[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/db/dbal.php on line 117: Undefined array key "cached"
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/db/dbal.php on line 118: Undefined array key "normal"
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/db/dbal.php on line 119: Undefined array key "total"
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/session.php on line 1042: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/session.php on line 1042: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/session.php on line 1042: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Array to string conversion
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Undefined variable $Array
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Trying to access array offset on value of type null
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Array to string conversion
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Undefined variable $Array
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Trying to access array offset on value of type null
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Array to string conversion
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Undefined variable $Array
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Trying to access array offset on value of type null
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4752: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4754: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4755: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4756: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
KREIDLER REGISTER DK's FORUM • Vis emne - 44 mm Parma cylinder - godkendt!

44 mm Parma cylinder - godkendt!

Cylindermodificering, valg af cylinder og justering af karburator.

44 mm Parma cylinder - godkendt!

Indlægaf togam » lørdag, 04. november 2006 13:02

I et års tid har jeg haft en 44 mm "stor pinbolt afstand" Parma cylinder m. Meteor stempel liggende som jeg "kom til" at købe på eBay. Jeg er mest til det originale Mahle-grej, så derfor har det ligget lidt hengemt. Men på den måske sidste dag i år inden vejsaltet bliver for tykt skulle jeg lige prøve at smække det på og se om det duede.
Monteret med en 23 mm Bing, tilpasset toppakning og indsugningspakning og "standard" topstykket monteret trampede jeg kickstarteren i bund og maskinen snurrede omgående m. fin tomgang. Fra 1. ste gear og derudaf trak maskinen RIGTIGT fint afsted. Lækkert bundtræk og masser af område op gennem gearene. Godkendt herfra.
PS! Jeg gætter kun på det er en Parma cylinder, men der er ikke noget navn/mærke støbt noget sted på ribberne, hvor det står hvad det er.
Brugeravatar
togam
 
Indlæg: 116
Tilmeldt: tirsdag, 17. maj 2005 21:14
Geografisk sted: Torben Skousen - 5230 Odense M.

Re: 44 mm Parma cylinder - godkendt!

Indlægaf kreidlerhansen » søndag, 05. november 2006 18:52

[quote="togam"]I et års tid har jeg haft en 44 mm "stor pinbolt afstand" Parma cylinder m. Meteor stempel liggende som jeg "kom til" at købe på eBay. Jeg er mest til det originale Mahle-grej, så derfor har det ligget lidt hengemt. Men på den måske sidste dag i år inden vejsaltet bliver for tykt skulle jeg lige prøve at smække det på og se om det duede.
Monteret med en 23 mm Bing, tilpasset toppakning og indsugningspakning og "standard" topstykket monteret trampede jeg kickstarteren i bund og maskinen snurrede omgående m. fin tomgang. Fra 1. ste gear og derudaf trak maskinen RIGTIGT fint afsted. Lækkert bundtræk og masser af område op gennem gearene. Godkendt herfra.
PS! Jeg gætter kun på det er en Parma cylinder, men der er ikke noget navn/mærke støbt noget sted på ribberne, hvor det står hvad det er.[/quote]


Parma-cylindrene har ganske rigtigt ingen kendetegn, andet end skyllekanalerne ikke passer helt til blokken. Og de går brandgodt - det skriver jeg gerne under på. :)
Selve cylinderen er i ganske udmærket kvalitet, og hvis den ikke kan beskriver som værende på fuld højde med en Mahle-cylinder, er det så sandelig tæt på, da!

Min eneste anke er stemplet, som typisk er et nummer for lille fra fabrikken. Desuden synes sliddet at være lidt voldsomt på stemplet, men det er til at overkomme. Så dyrt er et nyt af slagsen heller ikke, og hvis man kan leve med, at dyret tikker lidt, såeh... Go go go! :)
Brugeravatar
kreidlerhansen
Site Admin
 
Indlæg: 841
Tilmeldt: onsdag, 11. maj 2005 00:06
Geografisk sted: Jesper Hansen - 5260 Odense S


Tilbage til Voldsom Kreidler

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 13 gæster

cron