Jeg har længe ønsket at gå fra dette port-setup:
[img]http://i173.photobucket.com/albums/w55/kreidlerhansen/Kreidler%20Florett/KT%2040mm/369384d4.jpg[/img]
Til dette:
[img]http://i173.photobucket.com/albums/w55/kreidlerhansen/AEEDB887-69C5-47EF-AB55-028D712DF805-5854-00001BEDCA78D25B.jpg[/img]
Jeg har ellers slået mig til tåls med...:
[img]http://i173.photobucket.com/albums/w55/kreidlerhansen/Kreidler%20Florett/KT%2040mm/23b71462.jpg[/img]
Og det har fungeret ok. De to boostere samt generelt bredere kanaler gør absolut en forskel! Og udstødningen forbliver i det mindste koksfri:
[img]http://i173.photobucket.com/albums/w55/kreidlerhansen/Kreidler%20Florett/KT%2040mm/5372e3ad.jpg[/img]
Men lodret Minarelli (Yamaha BW's o.a.) har jo flere kanaler, plads til en større prop og squishband-topstykket følger med for samme pris som en REPLICA-cylinder til Kreidleren koster... vel at mærke inden man har købt et bare rimeligt stempel!
Skørtdiameteren på Kreidlermotoren er knap 50mm, mod scootermotorens 51mm... Desuden er der kun plads til et 42mm stempel i fuld længde i Kreidlermotoren, så jeg har været ond mod en i-forvejen-ikke-særlig-pæn blok:
[img]http://i173.photobucket.com/albums/w55/kreidlerhansen/904683C8-0F2B-4BEE-B138-5894079E892A-8750-000022981C7F980D.jpg[/img]
Og resultatet:
[img]http://i173.photobucket.com/albums/w55/kreidlerhansen/2CD55B52-F0A3-4583-B4F9-623C8C1CFB39-9005-0000249C5D386704.jpg[/img]
6mm pindbolte skal lige indkøbes. Der er lavet en bundplade i 4mm alu-plade, som så kommer til at tjene som overgang til de større skyllekanaler.
Længere nåede jeg ikke, før en hveps satte en stopper for mere arbejde.

[img]http://i173.photobucket.com/albums/w55/kreidlerhansen/16F24546-8CC7-43CC-82A1-24DC35A67C53-9005-0000249C6689AA36.jpg[/img]
[b]25/8-2012[/b]
Ja, jeg kom da lidt videre!
Spacer + pindbolte monteret. På pindboltene har jeg ført et par stumper 8mm alurør (boret op til 6,2mm indvendigt) over som styr, så cylinderen ikke kan rykkes rundt. Jeg prøvede lidt frem og tilbage, indtil cylinderen linede op med krumtaphuset og endte med kun at benytte to rørstumper:
[img]http://i173.photobucket.com/albums/w55/kreidlerhansen/244567B5-F08E-4B36-A382-F0E7BA7661F0-350-00000088721BAB97.jpg[/img]
Spaceren næsten klar!
[img]http://i173.photobucket.com/albums/w55/kreidlerhansen/F057191E-FE70-422C-BE07-1AB2B0A3565A-350-000000887703F5D0.jpg[/img]
[img]http://i173.photobucket.com/albums/w55/kreidlerhansen/3EFFE41B-1EF7-451C-ACF9-7B993153302E-350-000000887B9CCC4A.jpg[/img]
Cylinder og top løst monteret - bemærk at overkanten af cylinderen flugter fint med det øverste motorophæng:
[img]http://i173.photobucket.com/albums/w55/kreidlerhansen/8B26883F-3CB0-45F8-9701-DB4F3C37FBFB-350-000000887FE39317.jpg[/img]