[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/db/dbal.php on line 117: Undefined array key "cached"
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/db/dbal.php on line 118: Undefined array key "normal"
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/db/dbal.php on line 119: Undefined array key "total"
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/session.php on line 1042: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/session.php on line 1042: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/session.php on line 1042: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Array to string conversion
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Undefined variable $Array
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Trying to access array offset on value of type null
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Array to string conversion
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Undefined variable $Array
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Trying to access array offset on value of type null
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Array to string conversion
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Undefined variable $Array
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Trying to access array offset on value of type null
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4752: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4754: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4755: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4756: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
KREIDLER REGISTER DK's FORUM • Vis emne - Elektronisk tändning

Elektronisk tändning

Cylindermodificering, valg af cylinder og justering af karburator.

Elektronisk tändning

Indlægaf Anton » søndag, 18. marts 2007 12:15

Hej allesammens.

Jag är på jakt efter en elektronisk tändning och undrar vilken som ni föredrar?

Jag har bara kikat på seal, motoplat och original Bosch.
Vilken tycker ni är att föredra?
Jag tycker att motoplat tändningen är aningen för dyr ifall den inte är överlägsen de andra.

Ps: mopeden den ska sitta på kommer att varva 10,000rpm+

MVH Anton
Anton
 
Indlæg: 42
Tilmeldt: søndag, 11. marts 2007 23:17
Geografisk sted: 261 62 Glumslöv - Sverige

Re: Elektronisk tändning

Indlægaf kreidlerhansen » mandag, 26. marts 2007 00:24

[quote="Anton"]Hej allesammens.

Jag är på jakt efter en elektronisk tändning och undrar vilken som ni föredrar?

Jag har bara kikat på seal, motoplat och original Bosch.
Vilken tycker ni är att föredra?
Jag tycker att motoplat tändningen är aningen för dyr ifall den inte är överlägsen de andra.

Ps: mopeden den ska sitta på kommer att varva 10,000rpm+

MVH Anton[/quote]

Den originale fra Bosch er i orden. Motoplat'en er ikke overlegen, men giver en lille fordel pga. et lettere svinghjul. Prisen er bare vanvittig. :P
Brugeravatar
kreidlerhansen
Site Admin
 
Indlæg: 841
Tilmeldt: onsdag, 11. maj 2005 00:06
Geografisk sted: Jesper Hansen - 5260 Odense S

Indlægaf TFH » mandag, 26. marts 2007 09:38

Man skal passe på, når man køber. Svinghjulet kan være beregnet til en tykkere aksel (80cc maskiner) og Motoplat tændinger ses ofte uden lysspole.

For goodwill på det spanske eksportmarked fremstillede Kreidler et mindre antal maskiner forsynet med Motoplat tænding. Skulle man løbe ind i en sådan, skal man være opmærksom på, at den (selv om den originalt stammer fra en Kreidler) kræver en speciel type omdrejningstæller, der er meget sjælden. Jeg har aldrig set nærmere specifikationer, men det er antallet af magneter, der bestemmer omdrejningstællerens type.
Med venlig hilsen,

Torben,
KREIDLER REGISTER DK.
Brugeravatar
TFH
Site Admin
 
Indlæg: 789
Tilmeldt: onsdag, 11. maj 2005 21:53
Geografisk sted: Torben Hansen - 5260 Odense S.

Indlægaf Anton » mandag, 26. marts 2007 17:49

Tack för erat svar.

Jag tror nog att jag ska välja Boschen då i sådana fall.

Skulle ni kunna checka vilken typ av cylinder som har detta nr 15.43.71.

Tack ännu en gång.

MVH Anton
Anton
 
Indlæg: 42
Tilmeldt: søndag, 11. marts 2007 23:17
Geografisk sted: 261 62 Glumslöv - Sverige

Indlægaf sperik » mandag, 26. marts 2007 21:43

15.43.71 = 2,9 hk - men er en rigtig god cylinder til tuning.

