Redaktører: TFH, kreidlerhansen
Brejne skrev:Og så havde jeg tænkt mig at skifte bagsvinger - for at få skivebremse bagpå... Men dette er kun for udseendet, da std. 160mm jo bremser upåklageligt!
kreidlerhansen skrev:
Nu skal en motorcykel ikke til periodisk syn, så det er da bare at trille til syn med den i standardtrim, og så bygge lige så pjattet om på den, bagefter.
I øvrigt er en af fordelene ved et hydraulisk skivebremsesystem, at det er lettere at doser bremsekraften, og således kan bremse tættere på grænsen til fuld blokering. På det punkt kommer kabeltrukne tromlebremser altså til kort.
kreidlerhansen skrev:Skrab stumperne sammen til skivebremseprojektet og få lavet bagsvingeren på et andet stel, så du ved, det virker. På den måde kan du flytte det direkte over, når maskinen engang er blevet synet.
Brejne skrev:Ja, jeg kan jo ikke lade være med at komme med spørgsmål
Så har et mere:
Skal blok nummeret, og stelnummeret passe sammen? Eller kan jeg godt ´tage en 5gearet motor, og sætte på et stel, fra en oprindelig 3gears?
Mvh
TFH skrev:Ja, og man kan da også bare røve en bank, hvis man mangler lidt håndører, og skyde en fyr, fordi han irriterer én. Gør man det, må man imidlertid også være forberedt på at tage evt. konsekvenser.
Man må ikke selv hugge stelnumre i et køretøj. Det skal der autoriserede folk til, men ingen forbyder dig at hælde alle stumper over på et andet stel.
Jeg mener dog at have læst et sted (det var vist i forbindelse med en Maxi) at man ved køb af et nyt unummereret stel, kunne forsyne stellet med det gamle nummer. Man skulle dog til stadighed opbevare delen med nummeret fra det gamle. Om det holder juridisk, ved jeg ikke.
Brugere der læser dette forum: Ingen og 0 gæster