[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/db/dbal.php on line 117: Undefined array key "cached"
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/db/dbal.php on line 118: Undefined array key "normal"
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/db/dbal.php on line 119: Undefined array key "total"
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/session.php on line 1042: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/session.php on line 1042: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/session.php on line 1042: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Array to string conversion
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Undefined variable $Array
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Trying to access array offset on value of type null
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Array to string conversion
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Undefined variable $Array
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Trying to access array offset on value of type null
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Array to string conversion
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Undefined variable $Array
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Trying to access array offset on value of type null
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4752: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4754: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4755: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4756: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
KREIDLER REGISTER DK's FORUM • Vis emne - Ja, så blev den færdig...

Ja, så blev den færdig...

Lad os se, hvad du roder med.

Redaktør: kreidlerhansen

Ja, så blev den færdig...

Indlægaf Twinsport » onsdag, 27. maj 2009 15:35

Hej

Så blev motoren færdig.

Jeg startede projektet (større slagvolumen, etc., etc.) for 6 år siden, men hårdt presset af Henrik fra Herfølge, blev jeg nødt til at lave det færdigt.
De næste projekter er også i pipelinen, så jeg må videre...

I kan se flere billeder på min hjemmeside, men jeg kan da servere en
lille smagsprøve :mrgreen:

[img]http://www.lokke.dk/steen/kreidler/78cc_cylinder/Dsc05750.jpg[/img]

Flere billeder: [url]http://www.lokke.dk/steen/kreidler/78cc_cylinder/78cc_cylinder.html[/url] oo>
Senest rettet af Twinsport torsdag, 28. maj 2009 13:00, rettet i alt 1 gang.
[img]http://www.lokke.dk/steen/kreidler/2-stroke.JPG[/img]
Brugeravatar
Twinsport
 
Indlæg: 137
Tilmeldt: mandag, 16. maj 2005 13:59

Hastværk er lastværk...

Indlægaf kreidlerhansen » onsdag, 27. maj 2009 16:33

Vil det sige, at tilkørsel bliver turen til træffet, eller hvad? Nu skal den jo lige ha' lov til at stå og samle lidt mere støv, så der rigtig kan blive blæst noget af på turen ud.

På den anden side kan jeg ikke forestille mig, dit værksted er støvet, taget i betragtning hvor ren den cylinder ser ud. :P

Det bliver spændende at se, hvordan den kører - jeg er glad, bare jeg får min ud at køre. Så er det snart ligegyldigt, hvor stærkt den render. :roll:
Brugeravatar
kreidlerhansen
Site Admin
 
Indlæg: 841
Tilmeldt: onsdag, 11. maj 2005 00:06
Geografisk sted: Jesper Hansen - 5260 Odense S

Indlægaf Twinsport » torsdag, 28. maj 2009 06:00

Hej igen

Nu er den kørt til!

Jeg var ude og gi' den kniven i går aftes. Flere ting meldte sig. For det
første er den honet til for stor tolerance. Jeg vidste det egentlig godt,
men i mangel af andet stempel, har jeg valgt at afprøve den alligevel.
En tolerance på 7/100 mm giver altså en del stempelstøj!
Jeg har fundet overstørrelse stempler, så jeg kan fortsætte op til 50,5 mm :D

Dernæst erfarede jeg at mit gaskabel ikke passer til karburatoren,
så spjældet kan ikke trækkes helt op. Der mangler 4-5 mm i at være
helt åbent. Jeg laver kablet om når jeg skifter til 23 mm Bing,
så det skal nok også løse sig.

Den har fint, fint bundtræk. Timiningen er med vilje lagt meget
konservativt ud, så udstødningsporthøjden er en mellemting mellem
2,9 og 6,25 hk højde. Den skal jeg lige have rettet til, så den bliver
som std. 6,25.

Gearingen skal også ændres. Jeg har lige bestilt et vred kædehjul i går,
så eksperimenterne kan starte. Min gearing (13-36) kombineret med
det konservative cylinderlayout og manglende karburatoråbning
begrænser topfarten til 90 km/t i siddende stilling. Til gengæld holder
den uden problemer 80 km/t i hård modvind 8)

Indtil videre er jeg godt tilfreds. Særligt bundtrækket er superlækkert..

/Steen
Senest rettet af Twinsport torsdag, 28. maj 2009 12:59, rettet i alt 1 gang.
[img]http://www.lokke.dk/steen/kreidler/2-stroke.JPG[/img]
Brugeravatar
Twinsport
 
Indlæg: 137
Tilmeldt: mandag, 16. maj 2005 13:59

Indlægaf arcam » torsdag, 28. maj 2009 12:42

Hej Steen

Det ser bare fint ud. Det glæder mig at høre, at den kommer ud at køre mere end bare til træffet.
Vi ses vel til træf.

Hilsen Per fra Kjellerup

PS. Fik du iøvrigt den 2,9 cylinder jeg sendte dig ??
arcam
 
Indlæg: 21
Tilmeldt: mandag, 06. august 2007 13:41
Geografisk sted: Per Søegaard - 8620 Kjellerup

Indlægaf Twinsport » torsdag, 28. maj 2009 12:57

Hej

[quote="arcam"]Fik du iøvrigt den 2,9 cylinder jeg sendte dig ??[/quote]

Jeps. Den kommer til at indgå i det næste projekt!
Jeg går efter en lidt hårdere pumpet cylinder med 50mm boring kombineret med 48mm slaglængde (94 ccm). Så må tiden vise hvad ydelsen bliver.
Jeg har efterhånden fået samlet motorblokke nok sammen til at starte fræseren :idea:

/Steen
[img]http://www.lokke.dk/steen/kreidler/2-stroke.JPG[/img]
Brugeravatar
Twinsport
 
Indlæg: 137
Tilmeldt: mandag, 16. maj 2005 13:59


Tilbage til Projekter

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 2 gæster

cron