[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/db/dbal.php on line 117: Undefined array key "cached"
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/db/dbal.php on line 118: Undefined array key "normal"
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/db/dbal.php on line 119: Undefined array key "total"
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/session.php on line 1042: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/session.php on line 1042: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/session.php on line 1042: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Array to string conversion
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Undefined variable $Array
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Trying to access array offset on value of type null
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Array to string conversion
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Undefined variable $Array
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Trying to access array offset on value of type null
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Array to string conversion
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Undefined variable $Array
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Trying to access array offset on value of type null
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4752: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4754: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4755: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4756: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
KREIDLER REGISTER DK's FORUM • Vis emne - Hvis jeg nu manglede!

Hvis jeg nu manglede!

Løs snak om alt mellem himmel og Kreidler :o)

Hvis jeg nu manglede!

Indlægaf Casper-a » mandag, 06. maj 2013 21:20

http://www.dba.dk/kreidler-cylinder-40mm/id-91509955/ Er jeg den eneste der synes at dette faktisk er en meget fornuftig pris? Ja der skal nyt stempel til, men den er jo rimeligt fin taget alderen i betragtning :-)
Casper-a
 
Indlæg: 61
Tilmeldt: lørdag, 26. november 2011 11:19
Geografisk sted: Casper Andersen - 8500 Grenaa

Re: Hvis jeg nu manglede!

Indlægaf kreidlerhansen » mandag, 06. maj 2013 22:44

Prisen er skam i orden!

Jeg er usikker på, om studsen til forrøret er god nok. Den slides spids/konisk, hvis man ikke afmonterer forrøret korrekt, og til sidst kan forrøret ikke klemme om studsen.

Har man adgang til et svejseværk, kan man lave en meget enkel løsning:

Svejs et par møtrikker på forrøret.
Bor et hul i to af de nederste køleribber.
Spænd to fjedre mellem forrør/cylinder (en på højre/venstre side)
Brug et spændebånd + Holts GunGum for at tætne ved cylinderen.
Med denne løsning er det STRENGT nødvendigt at bruge begge bolthuller i beslaget, eller/og have en udstødning svejset sammen med forrøret!!!

Vedr. stempel, så finder du her på forummet en liste over de gængse størrelser, så det burde ikke være et problem at blive godt kørende for knap 1.000kr...
/Jesper 'Kurveknækker' Hansen\

:mrgreen:
Brugeravatar
kreidlerhansen
Site Admin
 
Indlæg: 841
Tilmeldt: onsdag, 11. maj 2005 00:06
Geografisk sted: Jesper Hansen - 5260 Odense S

Re: Hvis jeg nu manglede!

Indlægaf Casper-a » tirsdag, 07. maj 2013 08:57

Det var også det jeg tænkte. Det er jeg ofte at der er nogen på udgik efter sådan en cylinder sådan som jeg forstår. Nu står jeg ikke selv og mangler, men den er jo altid god at have på hylden ;-)
Casper-a
 
Indlæg: 61
Tilmeldt: lørdag, 26. november 2011 11:19
Geografisk sted: Casper Andersen - 8500 Grenaa

Re: Hvis jeg nu manglede!

Indlægaf Svolde » onsdag, 08. maj 2013 20:44

I følge sælger er cylinderen stemplet D, men hvis der nu skulle ofres et meteor stempel, hvad størrelse skulle det være? Meteor lader til at have andre størrelser end mahle, eller tager jeg helt fejl?
Med venlig hilsen

Michael Svoldgaard
RMC Elektronik ´77
[url]http://www.2xhansen.dk/kreidlerregdk/kreidlerforum/phpBB2/viewtopic.php?f=8&t=2571[/url]
Brugeravatar
Svolde
 
Indlæg: 124
Tilmeldt: fredag, 15. februar 2013 08:54
Geografisk sted: 9310 - Vodskov

Re: Hvis jeg nu manglede!

Indlægaf kreidlerhansen » onsdag, 08. maj 2013 23:18

[quote="Svolde"]I følge sælger er cylinderen stemplet D, men hvis der nu skulle ofres et meteor stempel, hvad størrelse skulle det være? Meteor lader til at have andre størrelser end mahle, eller tager jeg helt fejl?[/quote]

D = 39,98mm (Mahle-cylinder)

A = 39,95mm (Meteor-stempel)

:)
/Jesper 'Kurveknækker' Hansen\

:mrgreen:
Brugeravatar
kreidlerhansen
Site Admin
 
Indlæg: 841
Tilmeldt: onsdag, 11. maj 2005 00:06
Geografisk sted: Jesper Hansen - 5260 Odense S

Re: Hvis jeg nu manglede!

