[quote="Andy"]Nej det er "desværre" ikke mig du har prøvet, at få fat på. Jeg er fra Næstved.
Hmm, jeg er ikke selv blevet meldt ind, endnu, men har planer om at gøre det når min kreidler er færdig. Så kan i også se nogle billeder af endnu et velholdt stykke knallerthistorie når den bliver færdig.
Sådan en Athena cylinder er den egentlig med flange eller båndbespænding til udstødningsrøret. Jeg kan nemlig kun finde homoet 6P udstødningen med flange inde på
www.50cc.nl og efter at kigge på billeder af disse cylindre er jeg blevet af den overbevisning, at det er båndbespændning.
Hmm..
www.Kreidlerparts.com har også homoetudstødninger, og der er den ene model vidst med bånd, hvis jeg ikke tager fejl...?[/quote]
Forrøret fastmonteres med spændebånd på den cylinder, ja, og Homoet 6P til spændebånd er at finde på kreidlerparts.com.
Jeg er ikke stensikker, men jeg mindes et eller andet med, at en 20mm studs er for stor på fremadgående led ved pakfladen. Ydermere kan der være problemer med at montere karburatoren, idet den støder på krumtaphuset, fordi studsen er en sjat kortere end en 18mm.
Studsen til 20mm Bing eksisterer primært i en længde, der passer til cylindre med stor pindboltafstand, nemlig, og på disse cylindre rager indsugningskanalen lidt højere i vejret.
Hvis du har mulighed for at få lavet et afstandsstykke mellem cylinder og studs, er der absolut ingen skade i at prøve. Ellers bør valget falde på en 18mm karburator og studs.
Alternativt kan du investere i en 18mm studs og får den drejet op til 20mm indvendig og så få lavet en nylonbøsning, som gør det muligt at montere den større Bing på sådan en studs..
De lange, 20mm studser til lille pindboltafstand dukker op på Ebay.de i ny og næ, men de er svære at genkende, og indikerer sælgeren deres oprindelse, bliver de ofte budt op i urimelige priser.