[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/db/dbal.php on line 117: Undefined array key "cached"
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/db/dbal.php on line 118: Undefined array key "normal"
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/db/dbal.php on line 119: Undefined array key "total"
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/session.php on line 1042: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/session.php on line 1042: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/session.php on line 1042: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Array to string conversion
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Undefined variable $Array
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Trying to access array offset on value of type null
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Array to string conversion
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Undefined variable $Array
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Trying to access array offset on value of type null
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Array to string conversion
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Undefined variable $Array
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Trying to access array offset on value of type null
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4752: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4754: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4755: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4756: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
KREIDLER REGISTER DK's FORUM • Vis emne - 40mm KT Van Hansen

40mm KT Van Hansen

Cylindermodificering, valg af cylinder og justering af karburator.

40mm KT Van Hansen

Indlægaf kreidlerhansen » onsdag, 20. februar 2013 20:17

Her et enkelt foto fra denne vinters cylinderpløjning:

[img]http://i173.photobucket.com/albums/w55/kreidlerhansen/94B9C194-8A4C-436A-ABDC-86FA7647EF7B-10347-0000173A3D03B1A3.jpg[/img]

[img]http://i173.photobucket.com/albums/w55/kreidlerhansen/873F583F-9F3C-4B24-BC7B-BC0C43570E99-10347-0000172B25BC88EC.jpg[/img]

[img]http://i173.photobucket.com/albums/w55/kreidlerhansen/E77B5AAD-969B-4BEA-AA90-821617935B3C-10347-0000172B1F9A53AA.jpg[/img]

Udstødningsportene ligger ~23mm fra top, så den arbejder fint med en standardudstødning.

Pga. vejret har den kun trillet ca. 3km, så der er laaang tid til jeg ved, præcis hvordan den arter sig.

KT-cylindrene måler alle 40,00mm. Meteor's 40mm med kun L-ring i tolerance E måler 39,97mm og passer derfor nogenlunde, MEN disse stempler er MINDRE koniske end Mahle's og en anden legering! A-stemplet på fotoet er der kun for illustrationens skyld.
Til en ny KT-cylinder bør man vælge Meteor tol:D! Mit stempel har kørt nogle tusinde kilometer i en anden cylinder og er målt ud til at være en smule mindre end fra ny = passer fint, men tilkørsel er påkrævet.

Ydermere åbner indsugningskanalen en anelse senere på disse kina-cylindre. Stemplet bør derfor hakkes 1,5-2mm for at nå fuld ydelse. Teoretisk en anelse hidsigere end Mahle... i praksis en anelse sløvere. Det medfølgende stempel fra KT måler ~39,94/,95mm trods det oplyses til 39,97mm... ergo er det fint i en original C-cylinder, men kort fortalt ubrugeligt i KT-cylinderen. :)
/Jesper 'Kurveknækker' Hansen\

:mrgreen:
Brugeravatar
kreidlerhansen
Site Admin
 
Indlæg: 841
Tilmeldt: onsdag, 11. maj 2005 00:06
Geografisk sted: Jesper Hansen - 5260 Odense S

Re: 40mm KT Van Hansen

Indlægaf togam » lørdag, 23. februar 2013 12:52

Det ser godt ud! Spændt på at høre hvordan det kører 8)
Brugeravatar
togam
 
Indlæg: 116
Tilmeldt: tirsdag, 17. maj 2005 21:14
Geografisk sted: Torben Skousen - 5230 Odense M.

Re: 40mm KT Van Hansen

Indlægaf kreidlerhansen » lørdag, 23. februar 2013 13:05

[quote="togam"]Det ser godt ud! Spændt på at høre hvordan det kører 8)[/quote]

Blehehe... jeg besluttede mig for at tage Kreidleren ud på jobbet i dag. Karburatoren er en Dellorto PHBG21 Black Edition, og jeg har investeret i et komplet sæt dyser fra Polini til denne.
#74 virkede mig som et lavt sats under tilkørsel i frostvejr, så jeg monterede en #78. Hellere lidt for fed blandig end for mager, når tankindholdet er fra november...

...bilister bag mig holder god afstand pga den blå røg! I 4. og 5. gear SKAL den holdes over 7.800rpm for at undgå, den pludrer sig selv ihjel!
Gearingen er 13/36, så den er langt fra overbelastet - den drukner bare udenfor trækområdet! Og den nåede da 85km/t i let modvind, så jeg vil ikke klage!

Men den trækker fantastisk! Fin gasrespons, stabil og skarp tomgang, og fra 7.500-10.000rpm er den simpelthen bare så livlig, det er skønt! Og den kører med en godt tilkokset, orignal Mustang-udstødning... det til trods knalder den godt i potten, så den understreger virkelig sin identitet som KNALLERT!


