[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/db/dbal.php on line 117: Undefined array key "cached"
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/db/dbal.php on line 118: Undefined array key "normal"
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/db/dbal.php on line 119: Undefined array key "total"
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/session.php on line 1042: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/session.php on line 1042: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/session.php on line 1042: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Array to string conversion
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Undefined variable $Array
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Trying to access array offset on value of type null
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Array to string conversion
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Undefined variable $Array
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Trying to access array offset on value of type null
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Array to string conversion
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Undefined variable $Array
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Trying to access array offset on value of type null
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4752: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4754: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4755: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4756: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
KREIDLER REGISTER DK's FORUM • Vis emne - Forskellige spørgsmål vedr indreg af florett lf1970

Forskellige spørgsmål vedr indreg af florett lf1970

Spørgsmål om indregistrering? Fyr bare løs! Se også FAQ.

Redaktører: TFH, kreidlerhansen

Forskellige spørgsmål vedr indreg af florett lf1970

Indlægaf skou » onsdag, 19. juli 2006 20:17

jeg vil lige høre om der nogle af jer lyse hoveder der kan /vil svare på mine spørgsmål.
først vil lige høre om der der vil forklare hvordan man kringlere det med at få indreg min kreidler da den jo som knaller ik er udstyret med registrering
attest.
dernæst vil jeg lige høre hvad kræves der egentligt af udstyr ud over horn,langt/kort lys mm for at min 1970 lf kan godkendes
Sidste vil jeg lige høre hvilken indstans man skal kontakte for at få undersøgt hvilket stel nr ens stel har og få et nyt standset i, da sidte halvdel magler (og nej den er ik stjålet da den har været i familiens eje i lang tid).
skou
 

Indlægaf gt67 » fredag, 04. august 2006 18:28

Hej.
Jeg har samme prob med en Yamaha 4gear 50cc, Dansk knallert!
Løsningen er at der erhverves en tilladelse hos CRM centralregister for motorkøretøjer (Har lige modtaget min idag). Ring til dem og forklar din situation, så ber de dig skrive et brev med de væsentligste oplysninger! (Kopi af mit brev vedlægges til sidst)! Da knallerten er Dansk kræves der "ifølge Toldkontoret i Odense" ikke et toldsyn samtidig med alm. syn!

Jeg mener ikke at du behøver mere udstyr end det nævnte. Og selvfølgelig bremselys på fodbremsen!

Ang. manglende stelnr!!!! Jeg mener at det bliver tolddokumenteret samtidig med syn, ellers må du en tur omkring det lokale Toldvæsen og få det gjort. Normalt bliver det gjort på biler hvor der for det meste foreligger en registreringsattest!!!!

Kopi af mit brev til CRM.

[i] Odense D.28/07/06

Til CRM

Tilladelse, til at syne og registrere et stk Yamaha knallert 50cc som motorcykel ønskes.
Køretøjet har tidligere kørt som Dansk knallert, derfor forefindes en registreringsattest ikke.
Køretøjet er brugt.

Mærke og model:
Yamaha FS1-K årg 1978
Stelnr:*381-261962*WYA-R
Motornr:*FS1-264998*

Jeg erklærer på tro og love at ovennævnte køretøj er mit: Jan Mørkenborg.

Kopi af registreringsattest på et tilsvarene køretøj vedlægges!

Mvh
Jan Mørkenborg
Heliosvænget 68
5250 Odense SV[/i]

Link til CRM: http://www.politi.dk/da/borgerservice/n ... egisteret/
Jan Mørkenborg 040368
Schacksgade 42 st.th
5000 Odense C. Fyn
Brugeravatar
gt67
 
Indlæg: 14
Tilmeldt: fredag, 13. maj 2005 20:54
Geografisk sted: Jan Mørkenborg - 5000 Odense C.

Indlægaf Gæst » mandag, 12. marts 2007 21:38

Til Jan:

Hej, jeg kunne godt tænke mig at høre lidt om registrering af Yamaha FS1.

