[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/db/dbal.php on line 117: Undefined array key "cached"
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/db/dbal.php on line 118: Undefined array key "normal"
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/db/dbal.php on line 119: Undefined array key "total"
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/session.php on line 1042: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/session.php on line 1042: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/session.php on line 1042: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Array to string conversion
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Undefined variable $Array
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Trying to access array offset on value of type null
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Array to string conversion
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Undefined variable $Array
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Trying to access array offset on value of type null
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Array to string conversion
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Undefined variable $Array
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Trying to access array offset on value of type null
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4752: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4754: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4755: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4756: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
KREIDLER REGISTER DK's FORUM • Vis emne - Vilken 70cc cylinder?

Vilken 70cc cylinder?

Cylindermodificering, valg af cylinder og justering af karburator.

Vilken 70cc cylinder?

Indlægaf Anton » onsdag, 13. september 2006 21:51

Hej jag och min far ska bygga en dragracingmoped av min kreidler florett cross 1978.
och vi ska införskaffa en 5 g motor med det stora bultavståndet för som jag har förstått det kan man fräsa upp vevhuset mer där så att man får plats med 70cc. eller kan man det till det lilla pinbultavståndet också?
jag undrar iallafall vilken cylinder jag ska utgå ifrån?
det är så att jag ska lämna in mopeden till en 2-taktstrimare som beräknas kunna plocka ut 18-20 hk ur en 70cc cylinder.
min fråga till er erfarna kreidlermänniskor, vilken cylinder ska jag använda? gärna en med nicasilbehandling. Har redan en 5g motor med lilla pinbultavståndet om ni tycker det är bättre?

Tack på förhand/ Anton
Anton
 

Indlægaf kreidlerhansen » tirsdag, 19. september 2006 05:54

Stor pindboltafstand: Parmakit 60cc

Lille pindboltafstand: Athena 60cc

70cc = 47-48mm boring ;)


18HK har jeg mine tvivl ved, men 12-14HK er absolut muligt, hvis man har de rette ressourcer til rådighed.
Køb for guds skyld et andet stempel! Meteor-stemplerne, som følger med til både Athena og Parmakit, er mere eller mindre noget bras - jeg tvivler på, de kan klare den belastning, du ønsker at påføre dem.

Til dragracing skal du nok påregne at investere i en close-ratio gearkasse, som kan erhverves i Holland. Det er dyrt, men i mine øjne nødvendigt. Koblingen skal også opgraderes til noget kraftigere, så vidt jeg ved.
Brugeravatar
kreidlerhansen
Site Admin
 
Indlæg: 841
Tilmeldt: onsdag, 11. maj 2005 00:06
Geografisk sted: Jesper Hansen - 5260 Odense S

Indlægaf Anton » tirsdag, 19. september 2006 12:20

tack för dina tips!

Jag har sett 70cc till litet pinbultsavstånd men dock inte till det stora!
Den 70cc cylindern hittade jag hos jon bos.
Killen som skulle plocka ut de 18 hk jobbar med 2 taktstrimning och har bla plockat ut 17 hk ur en 70cc zundapp som gör 0-100km/h på 200 meter.
Vet du ingen cylinder till stort eller litet pinbultsavstånd som har 47-48mm borrning?
Ser du det som någon för eller nackdel med stort eller litet pinbultsavstånd? Är det bara avståndet som är skillnaden? ingen annorlunda växellåda eller dylikt?
Var får man tag på dessa delar som du tycker är nödvänliga för detta projekt?

Mvh Anton
Anton
 

Indlægaf kreidlerhansen » tirsdag, 19. september 2006 16:45

http://www.scooter-dele.dk/piz.asp?id=2 ... 5&mId=1950

60cc Parmakit :)

Idet skørtet kun er 50mm på cylindre med stor og 47mm på cylindre med lille pindboltafstand, er 47mm ikke muligt uden større modifikationer.

Fordelen ved de store cylindre er netop skørtets diameter. Risikoen for, at det revner eller knækker, er langt mindre.
Der er lidt forskelle på nogle gearkasser, men det er ikke værd at tænke så meget over. Du skal stadig skifte i hvert fald første gear, da det er alt for kort til sprint/drag.

