[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/db/dbal.php on line 117: Undefined array key "cached"
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/db/dbal.php on line 118: Undefined array key "normal"
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/db/dbal.php on line 119: Undefined array key "total"
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/session.php on line 1042: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/session.php on line 1042: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/session.php on line 1042: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Array to string conversion
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Undefined variable $Array
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Trying to access array offset on value of type null
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Array to string conversion
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Undefined variable $Array
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Trying to access array offset on value of type null
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Array to string conversion
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Undefined variable $Array
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Trying to access array offset on value of type null
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4752: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4754: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4755: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4756: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
KREIDLER REGISTER DK's FORUM • Vis emne - Endnu et nyt medlem.

Endnu et nyt medlem.

Løs snak om alt mellem himmel og Kreidler :o)

Endnu et nyt medlem.

Indlægaf Jan V. » tirsdag, 02. juni 2009 22:28

Hej alle!
Jeg er helt ny i Kreidler kredse, er nybagt ejer af en 2.6 hk 3-gears Florett fra 1969, kørt 26.000 km.

Jeg har siden min skoletid beundret og sukket efter Kreidler, og har nu fået en med ca 38 års forsinkelse, men bedre sent end aldrig.
Og har indtil nu, aldrig kørt en!

Er der nogen der kan fortælle mig hvor jeg kan få en brugermanual til den?
Jeg har aldrig haft en knallert med fodgear, og det volder mig lidt kvaler at finde rundt i dem!
Når jeg først har fundet 1. gear, er der ingen problemer med at gå til 2. og 3., men ved nedskiftning til 1., rammer jeg enten 2. eller frigear, og når jeg skal holde stille er det heldigt hvis jeg finder frigearet.
Jeg er helt overbevist om, at det er mine evner der er noget galt med! :D

Den har ogse en kedelig metallisk skurren fra gearkassen når den kører. (ja, der ER olie på kassen).
Jeg har fået fortalt det er udrykkerlejet, men hvad siger i?

Det var hvad jeg havde af spørgsmål lige nu, men det er ellers en dejlig maskine!
Den har indfriet mine forventninger, og mer til!

Hilsen Jan...........
Jan V.
 
Indlæg: 27
Tilmeldt: mandag, 01. juni 2009 22:36
Geografisk sted: Jan Viborg - 5800 Nyborg

Re: Endnu et nyt medlem.

Indlægaf kreidlerhansen » onsdag, 03. juni 2009 15:50

[quote="Jan V."]Hej alle!
Jeg er helt ny i Kreidler kredse, er nybagt ejer af en 2.6 hk 3-gears Florett fra 1969, kørt 26.000 km.

Jeg har siden min skoletid beundret og sukket efter Kreidler, og har nu fået en med ca 38 års forsinkelse, men bedre sent end aldrig.
Og har indtil nu, aldrig kørt en!

Er der nogen der kan fortælle mig hvor jeg kan få en brugermanual til den?
Jeg har aldrig haft en knallert med fodgear, og det volder mig lidt kvaler at finde rundt i dem!
Når jeg først har fundet 1. gear, er der ingen problemer med at gå til 2. og 3., men ved nedskiftning til 1., rammer jeg enten 2. eller frigear, og når jeg skal holde stille er det heldigt hvis jeg finder frigearet.
Jeg er helt overbevist om, at det er mine evner der er noget galt med! :D

Den har ogse en kedelig metallisk skurren fra gearkassen når den kører. (ja, der ER olie på kassen).
Jeg har fået fortalt det er udrykkerlejet, men hvad siger i?

Det var hvad jeg havde af spørgsmål lige nu, men det er ellers en dejlig maskine!
Den har indfriet mine forventninger, og mer til!