Se evt. Frank´s Zylinderliste her : http://www.kreidler-museum.de/
Erik Christensen
sperik
 
Indlæg: 54
Tilmeldt: lørdag, 02. juli 2005 15:52
Geografisk sted: Erik Christensen - 9400 Nørresundby

Indlægaf Anton » tirsdag, 27. marts 2007 16:41

Tack för ditt svar Erik.

Så hur fort körer den cylindern med en 5g motor? 50-55?
Är det 32mm avgasrör till den cyllen? Är det 14mm förgaser den ska ha för att den ska köre godt också?

MVH/Anton
Anton
 
Indlæg: 42
Tilmeldt: søndag, 11. marts 2007 23:17
Geografisk sted: 261 62 Glumslöv - Sverige

Indlægaf sperik » tirsdag, 27. marts 2007 22:18

Fordelen ved 15.43.71 er, at det er muligt at lave næsten samme porttider som på 15.43.99 (6,25 hk).
De er næsten ens i grundformen.
Dog er 15.43.71 lidt højere, men det kan fixes i en drejebænk.
Resten klares med en Proxxon eller en Dremel ;)
15.43.71 er, i mine øjne, den bedste Mahlecylinder at tune på.

Standard kører den nok ca. 60 Km/t med 14mm karburator.
Bespænding til udstødning er 32mm.
Erik Christensen
sperik
 
Indlæg: 54
Tilmeldt: lørdag, 02. juli 2005 15:52
Geografisk sted: Erik Christensen - 9400 Nørresundby

Indlægaf kreidlerhansen » onsdag, 28. marts 2007 14:27

[quote="sperik"]Fordelen ved 15.43.71 er, at det er muligt at lave næsten samme porttider som på 15.43.99 (6,25 hk).
De er næsten ens i grundformen.
Dog er 15.43.71 lidt højere, men det kan fixes i en drejebænk.
Resten klares med en Proxxon eller en Dremel ;)
15.43.71 er, i mine øjne, den bedste Mahlecylinder at tune på.

Standard kører den nok ca. 60 Km/t med 14mm karburator.
Bespænding til udstødning er 32mm.[/quote]

Aaaah... Det afhænger af, om man har A1 eller A3-modellen. A3 har de samme portmål som 15.43.99, med undtagelse af udstødningskanalens størrelse. A1 har noget mindre skyllekanaler, som ligeledes ligger lavere.


Forrøret er 28mm til dem begge. :)
Brugeravatar
kreidlerhansen
Site Admin
 
Indlæg: 841
Tilmeldt: onsdag, 11. maj 2005 00:06
Geografisk sted: Jesper Hansen - 5260 Odense S

Indlægaf sperik » onsdag, 28. marts 2007 15:53

Jeg har 2 stk 15.43.71 - A3, og da den ene er modificeret til 32mm forrør har det lige snydt mig !
15.43.71 er til 28mm med flangebespænding.
Den anden A3´er har aldrig kørt en tomme, og skal have fjernet en hel del gods i både indsugning og udstødning, før den kommer til at ligne 15.43.99 + afdrejning og ændring af skylleporte.
Jeg nænner det bare næsten ikke - tror den skal ligge og sunde sig et par år endnu...
Som nævnt er 15.43.71 et godt tuningsobjekt (i mine øjne).
Erik Christensen
sperik
 
Indlæg: 54
Tilmeldt: lørdag, 02. juli 2005 15:52
Geografisk sted: Erik Christensen - 9400 Nørresundby

Indlægaf Anton » onsdag, 28. marts 2007 20:12

Hej igen.

Men jag har nog inga större planer av att tune den cylinderen.
Den folger med till en 5g motor som jag eventuellt ska köpa.
Hvis cylinderen körer godt beholder jag hellere den i standardskick och köper en 60cc cylinder att porta istället.

Så varför är det fördelar med att köpa en 2,9hk cylinder och porta den som en 6,25 och ändra avgasporten fra 28-32mm istället för att köpa en 6,25 hk direkt?
Är 2,9 hk cylinderen bättre än 6,25 hk cylinderen till att tune trots att de är så lika eller är de lika bra?