Indsugningen på Kreidleren er temmeligt lang, og det sætter i mine øjne en begrænsning for ydelsen. Drejeventil kan man købe sig til i Holland hos www.emot.nl - det indebærer til gengæld, at der skal en batteritænding til, da svinghjul ikke er muligt.
Brugeravatar
kreidlerhansen
Site Admin
 
Indlæg: 841
Tilmeldt: onsdag, 11. maj 2005 00:06
Geografisk sted: Jesper Hansen - 5260 Odense S

Indlægaf Anton » onsdag, 20. september 2006 12:04

ok jag förstår!

Zundappensom har 17 hk är 70cc och har reedventiler och säljs som Athena 13 hk som man förståss måste ha ett hemmasvetsat exspansionsavgassystemför att få ut den önskade effekten ur!
Jag har ett par reedventiler som jag fick till min 25mm dellorto karburator.
Reedventilerna som du pratar om kan de användas direkt i insuget på kreidlercylinderna eller måste man modifiera?
Cylindern som du visade mig frånscooterdele är den som jag redan har!
Killen som ska trimma är ebos.se och han ska eventuellt slidmata den för att få den önskade effekten tror du att 18 hk kan vara möjligt att tillgå då?

Mvh Anton
Anton
 

Indlægaf kreidlerhansen » onsdag, 20. september 2006 13:29

[quote="Anton"]ok jag förstår!

Zundappensom har 17 hk är 70cc och har reedventiler och säljs som Athena 13 hk som man förståss måste ha ett hemmasvetsat exspansionsavgassystemför att få ut den önskade effekten ur!
Jag har ett par reedventiler som jag fick till min 25mm dellorto karburator.
Reedventilerna som du pratar om kan de användas direkt i insuget på kreidlercylinderna eller måste man modifiera?
Cylindern som du visade mig frånscooterdele är den som jag redan har!
Killen som ska trimma är ebos.se och han ska eventuellt slidmata den för att få den önskade effekten tror du att 18 hk kan vara möjligt att tillgå då?

Mvh Anton[/quote]

Jeg stoler ikke rigtig på de 18HK - det virker voldsomt for en luftkølet motor. Hvor stammer de tal fra? Generelt er der stor forskel på dyno'er (rullefelter), og jeg har oplevet stor forskel forskellige modeller mellem.

Der er ingen bolt-on muligheder for reed-ventiler på en Kreidler. Jeg har selv arbejdet på at få lavet en reed-hus, men jeg gik i stå, før det blev til noget.

Som sagt, skal du opnå så høj en effekt, må du modificere visse dele. Det er et stort projekt i mine øjne.

En specialkonstrueret udstødning er nødvendigt. :)
Brugeravatar
kreidlerhansen
Site Admin
 
Indlæg: 841
Tilmeldt: onsdag, 11. maj 2005 00:06
Geografisk sted: Jesper Hansen - 5260 Odense S

Indlægaf Anton » fredag, 22. september 2006 11:25

Hej

Självklart är ett specialgjort avgassystem nödvänligt!

Men hur många hästkrafter har du i din 60cc med boosterkanaler då?
Maarten på Kreidler.nl har ju någon vän som jag tror heter Evan vaan gag. och Hans kreidler har 60cc och 12,5 hk och den har ett jamarcolavgassystem som är lite modifierat och den är ju inte slidmatad och jag tror inte den har reedventiler heller och så har den en uppborrad 20mm bing karburator.

Men det är möjligt att 18 hk på bakhjulet är lite överdrivet mycket.
Han säger att han skulle kunna plocka ut det men det kostar ju mer pengar änn jag har råd med men han har ju trimmat zundappen utan slidmatning till 17 hk på bakhjulet och så har han en 500cc trecylindrig 2-takts kawasaki som han trimmat så att den kör ifrån de nya 1000cc 4-taktarna-(också en dragracingmaskin).
Så kompetensen finns ju hos honom men det är bara pengarna som ska till. Gå gärna in på www.ebos.se och titta till hans projekt!

Bara en fråga som inte har alls med detta att göra!
Hur många hästkrafter hade kreidlermaskinen som körde 221 km/h?
Den var iskyld va?

Mvh /Anton
Anton
 

Indlægaf kreidlerhansen » fredag, 22. september 2006 15:01

Totakteren har potentialet, må man sige. ;) Fandt en drag-maskine med en Yamaha RD400-motor, som leverer 240HK uden lattergas.
Hvad rå power angår (HK pr. L) er totakts-motoren overlegen, især prisen pr. HK.

Som nævnt tidligere er 12-14HK absolut muligt! Rekordmaskinen var/er angivet til 18HK, men også superlet, ekstremt lav vindmodstand, drejeventil, ~20.000rpm og ubrugelig til andet end at køre ligeud over en lang strækning.