Jeg går selv og overvejer det med den jeg er ved at istandsætte.

Hvordan er det tilladt at sætte den op motormæssigt ?

Som standard, 40mm cylinder, 16 mm indsugning, non-restricted udstødning, og selvfølgelig den oprindelige gearing. Eller er det tilladt at køre med F.eks. større cylinderboring ? Findes der som med biler en 20% regel ?

MVH Morten Bahn
Gæst
 

Indlægaf kreidlerhansen » tirsdag, 13. marts 2007 20:31

[quote="Morten B"]Til Jan:

Hej, jeg kunne godt tænke mig at høre lidt om registrering af Yamaha FS1.

Jeg går selv og overvejer det med den jeg er ved at istandsætte.

Hvordan er det tilladt at sætte den op motormæssigt ?

Som standard, 40mm cylinder, 16 mm indsugning, non-restricted udstødning, og selvfølgelig den oprindelige gearing. Eller er det tilladt at køre med F.eks. større cylinderboring ? Findes der som med biler en 20% regel ?

MVH Morten Bahn[/quote]

Der er næppe nogen synsmand, der vil splitte motoren ad for at tjekke, om boringen er magen til den originale. Desuden bliver ingen knallert overdrevet vild og voldsom pga boringen øges med 10%.
Medmindre synsvirksomheden finder den uanvendelig på de danske veje p.g.a. støj og motorkarakteristik, skal man næppe tænke videre over dén side af sagen.

Hvad loven foreskriver er, mig bekendt, de 20% ekstra ydelse som max. Om den så er på 2.000ccm, får du næppe problemer, blot den ikke tydeligvis yder mere end 20% over fabriksstandarden, rent legalt.

Sådan forstår jeg det, i hvert fald. :)
Brugeravatar
kreidlerhansen
Site Admin
 
Indlæg: 841
Tilmeldt: onsdag, 11. maj 2005 00:06
Geografisk sted: Jesper Hansen - 5260 Odense S

Indlægaf Gæst » tirsdag, 10. marts 2009 22:27

hej gutter har lige noget der skal afklares efter syn
so here it goes
skal der være type pladen på siden af stellet for at den kan synes og hvad gør man med afvigelserne fra typegodkendelsen som feks at min kun er 3 gears, at den kun har 120mm bremsenav, at stel nummeret sidder på venstre side på en dansk knallert og tilslut at der ikke er 21 tommer hjul på.
Gæst
 

Indlægaf kreidlerhansen » lørdag, 14. marts 2009 10:49

[quote="skou"]hej gutter har lige noget der skal afklares efter syn
so here it goes
skal der være type pladen på siden af stellet for at den kan synes og hvad gør man med afvigelserne fra typegodkendelsen som feks at min kun er 3 gears, at den kun har 120mm bremsenav, at stel nummeret sidder på venstre side på en dansk knallert og tilslut at der ikke er 21 tommer hjul på.[/quote]

Typepladen er ikke nødvendig - stelnummeret skal blot være tydeligt.
Antallet af gear er skøjtende ligegyldigt, blot maskinen kan fremføres med en hastighed på 40km/t eller derover.
Størrelsen på bremserne ligeledes uvæsentlig, idet bremseevnen kun skal være tilstrækkelig.
De 21" refererer til dækmonteringen, ikke til fælgestørrelsen. :)

At stelnummeret er dansk og sidder på venstre side, betyder blot, at du ikke har brug for yderligere papirer, idet den dermed er registreret i det danske system = rent elektronisk kan man tjekke, om den er stjålet.

Har man et tysk stel, kræves der org. papirer eller tilsvarende (såsom en tysk registreringsattest), således man kan følge ejerskabet.
Brugeravatar
kreidlerhansen
Site Admin
 
Indlæg: 841
Tilmeldt: onsdag, 11. maj 2005 00:06
Geografisk sted: Jesper Hansen - 5260 Odense S


Tilbage til Kreidler MC

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 3 gæster

cron