[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/db/dbal.php on line 117: Undefined array key "cached"
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/db/dbal.php on line 118: Undefined array key "normal"
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/db/dbal.php on line 119: Undefined array key "total"
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/session.php on line 1042: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/session.php on line 1042: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/session.php on line 1042: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Array to string conversion
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Undefined variable $Array
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Trying to access array offset on value of type null
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Array to string conversion
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Undefined variable $Array
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Trying to access array offset on value of type null
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Array to string conversion
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Undefined variable $Array
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Trying to access array offset on value of type null
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4752: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4754: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4755: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4756: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
KREIDLER REGISTER DK's FORUM • Vis emne - Parma VS Athena VS Mahle

Parma VS Athena VS Mahle

Cylindermodificering, valg af cylinder og justering af karburator.

Parma VS Athena VS Mahle

Indlægaf J.Brandenborg » søndag, 03. juli 2005 02:06

hej alle sammen

jeg sider her og gerne vil havde lidt fart og det hele...

nu vil jeg høre om nogle havde noget viden Jesper Hansen :=) og alle andre :o)

som jeg kan se er athena billigst pga. kreidler service har tilbud.
hvor jeg kan vel købe en brug Mahle 6,25 for samme penge som Parma.

men hvad skal jeg gøre??? hvad er bedst osv...

MvH.Jannik
J.Brandenborg
 
Indlæg: 145
Tilmeldt: torsdag, 26. maj 2005 21:21
Geografisk sted: Jannik Brandenborg - 3500 Værløse

Indlægaf Tvede » søndag, 03. juli 2005 16:00

Hvad mener du med at kreidler-service har tilbud?
Kreidler Race
5-gearet, årgang 79' (direkte)
Cylinder: Parmakit 44mm.
Karburator: 24mm Bing, dyse 88.
Udstødning: Protuna 32mm.
Tænding: Bosch platin
Tændrør: NGK B6HS
Gearing: 12/36
Kontakt: mobil. 23650096
mail. info@pc-xtra.dk
Tvede
 
Indlæg: 227
Tilmeldt: tirsdag, 24. maj 2005 10:37
Geografisk sted: Ole Bjerregaard Tvede - 8850 Bjerringbro

Indlægaf kreidlerhansen » søndag, 03. juli 2005 16:59

Mig bekendt har Kreidler Service ikke tilbud på Athena-cylindre. Så vidt jeg kan se, er priserne uændret (40mm, 1.095kr, 44mm 1.298kr - sidstnævnte har ProTuna.dk i øvrigt til 1.199kr).

En Mahle på 6,25HK kører fint og lækkert - ingen tvivl om det - og den holder også et godt stykke tid, det er helt sikkert.

Men...

Skal jeg være helt ærlig, vil jeg stadig anbefale en 44mm Athena. Den kører som en 6,25HK Mahle, blot med et lidt bredere trækområde. Desværre må man give afkald på en smule af effekten ved lave rpm p.g.a. det aaalt for korte stempel - det kan dog afhjælpes en smule med en indsugningsforstærker.

Athenas belægning er i lige så god kvalitet som Mahles. Den eneste forskel er vinklen på honemærkerne, hvilket kan give problemer under tilkørsel.
Desværre har Athena valgt at bruge et relativt billigt Meteor-stempel. Det er ret følsomt overfor tilkørsel, så her bør man være sikker på, at dysen er for stor, når man starter.
Desuden er det vigtigt, at undgå både sejtræk og max. rpm. Kort fortalt skal motoren holdes i mellemområdet under tilkørsel, og man bør undgå at køre med max. rpm i længere tid de første 150km.

Hvis man kan nøjes med lidt lavere ydelse, er Athenas 40mm cylinder også et udmærket valg. Dog skal man være opmærksom på, at de ikke alle bliver leveret med den rette tolerance stempel, således den "klikker" når man drøner derudad.

Effekteangivelserne er lidt misvisende:

40mm = 5,3HK
44mm = 6,0HK

Heldigvis ligger skyllekanalerne "rigtigt", så man kan hente meget i ydelse, blot ved at ændre på udstødningskanalens bredde (øges til 62-64% af boringen).
Dermed skulle ydelsen svare nogenlunde til en 6,25'er fra Mahle.


Det er mine betragtninger, i hvert fald. :)
/Jesper 'Kurveknækker' Hansen\

:mrgreen:
Brugeravatar
kreidlerhansen
Site Admin
 
Indlæg: 841
Tilmeldt: onsdag, 11. maj 2005 00:06
Geografisk sted: Jesper Hansen - 5260 Odense S

Indlægaf kreidlerhansen » søndag, 03. juli 2005 17:01

Parmakit kender jeg for øvrigt intet til.

Der har været nogle tilfælde med belægning, som er skvattet af efter kort tids kørsel, men hvor ofte det sker, ved jeg ikke.