Sats på lidt lavere ydelse og minimal vægt, istedet. Det er dine bedste muligheder, hvis du ikke har kompetancen til at holde prisen nede, så at sige.

"Slidmatning"?
Brugeravatar
kreidlerhansen
Site Admin
 
Indlæg: 841
Tilmeldt: onsdag, 11. maj 2005 00:06
Geografisk sted: Jesper Hansen - 5260 Odense S

Indlægaf Anton » mandag, 25. september 2006 10:37

Hej igen.

Slidmatning är att bensinblandningen kommer in genom en skiva som sitter på vevaxeln så att blandningen kommer rakt ner i vevhuset.

Bara 18 hk? Det är ju inte så värst mycket för jag har sett en van veen som har 20 hk från 1973 som gick i 204 km/h.

Är 18 hk motorn den som de använde i van veen roadracingmaskinerna?

Mvh/ Anton
Anton
 

Indlægaf TFH » mandag, 25. september 2006 12:30

Hej Anton.

Du kan finde en gengivelse af Kreidlers reklamepjece på vor hjemmeside www.kreidlerreg.dk
Følg linket "Mailboxen" og se "Bonneville - Wendover".

En reportage fra NSU fabrikkens rekordkørsler finder du på mine private hyggesider på www.2xhansen.dk
Senest rettet af TFH mandag, 28. maj 2007 23:25, rettet i alt 1 gang.
Med venlig hilsen,

Torben,
KREIDLER REGISTER DK.
Brugeravatar
TFH
Site Admin
 
Indlæg: 789
Tilmeldt: onsdag, 11. maj 2005 21:53
Geografisk sted: Torben Hansen - 5260 Odense S.

Indlægaf kreidlerhansen » mandag, 25. september 2006 15:02

[quote="Anton"]Hej igen.

Slidmatning är att bensinblandningen kommer in genom en skiva som sitter på vevaxeln så att blandningen kommer rakt ner i vevhuset.

Bara 18 hk? Det är ju inte så värst mycket för jag har sett en van veen som har 20 hk från 1973 som gick i 204 km/h.

Är 18 hk motorn den som de använde i van veen roadracingmaskinerna?

Mvh/ Anton[/quote]

Tak for forklaringen :)

Spidsydelse er ikke alt. Aerodynamik spiller en lige så, hvis ikke mere, væsentlig rolle. Og tænk på at rekorden blev sat i midten af '60erne - der skete alligevel lidt af hvert de efterfølgende 10 år.

Rekordmaskinen var isvandkølet og med kompressor - knap så forfinet som en motor med de helt rette dimensioner på både krumtaphus, kanaler og expansionsudstødning.
Brugeravatar
kreidlerhansen
Site Admin
 
Indlæg: 841
Tilmeldt: onsdag, 11. maj 2005 00:06
Geografisk sted: Jesper Hansen - 5260 Odense S

Indlægaf Anton » tirsdag, 26. september 2006 14:00

Ok kompressor?
Jag vet inte varför men jag har hört att om man har kompressor är det inte lika stort behov för exspansionskammare som i övrigt.

Tack så mycket för vägledningen du gett mig Jesper och Tack för länkarna till den häftiga mopeden Torben.
Jag hade snart tänkt bli medlem i er Kreidler-Klub

Mvh Anton
Anton
 

Indlægaf kreidlerhansen » tirsdag, 26. september 2006 21:32

[quote="Anton"]Ok kompressor?
Jag vet inte varför men jag har hört att om man har kompressor är det inte lika stort behov för exspansionskammare som i övrigt.

Tack så mycket för vägledningen du gett mig Jesper och Tack för länkarna till den häftiga mopeden Torben.
Jag hade snart tänkt bli medlem i er Kreidler-Klub

Mvh Anton[/quote]

Ekspansionskammeret hjælper med at tømme cylinderen for brændte gasser, samt overfylde den - en kompressor skyder så meget saft som muligt gennem systemet.
Reelt set er der nok ikke den store gevinst ved en kompressor fremfor en god ekspansionsudstødning på en totakter, men dengang var fordelen sikkert større end den ville være i dag.
Brugeravatar
kreidlerhansen
Site Admin
 
Indlæg: 841
Tilmeldt: onsdag, 11. maj 2005 00:06
Geografisk sted: Jesper Hansen - 5260 Odense S

Indlægaf Anton » mandag, 28. maj 2007 22:24

Jag vet att det kanske är lite sent att skriva i denna tråden nu men jag tycker att det är bättre att använda mig utav denna gamla än att starta en helt ny som bara ligger och tar plats i erat forum.

