om det vil gi problemer ved indregistrering at mit stelnr er lavere end det på typegodkendelsen. ???
woebbe
 
Indlæg: 75
Tilmeldt: onsdag, 09. november 2011 23:59
Geografisk sted: Michael Wøbbe - 4700 Næstved

Re: Indregistrerings spørgsmål vedr stelnr

Indlægaf kreidlerhansen » søndag, 22. december 2013 22:06

Det bliver næppe et problem... ellers bør det være rigeligt at referere til, der er andre, som er indregistreret. Deriblandt EJ12672 (min nummerplade).
/Jesper 'Kurveknækker' Hansen\

:mrgreen:
Brugeravatar
kreidlerhansen
Site Admin
 
Indlæg: 841
Tilmeldt: onsdag, 11. maj 2005 00:06
Geografisk sted: Jesper Hansen - 5260 Odense S

Re: Indregistrerings spørgsmål vedr stelnr

Indlægaf woebbe » søndag, 22. december 2013 22:15

Det er jeg glad for at høre, jeg havde lige set i øjenene at jeg skulle til kreilertræf på min rs er som knallert.

Tak for svaret og god jul
woebbe
 
Indlæg: 75
Tilmeldt: onsdag, 09. november 2011 23:59
Geografisk sted: Michael Wøbbe - 4700 Næstved

Re: Indregistrerings spørgsmål vedr stelnr

Indlægaf TFH » onsdag, 25. december 2013 03:39

Intet problem. Der er i tidens løb udstedt flere typegodkendelser. Dit stelnr. starter med 3, hvilket betyder at den fra fabrikken er "født" med 3 gear og WJA fortæller at det er en importeret knallert med dansk typegodkendelse. Som sådan er den også godkendt for ombygning til MC, og da myndighederne ikke blander sig i antallet af gear på en MC, kan du frit køre til syn med både 3, 4 eller 5 gear.

Ombygning behøver sådan set kun at ligge i, at den udstyres med anden eller ændret cylinder/karburator for at kunne køre mere end de 40 km/t, der er minimum på dansk motorvej.

Den typegodkendelse, du nævner, er udstedt specielt for en importeret MC, "født" med 5 gear, derfor er 1. ciffer et 5-tal. Du får 3 gæt på, hvilket 1. ciffer en 4 gears MC har :D

Der findes også en typegodkendelse for de nyere modeller med skivebremse, og denne har desværre i enkelte tilfælde givet problemer med nogle "synskrakilere", fordi minimum tykkelsen for skiven ikke er opgivet. Problemet burde være af rent teoretisk karakter, da skiverne slides minimalt, og man med det blotte øje kan se, at yderste kants affasning er original, altså: 0 slid.
Fornuftige synsfolk har sagt: Intet problem, da det tydeligvis drejer sig om en masseproduceret del, og at skivebremse må betragtes som værende en fordel.

Mit råd er: Send en kort ansøgning til CRM om tilladelse til indregistrering, vedlagt kvittering for køb, uden andre dikkedarer af nogen art. Kør til syn og lad synsmanden køre løbet, og svar kun på hans eventuelle spørgsmål. Det kan være en fordel at bestille synet personligt, så han kan gøre sit forarbejde og eventuelt kontakte sin distriktschef, hvis han er i tvivl om noget. Det er jo tydeligvis ikke alle, der har prøvet at syne en Kreidler 8)
Med venlig hilsen,

Torben,
KREIDLER REGISTER DK.
Brugeravatar
TFH
Site Admin
 
Indlæg: 789
Tilmeldt: onsdag, 11. maj 2005 21:53
Geografisk sted: Torben Hansen - 5260 Odense S.

Re: Indregistrerings spørgsmål vedr stelnr

Indlægaf woebbe » tirsdag, 31. december 2013 12:32

Jeg købte stellet og fælgene gennem den blå avis for 500kr incl rust m.m. Jeg tænkte ikke på at på en kvittering. Jeg har checket hos politiet at stellet ikke ar siddet på en knallert der er meldt stjålet.

Tror du det er nok at jeg på tro og love erklære at køretøjet er mit.

Den er bygget på et RMC gran prix stel mærket P efter stelnummeret hvilket jo vil sige årgang 1977. Tror du det bliver et problem at der på sideboxene står RS elektronik og at den nu har weltmeistersaddel.
woebbe
 
Indlæg: 75
Tilmeldt: onsdag, 09. november 2011 23:59
Geografisk sted: Michael Wøbbe - 4700 Næstved

Re: Indregistrerings spørgsmål vedr stelnr

Indlægaf kreidlerhansen » tirsdag, 31. december 2013 12:44

Jeg vil ikke opfordre til dokumentfalsk med en ulæselig underskrift som dokumentation på det overførte ejerskab... og derpå fløjter jeg uskyldigt! :) Der er nul kontrol med tidligere ejere af uindregistrerede knallerter fra før 2006, hvilket skaber en enorm gråzone, hvis udnyttelse kun begrænses af ejerens samvittighed.
Som sagt, det er på én gang strafbart og vel 99,9% umuligt at gennemskue for myndighederne.

Ekstraudstyr og klistermærker kan højst have indflydelse på afgiften. Selve identiteten fastslås ved modelbetegnelse (f.eks. K54-DK, som findes på typepladen) og en evt. 'RS-betegnelse' vil højst fremgå af registreringsattesten ved indregistrering som motorcykel.

Kort fortalt: Ingen problemer!
/Jesper 'Kurveknækker' Hansen\

:mrgreen:
Brugeravatar
kreidlerhansen
Site Admin
 
Indlæg: 841
Tilmeldt: onsdag, 11. maj 2005 00:06
Geografisk sted: Jesper Hansen - 5260 Odense S

Re: Indregistrerings spørgsmål vedr stelnr

Indlægaf woebbe » tirsdag, 31. december 2013 19:03

Tak og godt nytår
woebbe
 
Indlæg: 75
Tilmeldt: onsdag, 09. november 2011 23:59
Geografisk sted: Michael Wøbbe - 4700 Næstved


Tilbage til Kreidler MC

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 3 gæster

cron