Anton skrev:ok jag förstår!
Zundappensom har 17 hk är 70cc och har reedventiler och säljs som Athena 13 hk som man förståss måste ha ett hemmasvetsat exspansionsavgassystemför att få ut den önskade effekten ur!
Jag har ett par reedventiler som jag fick till min 25mm dellorto karburator.
Reedventilerna som du pratar om kan de användas direkt i insuget på kreidlercylinderna eller måste man modifiera?
Cylindern som du visade mig frånscooterdele är den som jag redan har!
Killen som ska trimma är ebos.se och han ska eventuellt slidmata den för att få den önskade effekten tror du att 18 hk kan vara möjligt att tillgå då?
Mvh Anton
Anton skrev:Hej igen.
Slidmatning är att bensinblandningen kommer in genom en skiva som sitter på vevaxeln så att blandningen kommer rakt ner i vevhuset.
Bara 18 hk? Det är ju inte så värst mycket för jag har sett en van veen som har 20 hk från 1973 som gick i 204 km/h.
Är 18 hk motorn den som de använde i van veen roadracingmaskinerna?
Mvh/ Anton
Anton skrev:Ok kompressor?
Jag vet inte varför men jag har hört att om man har kompressor är det inte lika stort behov för exspansionskammare som i övrigt.
Tack så mycket för vägledningen du gett mig Jesper och Tack för länkarna till den häftiga mopeden Torben.
Jag hade snart tänkt bli medlem i er Kreidler-Klub
Mvh Anton
Brugere der læser dette forum: Ingen og 1 gæst