Det är ju som tidigare nämt så att jag och min far ska göra en dragracingkreidler utav min kreidler.

Vi har bestämt oss för att ha drejeventil osv. Vi har ju talat om att göra en snabb Kreidler länge men det är bara det att vi har saknat en 5g motor med det stora bultavståndet men en sådan har vi precis införskaffat från ebay och vi väntar bara på att vi ska få den levererad.

Men sedan innan vi börjar med projektet behöver vi ju självklart en cylinder och då reglerna för mopeddragracing är 50cc vattenkyld och 70cc luftkyld hade vi tänkt oss att ha 70cc.

Men när jag nu letar omkring på internet och försöker att hitta en 70cc cylinder till det stora bultavståndet hittar jag bara cylindrar till det lilla.
Jag tycker att detta är ologiskt och undrar, finns det inga "färdiga" 70cc cylindrar till det stora bultavståndet eller måsta man borra upp dem till 47-48mm själv?

Jag vet att jag och Jesper har diskuterat detta förr men jag fick inte det riktigt klart för mig då.

För övrigt deltog jag i ett Mopeddragrace med min "gatkreidler" den 12 maj i år och jag fick in ganska så snabba tider på ca 6,10 sekunder på 75m.
Jag hann komma upp i en sluthastighet på 70 km/h på den 75m långa sträckan och han som vann tävlingen kom upp i 80 km/h på ca 5,5 sekunder.

Jag vet att det är stor skillnad på dessa tider men jag är faktiskt beundrad över Kreidlerns prestationer då jag bara körde med en vanlig lätt modifierad 60cc athenacylinder, 25mm dellortokarburator och homoet 6p.

Med detta tunkitt körde jag ifrån diverse zundappmaskiner med 70cc och 4 skyllekanaler och 2 boosterkanaler. dessutom vägde dessa zundappar endast 50 kilo så kreidlermaskinerna har som ni vet potential.

MVH/ Anton
Anton
 
Indlæg: 42
Tilmeldt: søndag, 11. marts 2007 23:17
Geografisk sted: 261 62 Glumslöv - Sverige

Indlægaf kreidlerhansen » tirsdag, 29. maj 2007 16:38

Grunden til der ikke findes 70cc kits er ganske enkel:

Der skal fræses i krumtaphuset på Kreidleren, for et større stempel kan være der. Det er netop årsagen til, at de 44mm Meteor-stempler er så korte.

Selv på cylindrene med stor boltafstand, er skørtet kun 50mm, så en boring på 48mm lader ikke meget materiale tilbage. Der skal således laves en ny foring, for det kan lade sig gøre.


I har meget arbejde foran jer, og jeg håber det går godt - jeg glæder mig til at læse mere!
Brugeravatar
kreidlerhansen
Site Admin
 
Indlæg: 841
Tilmeldt: onsdag, 11. maj 2005 00:06
Geografisk sted: Jesper Hansen - 5260 Odense S

Indlægaf Anton » tirsdag, 29. maj 2007 19:06

Tack för svaret Jesper.

Ja vi har mycket arbete framför oss, men just denna biten med att fräsa upp vevhuset ser jag inte som ett problem i det stora hela då tex drejeventilen blir ett mycket större ingrepp.

Min far har även fått en idé, då man måste borra upp cylindern själv kan man lika gärna borra så pass mycket så att man kan ha lösa foder i cylindern.

Jaja vi får de hur det går.

MVH/Anton
Anton
 
Indlæg: 42
Tilmeldt: søndag, 11. marts 2007 23:17
Geografisk sted: 261 62 Glumslöv - Sverige

Indlægaf Anton » tirsdag, 29. maj 2007 19:07

Tack för svaret Jesper.

Ja vi har mycket arbete framför oss, men just denna biten med att fräsa upp vevhuset ser jag inte som ett problem i det stora hela då tex drejeventilen blir ett mycket större ingrepp.

Min far har även fått en idé, då man måste borra upp cylindern själv kan man lika gärna borra så pass mycket så att man kan ha lösa foder i cylindern.

Jaja vi får de hur det går.

MVH/Anton
Anton
 
Indlæg: 42
Tilmeldt: søndag, 11. marts 2007 23:17
Geografisk sted: 261 62 Glumslöv - Sverige


Tilbage til Voldsom Kreidler

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 3 gæster

cron