Min eneste potentielle anke er, at væggen mellem udstødningsboosterne og udstødningskanalen er til den tynde side. Der er sikkert risiko for, at området kan blive så varmt, væggen rejser sig. Det må tiden og omdrejningstallet vise! ;)


Tak, forresten :D
/Jesper 'Kurveknækker' Hansen\

:mrgreen:
Brugeravatar
kreidlerhansen
Site Admin
 
Indlæg: 841
Tilmeldt: onsdag, 11. maj 2005 00:06
Geografisk sted: Jesper Hansen - 5260 Odense S

Re: 40mm KT Van Hansen

Indlægaf kreidlerhansen » tirsdag, 26. februar 2013 21:55

[img]http://www.kpmotosolutions.com/IMG_0685.JPG[/img]

På den anden side er ovenstående en portning, som leveres af et firma, der tager penge for arbejdet, så den smalle væg bekymrer mig herefter ikke det fjerneste.
/Jesper 'Kurveknækker' Hansen\

:mrgreen:
Brugeravatar
kreidlerhansen
Site Admin
 
Indlæg: 841
Tilmeldt: onsdag, 11. maj 2005 00:06
Geografisk sted: Jesper Hansen - 5260 Odense S

Re: 40mm KT Van Hansen

Indlægaf kreidlerhansen » onsdag, 10. april 2013 22:57

Så kom denne cylinder af motoren pga skiftet til min 'spion-membran' med snyde-volumen!

Intet blowby ved stempelringen, alle honeridser lige så synlige som da cylinderen var ny. Stemplet har ikke revet sig det fjerneste, ligesom cylindervæggen er ridsefri.

Denne er fed at køre med, men den skal dælme tæves! Det giver sig selv, når den trækker til 11.000rpm med en standardudstødning...! Den vil blive testet igen med en sjovere udstødning, hvis jeg får lyst. 90km/t plus det løse er rigeligt opnåeligt med dette portarrangement!

Evt. ventetid vil [i]naturlgvis[/i] gå med finpudsning af kanalerne. Indsugningen skal åbnes lidt mere ned mod krumtaphuset, og hovedudstødningsporten skal hæves 0,5mm. Alle kanter og ujævnheder skal fjernes og skyllekanalerne udvides ned mod krumtaphuset.


KT-cylindrene har adskillige småfejl, som man bør rette op på:

Skyllekanalerne i blokken er faktisk større end cylinderens, og dét duer altså ikke!

Skyllekanalernes åbning ind over stempeltoppen er faktisk skæv på hele to måder; Kanalerne åbner først i den tredjedel, som er nærmest udstødningskanalen! Dernæst åbner skyllekanalerne ikke samtidigt! Begge dele kan afhjælpes ved en affasning på mellem 0,2-0,75mm således begge kanaler bliver mere ens. Blot de ikke ligger tættere på top end 32mm, er alt godt!

Jeg er blevet tilhænger af at runde udstødningskanalen af, hvor den slutter til forrøret, således den bliver rund som forrøret - effekten deraf kender jeg ikke, men af en eller anden grund føles motoren mere levende med den ændring.

Indsugningskanalen åbner ca. 2mm for sent ift. en typisk 15.43.99, hvilket begrænser det maksimale omdrejningstal en sjat. Det er ok for mellemområde og brændstoføkonomi, men præcis de faktorer kunne ikke rage mig mindre på 50cc!
Det er mere gavnligt at ændre på kanalen, end det er at hakke stempelskørtet, så vidt jeg har erfaret.

Med disse relativt små ændringer bliver ydelsen MEGET lig Mahle's sidste generation af 15.43.99, og med en smule ekstra arbejde er der langt mere at hente!

Stemplet er med enkelt L-ring og fra Meteor i Tol:E, som er oplyst til 39,97mm. KT-cylindrene måler 40,000mm +/-0,005 og man kan derfor roligt gå ud fra, at Tol:D (39,965mm) fra Meteor vil passe indenfor min/max 3-4/100mm
Krydspinden måler 14,000mm +/- 0,0005mm ifølge Meteor og Rito oplyser lignende tolerance for øjet i deres plejlstænger ved brug af deres eget nåleleje!
Meteor-stemplerne har en konusitet på 4/100mm fra stempelskørt til lige under stempelringen. Det er meget lig Mahles stempler!

Med en smule arbejde og et stempel i rimelig kvalitet havner man altså et stykke under 2.000kr, mens ydelsen er fuldt på højde med Mahle. Det er faltisk ikke ringe!
/Jesper 'Kurveknækker' Hansen\

:mrgreen:
Brugeravatar
kreidlerhansen
Site Admin
 
Indlæg: 841
Tilmeldt: onsdag, 11. maj 2005 00:06
Geografisk sted: Jesper Hansen - 5260 Odense S


Tilbage til Voldsom Kreidler

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 3 gæster

cron