[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/db/dbal.php on line 117: Undefined array key "cached"
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/db/dbal.php on line 118: Undefined array key "normal"
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/db/dbal.php on line 119: Undefined array key "total"
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/session.php on line 1042: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/session.php on line 1042: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/session.php on line 1042: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Array to string conversion
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Undefined variable $Array
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Trying to access array offset on value of type null
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Array to string conversion
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Undefined variable $Array
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Trying to access array offset on value of type null
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Array to string conversion
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Undefined variable $Array
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Trying to access array offset on value of type null
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4752: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4754: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4755: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4756: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
KREIDLER REGISTER DK's FORUM • Vis emne - Håndbyggede lydpotter

Håndbyggede lydpotter

Cylindermodificering, valg af cylinder og justering af karburator.

Håndbyggede lydpotter

Indlægaf Twinsport » lørdag, 10. november 2007 15:16

Hej

Dette er strengt taget ikke til Kreidler, men jeg vil nu alligevel gøre lidt reklame. Jeg har netop købt et nyt udstødningssystem fra Tjekkiske JL Exhausts. Jim Lomas (som han hedder) laver lydpotter til alle totaktere, så hvis du har et ønske om en helt speciel lydpotte til din Kreidler, er det kun et spørgsmål om at kontakte Jim.

Selv er jeg godt tilfreds med håndværket , men døm selv ud fra billederne.

/Steen

[img]http://www.lokke.dk/steen/diverse/rd500jl1.jpg[/img]

[img]http://www.lokke.dk/steen/diverse/rd500jl2.jpg[/img]

[img]http://www.lokke.dk/steen/diverse/rd500jl3.jpg[/img]

[img]http://www.lokke.dk/steen/diverse/rd500jl4.jpg[/img]

[img]http://www.lokke.dk/steen/diverse/rd500jl5.jpg[/img]
[img]http://www.lokke.dk/steen/kreidler/2-stroke.JPG[/img]
Brugeravatar
Twinsport
 
Indlæg: 137
Tilmeldt: mandag, 16. maj 2005 13:59

Indlægaf RR » lørdag, 10. november 2007 15:34

Top job... :thumbup:

Hva ligger prisen på for såen bandit.. CA


RR :)
IF ITS GOT TITS OR WHEELS ITS GONNA CAUSE YOU TROUBLE
RR
 
Indlæg: 26
Tilmeldt: mandag, 20. august 2007 22:10
Geografisk sted: Kent R 4340 Tølløse

Indlægaf Twinsport » lørdag, 10. november 2007 16:58

Hej

Nu er potterne på billederne til min Yamaha, så jeg kan af gode grunde ikke sige noget om prisen på en enkelt potte til en Kreidler. Det afhænger jo også af om man vil have dem i alm. jern eller rustfri og om dæmperne skal være alu eller kevlar.

Mon ikke en potte til en Kreidler kunne koste et par tusinde kroner?

Sættet på billederne er rustfri/kevlar og har kostet mig ca. 13 kilo..

/Steen
[img]http://www.lokke.dk/steen/kreidler/2-stroke.JPG[/img]
Brugeravatar
Twinsport
 
Indlæg: 137
Tilmeldt: mandag, 16. maj 2005 13:59

Indlægaf Fox » lørdag, 10. november 2007 20:29

Det ser virkeligt godt ud :D

Flot arbejde ham tjekken har lavet.
[img]http://www.gratisimage.dk/image-3ED8_4E1202F4.jpg[/img]
Brugeravatar
Fox
 
Indlæg: 132
Tilmeldt: fredag, 06. oktober 2006 22:00
Geografisk sted: Frederik Oxenvad - 3390 Hundested.

Indlægaf RR » søndag, 11. november 2007 10:53

IF ITS GOT TITS OR WHEELS ITS GONNA CAUSE YOU TROUBLE
RR
 
Indlæg: 26
Tilmeldt: mandag, 20. august 2007 22:10
Geografisk sted: Kent R 4340 Tølløse

Indlægaf kreidlerhansen » tirsdag, 13. november 2007 11:55

Virkeligt flot arbejde, han leverer!