Indlægaf Svolde » torsdag, 09. maj 2013 08:09

Det vil sige at D cylinder skal have A meteor?
Med venlig hilsen

Michael Svoldgaard
RMC Elektronik ´77
[url]http://www.2xhansen.dk/kreidlerregdk/kreidlerforum/phpBB2/viewtopic.php?f=8&t=2571[/url]
Brugeravatar
Svolde
 
Indlæg: 124
Tilmeldt: fredag, 15. februar 2013 08:54
Geografisk sted: 9310 - Vodskov

Re: Hvis jeg nu manglede!

Indlægaf kreidlerhansen » torsdag, 09. maj 2013 09:22

[quote="Svolde"]Det vil sige at D cylinder skal have A meteor?[/quote]

Jeps...

I kraft af den nok har kørt nogle kilometer, kan et B-stempel sikkert gå an.

Skal det være helt perfekt, bør den måles ud for at fastslå den eksakte boring og evt. ovalitet.

Prisen er god, selv hvis den trænger til frisk belægning på længere sigt. Er der ingen dybe slidspor, kan den køre masser af kilometer. Jeg er selv fristet, men jeg har teknisk ser cylindre nok... hvis det da kan lade sig gøre...? ;)
/Jesper 'Kurveknækker' Hansen\

:mrgreen:
Brugeravatar
kreidlerhansen
Site Admin
 
Indlæg: 841
Tilmeldt: onsdag, 11. maj 2005 00:06
Geografisk sted: Jesper Hansen - 5260 Odense S

Re: Hvis jeg nu manglede!

Indlægaf Svolde » torsdag, 09. maj 2013 17:34

Jeg købte den i går, men den går under kategori "godt at have" og så skal jeg gerne have et matchende stempel. Og nej, man kan aldrig have cylindre nok :-)
Med venlig hilsen

Michael Svoldgaard
RMC Elektronik ´77
[url]http://www.2xhansen.dk/kreidlerregdk/kreidlerforum/phpBB2/viewtopic.php?f=8&t=2571[/url]
Brugeravatar
Svolde
 
Indlæg: 124
Tilmeldt: fredag, 15. februar 2013 08:54
Geografisk sted: 9310 - Vodskov

Re: Hvis jeg nu manglede!

Indlægaf Svolde » fredag, 10. maj 2013 09:36

Jeg kan så lige tilføje at den er modtaget og udstødningsstudsen er i en ret ringe forfald og meget slidt, desuden er en del køleribber knækket af. Dog er cylindervæggen ganske fornuftig at se på.
Med venlig hilsen

Michael Svoldgaard
RMC Elektronik ´77
[url]http://www.2xhansen.dk/kreidlerregdk/kreidlerforum/phpBB2/viewtopic.php?f=8&t=2571[/url]
Brugeravatar
Svolde
 
Indlæg: 124
Tilmeldt: fredag, 15. februar 2013 08:54
Geografisk sted: 9310 - Vodskov

Re: Hvis jeg nu manglede!

Indlægaf kreidlerhansen » fredag, 10. maj 2013 15:55

Til prisen kan man nok ikke klage. Blot studsen ikke er flækket, kan man kaste sig ud i ovennævnte løsning, som reelt er bedre/mere skånsom end med spændebånd alene.

Jeg har et Meteor i 39,95mm - enkelt L-ring og med huller til evt. støttekanaler/boostere. Stempelringen har kørt ganske få kilometer og krydspinden er ny. Clips mangler, desværre - dem skrotter jeg hårdhændet efter afmontering.
/Jesper 'Kurveknækker' Hansen\

:mrgreen:
Brugeravatar
kreidlerhansen
Site Admin
 
Indlæg: 841
Tilmeldt: onsdag, 11. maj 2005 00:06
Geografisk sted: Jesper Hansen - 5260 Odense S

Re: Hvis jeg nu manglede!

Indlægaf Svolde » fredag, 10. maj 2013 16:18

Tja, det er vel et forsøg værd, hvad vil du have for det?
Med venlig hilsen

Michael Svoldgaard
RMC Elektronik ´77
[url]http://www.2xhansen.dk/kreidlerregdk/kreidlerforum/phpBB2/viewtopic.php?f=8&t=2571[/url]
Brugeravatar
Svolde
 
Indlæg: 124
Tilmeldt: fredag, 15. februar 2013 08:54
Geografisk sted: 9310 - Vodskov

Re: Hvis jeg nu manglede!

