[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/db/dbal.php on line 117: Undefined array key "cached"
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/db/dbal.php on line 118: Undefined array key "normal"
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/db/dbal.php on line 119: Undefined array key "total"
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/session.php on line 1042: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/session.php on line 1042: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/session.php on line 1042: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Array to string conversion
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Undefined variable $Array
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Trying to access array offset on value of type null
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Array to string conversion
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Undefined variable $Array
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Trying to access array offset on value of type null
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Array to string conversion
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Undefined variable $Array
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Trying to access array offset on value of type null
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4752: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4754: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4755: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4756: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
KREIDLER REGISTER DK's FORUM • Vis emne - Erfaringer med membran fræst i blokken?

Erfaringer med membran fræst i blokken?

Cylindermodificering, valg af cylinder og justering af karburator.

Erfaringer med membran fræst i blokken?

Indlægaf sheino » mandag, 06. juni 2005 14:48

Er der set tideligere fungerende eksempler på membraner fræst i krumtapshuset?

Fx, at fræse et firkantet hul over krumtappen, lave et mellemstykke og dumpe et membran fra fx en piaggio-scooter i?

Noget der dur på Kreidler, eller skal vi tilbage til stempelstyret indsugning, evt med membran der?
sheino
 

Indlægaf Twinsport » mandag, 06. juni 2005 21:16

Hej

Selvfølgelig virker det med indsugningen direkte i krumtaphuset, dog er det ikke plads til indsugningen med et standard pladestel. Det er noget nemmere at få plads til membranen på cylinderen - og den løsning er ikke dårligere.

Steen
[img]http://www.lokke.dk/steen/kreidler/2-stroke.JPG[/img]
Brugeravatar
Twinsport
 
Indlæg: 137
Tilmeldt: mandag, 16. maj 2005 13:59

Indlægaf kreidlerhansen » onsdag, 08. juni 2005 12:36

Der er plads, men det må være lige på grænsen, både i blokken og i forhold til stellet :)

http://www.kreidler.nl/forum/viewtopic.php?t=9750 << Der er et par gode eksempler på forskellige konstellationer.

Med en membran i blokken kan man bruge en Derbi-cylinder, og hvis man alligevel laver membranindsugning, kan man vel også lokkes til at lege med vandkøling? :P

Så vidt jeg har forstået, er der mere effekt at hente ved at kombinere en stempelstyret indsugning med en membran. Om ikke andet, så i mellemområdet.

Jeg er selv "i gang" med en studs, som skal indeholde en Piaggio-membran, men for pokker, hvor man savner noget mere prof. værktøj, når man skal til at save i en klump aluminium :P En nedstryger kræver en del tålmodighed :roll:

Den største udfordring må være at få membranen til at sidde tæt nok på stemplet, hvis cylinderen er med skrå indsugning. Jeg ønsker en bolt-onløsning, så hvis effekten er mindre, når membranen sidder for langt fra stemplet, må jeg leve med det.


Steen >> Dit projekt er stadig det fedeste, jeg har set længe, selv om det et ret radikalt indgreb 8) Hvor meget andet end at fræse blokken op og rette udstødningskanalen til mangler du, før en køretur er en realitet?


Edit: http://www.kreidler.nl/ >> Search >> "membraam" :) Selv hollænderne har svært ved at stave det rigtigt :mrgreem: Det giver fleste resultater med det kriterie - "membraan" giver næsten ingen :lol:
/Jesper 'Kurveknækker' Hansen\

:mrgreen:
Brugeravatar
kreidlerhansen
Site Admin
 
Indlæg: 841
Tilmeldt: onsdag, 11. maj 2005 00:06
Geografisk sted: Jesper Hansen - 5260 Odense S

Indlægaf rasta_jogge » onsdag, 08. juni 2005 21:31

[quote="Twinsport"]Hej

Selvfølgelig virker det med indsugningen direkte i krumtaphuset, dog er det ikke plads til indsugningen med et standard pladestel. Det er noget nemmere at få plads til membranen på cylinderen - og den løsning er ikke dårligere.

Steen[/quote]

Er det ikke bedre at den får blandingen så langt tilbage i krumtaphuset som muligt?

Da blandingen først skal hele vejen igennem indsugningen og så hen til tappen, med membran i cyllen..

Hvad er det for et projekt du har gang i?
Viel Gas, und viel Spass!
rasta_jogge
 
Indlæg: 66
Tilmeldt: torsdag, 19. maj 2005 22:17
Geografisk sted: Jesper Simonsen - 3630 Jægerspris

Indlægaf kreidlerhansen » onsdag, 08. juni 2005 22:18

[quote="rasta_jogge"]Er det ikke bedre at den får blandingen så langt tilbage i krumtaphuset som muligt?

Da blandingen først skal hele vejen igennem indsugningen og så hen til tappen, med membran i cyllen..
[/quote]

Længden på indsugningen er ikke af så stor betydning igen, medmindre man går efter spidsydelse.

Indsugningstakten med membranindsugning i blokken foregår over 360º, hvilket er lidt over det dobbelte af standard på en 6HK's cylinder. Den lange indsugningstakt skulle angiveligt resultere i et effekttab i bund- og mellemområdet.
Monterer man i stedet membranen i den stempelstyrede indsugningskanal, skulle man opnå en gevinst især i mellemområdet, hvilket på ingen måde skader nogen!

Jeg fremlægger det på denne måde, fordi det ikke er mine egne erfaringer. Informationerne kommer fra Graham Bell's bog om totaktstuning, hvor han netop har eksperimenteret med 360º vs. 200º indsugningsperioder.
200º resulterede i højere effekt over hele linien på en motor med membranindsugning, ifølge hans effektmålinger.