Det ku' da være sjovt at få lavet noget tilsvarende til Kreidleren, men jeg tror lige der skal findes nogle gode mål til en "standardudgave", som minimum. Alternativt kan man betale et par håndører til den hollandske Kreidler-tosse Luc Foekema, som kan regne sig frem til en god udstødning.
Så vidt jeg har forstået på reaktionerne fra det hollandske forum, er han absolut troværdig.
Han bygger også udstødninger på bestilling, men tilbyder dog ikke noget i rustfast stål.

Edit: Rustfast udstødning med alu-dæmper til en 180cc Vespa-scooter koster rundt regnet 2.300kr, så et par tusinde + det løse er nok meget rigtigt. :)

For omtrent 3.000kr kan man altså få en næsten 'perfekt' potte til sin Kreidler i rustfast... Noget siger mig, det vist er bedst at overlade til MC-Kreidlerne, heh. :P
Brugeravatar
kreidlerhansen
Site Admin
 
Indlæg: 841
Tilmeldt: onsdag, 11. maj 2005 00:06
Geografisk sted: Jesper Hansen - 5260 Odense S

Indlægaf Anton » søndag, 02. december 2007 23:36

Räkna ut ett avstämt expansionskammaravgassystem i Exhaustcalculator och svetsa till det med en mig eller tigsvets istället.

Mycket billigare ifall man har tillgång till svets
Anton
 
Indlæg: 42
Tilmeldt: søndag, 11. marts 2007 23:17
Geografisk sted: 261 62 Glumslöv - Sverige

Indlægaf kreidlerhansen » torsdag, 06. december 2007 16:53

[quote="Anton"]Räkna ut ett avstämt expansionskammaravgassystem i Exhaustcalculator och svetsa till det med en mig eller tigsvets istället.

Mycket billigare ifall man har tillgång till svets[/quote]

Og hvis man kan finde ud af at bukke, valse og svejse. ;) Hvordan virkede Exhaustcalculator for dig?

Jeg synes, den kommer frem med nogle underlige mål, nemlig.
Brugeravatar
kreidlerhansen
Site Admin
 
Indlæg: 841
Tilmeldt: onsdag, 11. maj 2005 00:06
Geografisk sted: Jesper Hansen - 5260 Odense S

Indlægaf Anton » torsdag, 06. december 2007 18:20

Jag har inte gjort någon expansionskammare i ec än men jag kommer garanterat att göra ett eller flera eftersom att jag fått hem min drejenventil nu:D

På vilket sätt menar du att "den kommer fram med några underliga mål"?
Blir det galet? Är det Exhaust calculater som det är fel på då eller är du som inte fick in rätt mått i programmet?
Anton
 
Indlæg: 42
Tilmeldt: søndag, 11. marts 2007 23:17
Geografisk sted: 261 62 Glumslöv - Sverige

Indlægaf kreidlerhansen » torsdag, 06. december 2007 18:51

[quote="Anton"]Jag har inte gjort någon expansionskammare i ec än men jag kommer garanterat att göra ett eller flera eftersom att jag fått hem min drejenventil nu:D

På vilket sätt menar du att "den kommer fram med några underliga mål"?
Blir det galet? Är det Exhaust calculater som det är fel på då eller är du som inte fick in rätt mått i programmet?[/quote]

Jojo, alle mål etc. stemmer, men den udstødning, jeg får frem, kommer ikke til at stemme overens med antallet af omdrejninger. Det er længden af udstødningen, den er gal med - for at få den til at passe, skal jeg lægge ca. 3.000rpm til i programmet, ellers bliver udstødningen for lang. Noget i retning af 15-18cm ift. mine erfaringer, indtil videre.
Brugeravatar
kreidlerhansen
Site Admin
 
Indlæg: 841
Tilmeldt: onsdag, 11. maj 2005 00:06
Geografisk sted: Jesper Hansen - 5260 Odense S


Tilbage til Voldsom Kreidler

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 0 gæster

cron