De bruger også Meteor-stempler, og deres kvalitet er beskrevet herover.
/Jesper 'Kurveknækker' Hansen\

:mrgreen:
Brugeravatar
kreidlerhansen
Site Admin
 
Indlæg: 841
Tilmeldt: onsdag, 11. maj 2005 00:06
Geografisk sted: Jesper Hansen - 5260 Odense S

stemplet til athena..

Indlægaf Tvede » søndag, 03. juli 2005 18:46

Hej Jepser,

Du snakkede for noget tid siden om at man kunne købe et stempel på 48mm (længde) hos emot, ville det ikke være en bedre løsning end indsugningsforstærkeren?

Står nemlig, snart, med samme problem...
Kreidler Race
5-gearet, årgang 79' (direkte)
Cylinder: Parmakit 44mm.
Karburator: 24mm Bing, dyse 88.
Udstødning: Protuna 32mm.
Tænding: Bosch platin
Tændrør: NGK B6HS
Gearing: 12/36
Kontakt: mobil. 23650096
mail. info@pc-xtra.dk
Tvede
 
Indlæg: 227
Tilmeldt: tirsdag, 24. maj 2005 10:37
Geografisk sted: Ole Bjerregaard Tvede - 8850 Bjerringbro

Re: stemplet til athena..

Indlægaf kreidlerhansen » mandag, 04. juli 2005 10:16

[quote="Tvede"]Hej Jepser,

Du snakkede for noget tid siden om at man kunne købe et stempel på 48mm (længde) hos emot, ville det ikke være en bedre løsning end indsugningsforstærkeren?

Står nemlig, snart, med samme problem...[/quote]

Jo, det ville være en god løsning, men jeg vil stadig anbefale indsugningsforstærkeren. ;) Også på en Mahle-cylinder. Gasresponsen bliver bedre på enhver maskine med stempelstyret indsugning. Den eneste ulempe er, at motoren kommer til at gå en smule mere magert ved lave omdrejninger, men sjældent noget af betydning.

Meteor's 44mm stempel er så kort, at jeg vil mene, man mister en del effekt ved lave omdrejninger - så meget, det i høj grad kan betale sig at få lavet en membranindsugning.
Men det er en anden snak :)
/Jesper 'Kurveknækker' Hansen\

:mrgreen:
Brugeravatar
kreidlerhansen
Site Admin
 
Indlæg: 841
Tilmeldt: onsdag, 11. maj 2005 00:06
Geografisk sted: Jesper Hansen - 5260 Odense S

hej

Indlægaf J.Brandenborg » onsdag, 06. juli 2005 22:21

skåde har tilbud vis du køber et komplet KIT
40 mm athena + potte og kabu for 2k..

men jesper. kan jeg får dig til at købe dette kit fra skåde for 2k. jeg er ik meget for 44mm heller 40mm. også ville jeg høre om du vil fræse den 100% op af hvad du ville mene hva iorden. også at jeg ku får dig til at køre den til. med self betaling

2000 for delene + porto
også arbejdes tid :D
J.Brandenborg
 
Indlæg: 145
Tilmeldt: torsdag, 26. maj 2005 21:21
Geografisk sted: Jannik Brandenborg - 3500 Værløse

Indlægaf Tvede » torsdag, 07. juli 2005 16:26

Hvorfor ikke den 44mm? Vil da helt klart mene at det er den du får mest ud af.

Forresten så ville jeg nok ikke købe det kit de har på tilbud, køb hellere delene individuelt, så får du hvad du vil ha' og efter min mening et kit der kører noget bedre! Grunden til at der nok ikke er nogen herinde der kan forstå at de har athena ´på tilbud hos skåde er nok fordi det tilbud har de haft i over et år nu!
Kreidler Race
5-gearet, årgang 79' (direkte)
Cylinder: Parmakit 44mm.
Karburator: 24mm Bing, dyse 88.
Udstødning: Protuna 32mm.
Tænding: Bosch platin
Tændrør: NGK B6HS
Gearing: 12/36
Kontakt: mobil. 23650096
mail. info@pc-xtra.dk
Tvede
 
Indlæg: 227
Tilmeldt: tirsdag, 24. maj 2005 10:37
Geografisk sted: Ole Bjerregaard Tvede - 8850 Bjerringbro

Re: hej

Indlægaf kreidlerhansen » lørdag, 16. juli 2005 09:19

[quote="J.Brandenborg"]skåde har tilbud vis du køber et komplet KIT
40 mm athena + potte og kabu for 2k..

men jesper. kan jeg får dig til at købe dette kit fra skåde for 2k. jeg er ik meget for 44mm heller 40mm. også ville jeg høre om du vil fræse den 100% op af hvad du ville mene hva iorden. også at jeg ku får dig til at køre den til. med self betaling

2000 for delene + porto
også arbejdes tid :D[/quote]

Tjek dine private beskeder ;)
/Jesper 'Kurveknækker' Hansen\

:mrgreen:
Brugeravatar
kreidlerhansen
Site Admin
 
Indlæg: 841
Tilmeldt: onsdag, 11. maj 2005 00:06
Geografisk sted: Jesper Hansen - 5260 Odense S


Tilbage til Voldsom Kreidler

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 4 gæster

cron