M.h.t. den lange indsguningskanal, tager den en smule af spidseffekten, men det er relativt uvæsentligt. Kreidler cross-maskiner (til konkurrencebrug) kørte faktisk med en endnu længere indsugningsstuds end den vi normalt ser, og de motorer var opgivet til 8-12HK, afhængigt af årgangen.
/Jesper 'Kurveknækker' Hansen\

:mrgreen:
Brugeravatar
kreidlerhansen
Site Admin
 
Indlæg: 841
Tilmeldt: onsdag, 11. maj 2005 00:06
Geografisk sted: Jesper Hansen - 5260 Odense S

Indlægaf Twinsport » torsdag, 09. juni 2005 09:02

Hej

Mit projekt kan ses i billeder her:

[url]http://www.lokke.dk/steen/kreidler/74cc_cylinder/74cc_cylinder.html[/url]

Udover pladsforholdene er fordelen ved at placere membranen på cylinderen at man kan udnytte det sidste "blæs" i indsugningstakten til at skylle direkte ind over stemplet. I forbindelse med en afstemt lydpotte giver det en fantastisk effektiv gennemskylning af cylinderen.

Det er ikke mærkeligt at der på nogle motorer anvendes et langt indsugningsmanifold. Heri kan blandingen bringes i resonans og dermed øge effekten yderligere ved givne omdrejningstal.

Der findes faktisk motorer med "både og" indsugning. Min RD500 har fx. membran i de to cylindre, mens de andre to cylindre fødes via membraner i krumtaphusene.

/Steen
[img]http://www.lokke.dk/steen/kreidler/2-stroke.JPG[/img]
Brugeravatar
Twinsport
 
Indlæg: 137
Tilmeldt: mandag, 16. maj 2005 13:59

Indlægaf sheino » torsdag, 09. juni 2005 21:39

Ja, jeg har fået at vide at en Derby cylinder skulle passe til kreidlerens store pindbolt afstand.
Af derby cylindere ser det også ud som om man kan få nogle rimelig seriøse 50 cc cylindre, self. vandkølet, men så "vand"skeligt kan det heller ikke være at finde en pumpe der løber mod venstre, evt. kan man selv fremstille hus til en lamelpumpe fra en bådmotor.
Pumpen bliver jo næsten nødt til at blive monteret i venstre side.

Jeg har også kigget lidt at på fræse et membran fra en Honda SFX eller Peugeot's scooterserie i siden hvor kreidlerne normalt havde drejeventilindsugning. Jeg ved dog ikke hvad det ender med endnu.
Hvis denne model bliver løsningen er der ikke plads til en innerrotor tænding, men så kan jeg jo bruge den gammeldags batteritænding, hvor det er nok med et sæt platiner.
Derby kittet kræver selvfølgelig lige en anden krumtap med 12Ø stempelpind, og kittet forlanger nok også en udstødning der på nogen vis hører sammen med kittet.

Hvordan passer Derby-kittene egentligt med skyllekanalerne i blokken?

Jeg mangler en bremseplade af den storemodel 160 mm. Og så mangler jeg to funktionelle gaffelben med dertilhørende pakninger/tætningsringe. Delene skal være ok, udseende er ligegyldigt.
Hvor får jeg fat i sådan noget?
.
[url=http://www.4stroke.dk/][img]http://www.findes.dk/signatur/4stroke.jpg[/img][/url] <-- [u]Alt om Honda DAX & CD50[/u]
sheino
 
Indlæg: 1
Tilmeldt: tirsdag, 07. juni 2005 15:15
Geografisk sted: Henrik Jensen - 6700 Esbjerg

Indlægaf rasta_jogge » fredag, 10. juni 2005 08:44

[quote="sheino"]Ja, jeg har fået at vide at en Derby cylinder skulle passe til kreidlerens store pindbolt afstand.
Af derby cylindere ser det også ud som om man kan få nogle rimelig seriøse 50 cc cylindre, self. vandkølet, men så "vand"skeligt kan det heller ikke være at finde en pumpe der løber mod venstre, evt. kan man selv fremstille hus til en lamelpumpe fra en bådmotor.
Pumpen bliver jo næsten nødt til at blive monteret i venstre side.

Jeg har også kigget lidt at på fræse et membran fra en Honda SFX eller Peugeot's scooterserie i siden hvor kreidlerne normalt havde drejeventilindsugning. Jeg ved dog ikke hvad det ender med endnu.
Hvis denne model bliver løsningen er der ikke plads til en innerrotor tænding, men så kan jeg jo bruge den gammeldags batteritænding, hvor det er nok med et sæt platiner.
Derby kittet kræver selvfølgelig lige en anden krumtap med 12Ø stempelpind, og kittet forlanger nok også en udstødning der på nogen vis hører sammen med kittet.

Hvordan passer Derby-kittene egentligt med skyllekanalerne i blokken?

Jeg mangler en bremseplade af den storemodel 160 mm. Og så mangler jeg to funktionelle gaffelben med dertilhørende pakninger/tætningsringe. Delene skal være ok, udseende er ligegyldigt.
Hvor får jeg fat i sådan noget?[/quote]


Jeg har en bremseplade :wink:

sivimaasen@hotmail.com
Viel Gas, und viel Spass!
rasta_jogge
 
Indlæg: 66
Tilmeldt: torsdag, 19. maj 2005 22:17
Geografisk sted: Jesper Simonsen - 3630 Jægerspris


Tilbage til Voldsom Kreidler

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 3 gæster

cron