Jag har också läst i tuningsammahang med Kreidler att man ska ha en 2,9 hk eller 6,25 hk cylinder bemarket med A3 för att det ska finnas tillräckligt mycket gods för att göra Boosterkanaler och få en effekt på 9kw-12 hk

MVH/ Anton Kohle
Anton
 
Indlæg: 42
Tilmeldt: søndag, 11. marts 2007 23:17
Geografisk sted: 261 62 Glumslöv - Sverige

Indlægaf Twinsport » onsdag, 28. marts 2007 20:51

Hej

Nu startede tråden jo vedr. elektronisk tænding. Hvis man er interesseret i solidt 12V lys kan man jo overveje et VAPE-anlæg:

[url]http://www.powerdynamo.biz/deu/systems/7139/7139main.htm[/url]

[img]http://www.powerdynamo.biz/deu/systems/7139/sysview.jpg[/img]

12V / 100W kan drive H4 forlys plus alt det løse, uden akkumulator!

/Steen
[img]http://www.lokke.dk/steen/kreidler/2-stroke.JPG[/img]
Brugeravatar
Twinsport
 
Indlæg: 137
Tilmeldt: mandag, 16. maj 2005 13:59

Indlægaf kreidlerhansen » onsdag, 28. marts 2007 23:27

[quote="Anton"]Hej igen.

Men jag har nog inga större planer av att tune den cylinderen.
Den folger med till en 5g motor som jag eventuellt ska köpa.
Hvis cylinderen körer godt beholder jag hellere den i standardskick och köper en 60cc cylinder att porta istället.

Så varför är det fördelar med att köpa en 2,9hk cylinder och porta den som en 6,25 och ändra avgasporten fra 28-32mm istället för att köpa en 6,25 hk direkt?
Är 2,9 hk cylinderen bättre än 6,25 hk cylinderen till att tune trots att de är så lika eller är de lika bra?

Jag har också läst i tuningsammahang med Kreidler att man ska ha en 2,9 hk eller 6,25 hk cylinder bemarket med A3 för att det ska finnas tillräckligt mycket gods för att göra Boosterkanaler och få en effekt på 9kw-12 hk

MVH/ Anton Kohle[/quote]

Fornuftigt at beholde den i original stand. De kører rigtig godt, nemlig.

Fordelen ved at bearbejde en 2,9HK cylinder er, at man kan opnå de portmål, man ønsker. 6,25'eren varierer meget i portmål fra udgave til udgave, som giver meget forskellig karakteristik.

Teoretisk set begrænses det maksimale antal rpm kun af udstødningskanalens areal. Dvs. man kan placere en bredere port lavere i cylinderen, og derved opnå samme antal omdrejninger som en højere og smallere port.
Slutresultatet bliver et bredere trækområde og samme eller højere spidseffekt, samt bedre brændstoføkonomi.
Ydermere kan man, med tilstrækkelig baggrundsviden, opnå et bedre flow i udstødningskanalen, end man typisk kan håbe på i en masseproduceret cylinder.

Ellers har du ret. Det er nemmere at investere i f.eks. en 60ccm Parmakit, da denne allerede leverer varen. Men personligt tror jeg på, at det kan gøres mange gange bedre under de rette omstændigheder. Desuden er det sjovt at arbejde med cylindertuning. ;)


Steen >> Jeg venter stadig på at få et hevet hjem til maskinen. Det må og skal prøves.
Brugeravatar
kreidlerhansen
Site Admin
 
Indlæg: 841
Tilmeldt: onsdag, 11. maj 2005 00:06
Geografisk sted: Jesper Hansen - 5260 Odense S

Indlægaf Twinsport » torsdag, 29. marts 2007 08:25

Jeps, jeg venter også på at vi får sendt KreidlerLars til Berlin for at hente nogle VAPE-sæt til os ;-)

Jeg har i årevis brugt et identisk VAPE-anlæg til min CZ250, som jeg solgte til KreidlerLars. Det er dog 12V/150W, fordi pickupspolen er placeret udvendigt. Det eneste problem jeg har haft, var en afbrændt højspændingspole efter nogle tusinde kilometer. MZ-B (forhandleren) ombyttede dog blot statoren, selvom den var fire år ældre på det tidspunkt.