Indlægaf kreidlerhansen » fredag, 10. maj 2013 16:31

[quote="Svolde"]Tja, det er vel et forsøg værd, hvad vil du have for det?[/quote]

Havde forestillet mig 300kr inkl porto...

Alternativt har mopedspeed langt om længe reduceret prisen på Barikit-stempler i hhv 39,95 og 39,96mm - de er nu nede i 399kr/stk fra de ublu 699kr. :)
/Jesper 'Kurveknækker' Hansen\

:mrgreen:
Brugeravatar
kreidlerhansen
Site Admin
 
Indlæg: 841
Tilmeldt: onsdag, 11. maj 2005 00:06
Geografisk sted: Jesper Hansen - 5260 Odense S

Re: Hvis jeg nu manglede!

Indlægaf Svolde » fredag, 10. maj 2013 16:35

Det er ok med mig, nu hvor du er dykket ned i kassen, har du så låseskiven til bremsepedal? om vi så kan slå en deal af når du alligevel skal sende stemplet?

Slyng lige et reg. og kontonr også
Med venlig hilsen

Michael Svoldgaard
RMC Elektronik ´77
[url]http://www.2xhansen.dk/kreidlerregdk/kreidlerforum/phpBB2/viewtopic.php?f=8&t=2571[/url]
Brugeravatar
Svolde
 
Indlæg: 124
Tilmeldt: fredag, 15. februar 2013 08:54
Geografisk sted: 9310 - Vodskov

Re: Hvis jeg nu manglede!

Indlægaf kreidlerhansen » fredag, 10. maj 2013 18:18

En låsering? Jow, det mener jeg bestemt - det er kun en uge siden, jeg fik fyldt lageret op. :P

Jeg sender en PB, når jeg har fundet sagerne, og så får du lige et foto af stemplet i samme ombæring. Alternativt kan vi også finde en god ordning inkl. et par støttekanaler; Simpel og effektiv måde at få lidt mere ydelse. Det vil også give mulighed for at se studsens stand an med et sæt friske øjne...
/Jesper 'Kurveknækker' Hansen\

:mrgreen:
Brugeravatar
kreidlerhansen
Site Admin
 
Indlæg: 841
Tilmeldt: onsdag, 11. maj 2005 00:06
Geografisk sted: Jesper Hansen - 5260 Odense S

Re: Hvis jeg nu manglede!

Indlægaf Svolde » søndag, 12. maj 2013 20:30

Fundet sagerne?
Med venlig hilsen

Michael Svoldgaard
RMC Elektronik ´77
[url]http://www.2xhansen.dk/kreidlerregdk/kreidlerforum/phpBB2/viewtopic.php?f=8&t=2571[/url]
Brugeravatar
Svolde
 
Indlæg: 124
Tilmeldt: fredag, 15. februar 2013 08:54
Geografisk sted: 9310 - Vodskov

Re: Hvis jeg nu manglede!

Indlægaf kreidlerhansen » mandag, 13. maj 2013 15:38

Jep! Stempelring, krydspind og én clips... jeg kan sandelig'tte huske målet på låseringen, men den er vist 14mm indvendigt...

Der gik udstødningsbyggeri, fødselsdag og almindelig dovenskab/glemsomhed i weekenden, heh...
/Jesper 'Kurveknækker' Hansen\

:mrgreen:
Brugeravatar
kreidlerhansen
Site Admin
 
Indlæg: 841
Tilmeldt: onsdag, 11. maj 2005 00:06
Geografisk sted: Jesper Hansen - 5260 Odense S

Re: Hvis jeg nu manglede!

Indlægaf Svolde » mandag, 13. maj 2013 15:40

Det er sku ok.... smid en PB med detaljer, så tager jeg den derfra
Med venlig hilsen

Michael Svoldgaard
RMC Elektronik ´77
[url]http://www.2xhansen.dk/kreidlerregdk/kreidlerforum/phpBB2/viewtopic.php?f=8&t=2571[/url]
Brugeravatar
Svolde
 
Indlæg: 124
Tilmeldt: fredag, 15. februar 2013 08:54
Geografisk sted: 9310 - Vodskov


Tilbage til Hyggehjørnet

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 10 gæster

cron