Hilsen Jan...........[/quote]

Mig bekendt har vi intet udrykkerleje i Kreidlermotoren, så hvis den skurrer er det nok lejestøj. Evt. har du en kobling, der larmer, hvilket nogle af dem ganske enkelt bare gør - uanset om man justerer dem op til de rette tolerancer.
Dog vil jeg anbefale, at du får en Kreidler-fan til at lytte på motoren. Trænger du ikke til at komme en tur til Odense en af dagene? ;)

Gearene er sekventielle, så fra 3. gear skal du ned i 2. gear og derefter ned i 1. gear eller frigear, hvad du nu er på jagt efter. Ergo skal du jokke to gange på gearpedalen for at komme ned i den ende af gearkassen.

Frigearet ligger halvvejs mellem 1. og 2. gear, og hvis du mærker efter, kan du nok fornemme, der er to klik fra 1. til 2. gear. Første klik = frigear.
Brugeravatar
kreidlerhansen
Site Admin
 
Indlæg: 841
Tilmeldt: onsdag, 11. maj 2005 00:06
Geografisk sted: Jesper Hansen - 5260 Odense S

Indlægaf Jan V. » onsdag, 03. juni 2009 20:56

Jeg tror også det er lejestøj, lyttede rigtig efter idag, og den støjer ikke når jeg aktiverer koblingen, men derimod når jeg kører.
Er det noget jeg kan ødelægge hvis jeg kører videre?
Det må blive et vinter hygge projekt. :D

Jo, jeg ville meget gerne komme til Odense, hvis du gad lytte på den, skal bare lige have renset tanken for rust, eller fundet en anden.
Jeg blir nødt til at køre den til Odense, jeg har ingen trailer, og den er for stor og tung til at kyle ind i bilen! :D
Jan V.
 
Indlæg: 27
Tilmeldt: mandag, 01. juni 2009 22:36
Geografisk sted: Jan Viborg - 5800 Nyborg

Indlægaf TFH » onsdag, 03. juni 2009 23:15

Tillykke med nyanskaffelsen :D

Forudsat, at mislydene kommer fra transmissionen og der er olie på kassen, sker der næppe noget ved at køre en tur til Odense. Problemerne med gearskiftet kan vi formentlig justere os ud af, hvis de ydre dele ellers ikke er FOR slidt.
Ring eller skriv, så finder vi en dag.
Med venlig hilsen,

Torben,
KREIDLER REGISTER DK.
Brugeravatar
TFH
Site Admin
 
Indlæg: 789
Tilmeldt: onsdag, 11. maj 2005 21:53
Geografisk sted: Torben Hansen - 5260 Odense S.

Indlægaf Jan V. » onsdag, 03. juni 2009 23:54

Tusind tak skal i ha!
Jeg kontakter jer lige så snart den er klar til en tur til Odense! :D
Og ja, jeg ER glad for den!

Jeg fik købt "overhaling i 3. gear sidste sommer, og læste om jer og Kreidler.
Det kløede jo lidt i fingrene, men det er så først nu jeg fik gjort noget ved det!

Jeg havde en uges tid gået og forelsket mig i 2 stk 2-gears Superstar modeller der er til salg, men syntes alligevel ikke de lignede en "rigtig"
Kreidler, så det endte med jeg gik 700 meter op ad vejen, til en der driver en motorcykelforretning i fritiden.
Vi fik en lang snak, hvor han fortalte at superstar modellen var kun lavet til det danske marked og endte med at sige han da havde en Florett til salg.
Den var både flottere og billigere end jeg havde regnet med, så det blev til at jeg tog den med hjem, og det var så det! :D
Jan V.
 
Indlæg: 27
Tilmeldt: mandag, 01. juni 2009 22:36
Geografisk sted: Jan Viborg - 5800 Nyborg

Indlægaf Paasker » torsdag, 04. juni 2009 11:55

Dejligt med endnu en Kreidler ejer på østfyn :) tillykke med den
Paasker
 
Indlæg: 47
Tilmeldt: fredag, 13. maj 2005 17:07
Geografisk sted: Martin Paaske Rasmussen - 5540 Ullerslev.


Tilbage til Hyggehjørnet

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 9 gæster

cron