5g Superbreitwand setup

Cylindermodificering, valg af cylinder og justering af karburator.

Re: Så kommer der lige et lille tillægsspørgsmål...

Indlægaf kreidlerhansen » fredag, 10. oktober 2008 15:29

Aner ikke, hvornår de skiftede koblingsaksel og -nav, men direkte skifte findes med begge typer koblingsnav. Modellen med stråler er umiddelbart den bedste, hvis man ikke har kræfter til at spænde møtrikken ordentligt. Desuden hjælper det at bruge det rigtige låseblik, som bøjes ind på to sider af møtrikken. ;)

Det direkte skifte føles umiddelbart mere præcist for en førstegangs-kører, men da man kan vænne sig til alt, er det fløjtende ligegyldigt.
Ja, de indirektes link-system bliver slidt og skal således holdes vedlige og til tider skiftes, men det direkte skifte æder O-ringen på gearskifteakslen, så motoren begynder at dryppe olie.
Ergo skal hele motoren pludselig pilles fra hinanden, og i den forbindelse skal der også skiftes pakninger, og så kan simmerringene lige så godt byttes til nogle nye etc.
Kort fortalt, begge dele er lige irriterende på længere sigt. Reelt er den eneste forskel, at du med direkte skifte uden videre kan montere en sidestøttefod. WAUW! :P

Mht. krumtap har jeg ingen reelt dårlige erfaringer, uanset mærke. Top Racing's duer i hvert fald - dog er der en tendens til, at den blanke model æder søle-lejet efter relativt kort tids kørsel, og jeg kender til yderligere tre tilsvarende oplevelser.
Underligt nok, da den egentlig er identisk med den ikke-polerede udgave, ud over selvfølgelig den blanke overflade.
Brugeravatar
kreidlerhansen
Site Admin
 
Indlæg: 841
Tilmeldt: onsdag, 11. maj 2005 00:06
Geografisk sted: Jesper Hansen - 5260 Odense S

Indlægaf Gæst » fredag, 10. oktober 2008 19:30

Og på en direkte skiftet kan du ændre vinklen på Gearpedalen det kan man ikke på den anden, og det kan være en fordel hvis man kører med store Støvler, eller har stive led :?
Gæst
 

Indlægaf kreidlerhansen » lørdag, 11. oktober 2008 09:08

kim hansen skrev:Og på en direkte skiftet kan du ændre vinklen på Gearpedalen det kan man ikke på den anden, og det kan være en fordel hvis man kører med store Støvler, eller har stive led :?


Korrekt. Af samme årsag har man et problem (måske snarere en udfordring), hvis fodhvileren er skæv, når man kører med indirekte skifte. I nogle tilfælde kommer gearpedalen til at sidde meget lavt - hvorfor ved jeg ikke.

Mht. det direkte skiftes 'O-rings-ødelæggen' kan det nok begrænses, hvis man er blid og forsigtig, når man skifter gear. Bevares, det harmonerer ikke specielt godt med en totakters karakteristik, men altså... :P
Brugeravatar
kreidlerhansen
Site Admin
 
Indlæg: 841
Tilmeldt: onsdag, 11. maj 2005 00:06
Geografisk sted: Jesper Hansen - 5260 Odense S

Indlægaf Gæst » lørdag, 11. oktober 2008 10:07

Jeg skal have skiftet Medbringeren i min direkte skiftet, og jeg har tænkt mig og få drejet et spor mere i Kick akslen, så der kommer 2 O-ringe i det skulle der være plads til, og så håbe på det ikke bliver for stramt :? .
Gæst
 

Indlægaf kreidlerhansen » søndag, 12. oktober 2008 11:59

kim hansen skrev:Jeg skal have skiftet Medbringeren i min direkte skiftet, og jeg har tænkt mig og få drejet et spor mere i Kick akslen, så der kommer 2 O-ringe i det skulle der være plads til, og så håbe på det ikke bliver for stramt :? .


Der er masser af plads, og jeg tror nu ikke, det kommer til at gå mere stramt af den grund.
Brugeravatar
kreidlerhansen
Site Admin
 
Indlæg: 841
Tilmeldt: onsdag, 11. maj 2005 00:06
Geografisk sted: Jesper Hansen - 5260 Odense S

Foregående

Tilbage til Voldsom Kreidler

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 1 gæst

cron