[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/db/dbal.php on line 117: Undefined array key "cached"
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/db/dbal.php on line 118: Undefined array key "normal"
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/db/dbal.php on line 119: Undefined array key "total"
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/session.php on line 1042: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/session.php on line 1042: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/session.php on line 1042: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Array to string conversion
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Undefined variable $Array
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Trying to access array offset on value of type null
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Array to string conversion
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Undefined variable $Array
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Trying to access array offset on value of type null
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Array to string conversion
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Undefined variable $Array
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Trying to access array offset on value of type null
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4752: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4754: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4755: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4756: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
KREIDLER REGISTER DK's FORUM • Vis emne - Mere tuning af min kreidler

Mere tuning af min kreidler

Cylindermodificering, valg af cylinder og justering af karburator.

Mere tuning af min kreidler

Indlægaf Gæst » tirsdag, 19. juni 2007 22:18

hey alle sammen

har for et par måneder siden fået anskaffet mig en Kreidler RMC Electronic som jeg så efterfølgende har købt mig en 4 Trins motor til...

min opsætning er!
44mm parma eller athena
44 mm stempel
45mm topstykke
PVL innerotor Tænding
19mm bing
19mm studs
32mm proma exhaust system udstødning
13-36

den kører 80km/t med den opsætning

ville det hjælpe hvis der kom et homoet 6p på??
og ville en 24mm fladspjæld kabu hjælpe??
og ville en 5 trins motor give de sidste par kilometer???

tak på forhånd
Gæst
 

Indlægaf kreidlerhansen » onsdag, 20. juni 2007 16:57

En 32mm standardudstødning ville give dig en højere tophastighed.

Det samme ville en bearbejdning af din udstødningskanal, da den godt kan tåle at være 2-3mm bredere.

Homoet 6P vil give dig så uendeligt meget mere effekt ift. Proma-Protuna-Polini-potterne.


Homoet 6P + udstødningskanal 24mm fra top og 62% af cylinderboringen i bredden, så ligger du omkring 12-13.000rpm på toppen. Det skulle gerne kunne mærkes.

En 5g motor vil ikke nødvendigvis hæve tophastigheden drastisk, men du får langt bedre acceleration.
Brugeravatar
kreidlerhansen
Site Admin
 
Indlæg: 841
Tilmeldt: onsdag, 11. maj 2005 00:06
Geografisk sted: Jesper Hansen - 5260 Odense S

Indlægaf Gæst » onsdag, 20. juni 2007 18:45

har prøvet at køre med den lige model 32mm men det sænkede top til ca. 65-70 og optræk blev dårligere...

har gjort udstødningskanalen 2mm bredere og 2mm højere men ingen forandring på top...

tror jeg køber 6p til den og prøver mig frem...

der var nemlig heller ingen forskel fra da jeg skiftede fra 3 gear til 4 gear på toppen... men denb kom langt hurtigere der op...
Gæst
 

Indlægaf kreidlerhansen » onsdag, 20. juni 2007 22:26

[quote="Thomas L"]har prøvet at køre med den lige model 32mm men det sænkede top til ca. 65-70 og optræk blev dårligere...

har gjort udstødningskanalen 2mm bredere og 2mm højere men ingen forandring på top...

tror jeg køber 6p til den og prøver mig frem...

der var nemlig heller ingen forskel fra da jeg skiftede fra 3 gear til 4 gear på toppen... men denb kom langt hurtigere der op...[/quote]

ProTunas lige model slår typisk Proma'en med flere længder.

Der er ingen tvivl om, at udstødningen ikke matcher porttiderne. En 6P'er vil gøre stor forskel. Den og 4P'eren er reelt set de eneste udstødning, der, teoretisk, kan fungere fornuftigt sammen med en større boring, qua deres størrelse. I hvert fald så længe vi taler bolt-on stumper.
Brugeravatar
kreidlerhansen
Site Admin
 
Indlæg: 841
Tilmeldt: onsdag, 11. maj 2005 00:06
Geografisk sted: Jesper Hansen - 5260 Odense S


Tilbage til Voldsom Kreidler

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 2 gæster

cron