/Steen
[img]http://www.lokke.dk/steen/kreidler/2-stroke.JPG[/img]
Brugeravatar
Twinsport
 
Indlæg: 137
Tilmeldt: mandag, 16. maj 2005 13:59

Indlægaf Anton » torsdag, 29. marts 2007 16:27

Tack för det utomordentliga svaret Jesper. Det var lättare att förstå nu jag är nämligen inte så insatt i de olika cylindrarna.

Den där tändningen du visade Steen var häftig och mer prisvärd än vissa andra.

Jag har bara en mer fråga. Eftersom att min Kreidler är en Cross har den ju inga "boxar" på sidorna till Cdi boxar som Kreidler med elektronisk tändning brukar ha. Så nu undrar jag om det finns någon speciell typ av förvaringsplats till Cdi på just Cross modellen eller om Crossarna inte brukade vara försedda med Cdi? Var satt Cdi:n på dem i sådana fall?

MVH/ Anton
Anton
 
Indlæg: 42
Tilmeldt: søndag, 11. marts 2007 23:17
Geografisk sted: 261 62 Glumslöv - Sverige

Indlægaf kreidlerhansen » torsdag, 29. marts 2007 16:29

[quote="Twinsport"]Jeps, jeg venter også på at vi får sendt KreidlerLars til Berlin for at hente nogle VAPE-sæt til os ;-)

Jeg har i årevis brugt et identisk VAPE-anlæg til min CZ250, som jeg solgte til KreidlerLars. Det er dog 12V/150W, fordi pickupspolen er placeret udvendigt. Det eneste problem jeg har haft, var en afbrændt højspændingspole efter nogle tusinde kilometer. MZ-B (forhandleren) ombyttede dog blot statoren, selvom den var fire år ældre på det tidspunkt.

/Steen[/quote]

Og man må sige, at spolen holder endnu, trods adskillige timers misbrug. :P

Jeg skimmede løst noget af pdf-filen vedr. montering og, så vidt jeg forstod, en kundes erfaringer. Der var vist noget bøvl med ankerpladens størrelse?
Brugeravatar
kreidlerhansen
Site Admin
 
Indlæg: 841
Tilmeldt: onsdag, 11. maj 2005 00:06
Geografisk sted: Jesper Hansen - 5260 Odense S

Indlægaf Anton » torsdag, 05. april 2007 20:29

är det några svårigheter att montera tändsystemet som Steen visade på en Kreidlermotor? Då menar ajg ifall man är tvungen att modifiera och dylikt?

MVH/ Anton
Anton
 
Indlæg: 42
Tilmeldt: søndag, 11. marts 2007 23:17
Geografisk sted: 261 62 Glumslöv - Sverige

Indlægaf kreidlerhansen » fredag, 06. april 2007 00:50

[quote="Anton"]är det några svårigheter att montera tändsystemet som Steen visade på en Kreidlermotor? Då menar ajg ifall man är tvungen att modifiera och dylikt?

MVH/ Anton[/quote]

Det skal jeg sige dig, når jeg får prøvet en af slagsen ;)
Brugeravatar
kreidlerhansen
Site Admin
 
Indlæg: 841
Tilmeldt: onsdag, 11. maj 2005 00:06
Geografisk sted: Jesper Hansen - 5260 Odense S

Indlægaf Twinsport » fredag, 15. juni 2007 11:03

Hej

Der var ingen problemer med at montere anlægget på Kreidler-Henrik's RS'er. Ankerpladen passede præcist i motoren, så efter et par timer startede RS'en og ledningerne i ledningsnettet var koblet om. Tændspole og spændingsregulator er placeret i højre madkasse.

/Steen
[img]http://www.lokke.dk/steen/kreidler/2-stroke.JPG[/img]
Brugeravatar
Twinsport
 
Indlæg: 137
Tilmeldt: mandag, 16. maj 2005 13:59


Tilbage til Voldsom Kreidler

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 4 gæster

cron