[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/db/dbal.php on line 117: Undefined array key "cached"
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/db/dbal.php on line 118: Undefined array key "normal"
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/db/dbal.php on line 119: Undefined array key "total"
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/session.php on line 1042: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/session.php on line 1042: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/session.php on line 1042: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Array to string conversion
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Undefined variable $Array
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Trying to access array offset on value of type null
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Array to string conversion
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Undefined variable $Array
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Trying to access array offset on value of type null
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Array to string conversion
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Undefined variable $Array
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Trying to access array offset on value of type null
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4752: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4754: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4755: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4756: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
KREIDLER REGISTER DK's FORUM • Vis emne - Hvilken studs til Athena 44mm cylinder fra 50cc.

Hvilken studs til Athena 44mm cylinder fra 50cc.

Cylindermodificering, valg af cylinder og justering af karburator.

Hvilken studs til Athena 44mm cylinder fra 50cc.

Indlægaf Gæst » torsdag, 15. juni 2006 14:18

Hej allesammen

Jeg er gået i gang med en totalt renovering af min kreidler Florett Rmc fra 77'. Den er i øjeblikket til autolakering, men jeg har fået mine første dele hjem og de er blevet rigtige pæne. Nå, men nu for at holde mig til emnet...

Jeg tænker på at købe en 70cc athena cylinder til min Kreidler fra www.50cc.nl men jeg ved ikke om der er skrå eller vandret indsugning på sådan et kit og jeg kan derfor ikke finde ud af, hvilken studs jeg skal købe...

PS: Der skal en 20mm karburator på... Ved ikke om det bliver Bing eller Dellorto

På forhånd tak
Gæst
 

Indlægaf TFH » fredag, 16. juni 2006 00:33

Som skrevet står i regler for brug af vort forum, spilder vi ikke krudt på folk, der ikke engang gider at præsentere sig, men det kunne du jo selvfølgelig bare gøre, ikk'? :D
Med venlig hilsen,

Torben,
KREIDLER REGISTER DK.
Brugeravatar
TFH
Site Admin
 
Indlæg: 789
Tilmeldt: onsdag, 11. maj 2005 21:53
Geografisk sted: Torben Hansen - 5260 Odense S.

Hmm...

Indlægaf Gæst » fredag, 16. juni 2006 01:52

Hej allesammen

Mit navn er Andy, 18, og går på HTX Næstved. Jeg er netop påbegyndt min total renovering af en kreidler RMC Florett fra 1977.
Gæst
 

Indlægaf TFH » fredag, 16. juni 2006 11:18

Tak for svaret. Det er bare SÅ hyggeligt at vide, hvem man snakker med.
Nu kunne det jo have været ekstra sjovt, hvis det havde vist sig, at du var vort medlem Andy Petersen, Ringsted, som jeg netop forgæves har prøvet at kontakte pr. mail i anledning af vort træf på Sjælland, men det passer vist ikke helt efter årgangen.

Den nævnte Athena cylinder er til motorer med lille pin-bolt afstand og har skråtstillet indsugning.

Hvad angår karburator, lader jeg ordet gå videre til de mange, der garanteret har mere forstand på det.

Værs'go' venner, ordet er frit :D
Med venlig hilsen,

Torben,
KREIDLER REGISTER DK.
Brugeravatar
TFH
Site Admin
 
Indlæg: 789
Tilmeldt: onsdag, 11. maj 2005 21:53
Geografisk sted: Torben Hansen - 5260 Odense S.

Tak for svaret

Indlægaf Andy » fredag, 16. juni 2006 12:34

Nej det er "desværre" ikke mig du har prøvet, at få fat på. Jeg er fra Næstved.
Hmm, jeg er ikke selv blevet meldt ind, endnu, men har planer om at gøre det når min kreidler er færdig. Så kan i også se nogle billeder af endnu et velholdt stykke knallerthistorie når den bliver færdig.

Sådan en Athena cylinder er den egentlig med flange eller båndbespænding til udstødningsrøret. Jeg kan nemlig kun finde homoet 6P udstødningen med flange inde på www.50cc.nl og efter at kigge på billeder af disse cylindre er jeg blevet af den overbevisning, at det er båndbespændning.

Hmm.. www.Kreidlerparts.com har også homoetudstødninger, og der er den ene model vidst med bånd, hvis jeg ikke tager fejl...?
Andy
 

Re: Tak for svaret

Indlægaf kreidlerhansen » fredag, 16. juni 2006 12:51

[quote="Andy"]Nej det er "desværre" ikke mig du har prøvet, at få fat på. Jeg er fra Næstved.
Hmm, jeg er ikke selv blevet meldt ind, endnu, men har planer om at gøre det når min kreidler er færdig. Så kan i også se nogle billeder af endnu et velholdt stykke knallerthistorie når den bliver færdig.

Sådan en Athena cylinder er den egentlig med flange eller båndbespænding til udstødningsrøret. Jeg kan nemlig kun finde homoet 6P udstødningen med flange inde på www.50cc.nl og efter at kigge på billeder af disse cylindre er jeg blevet af den overbevisning, at det er båndbespændning.

Hmm.. www.Kreidlerparts.com har også homoetudstødninger, og der er den ene model vidst med bånd, hvis jeg ikke tager fejl...?[/quote]


Forrøret fastmonteres med spændebånd på den cylinder, ja, og Homoet 6P til spændebånd er at finde på kreidlerparts.com.

Jeg er ikke stensikker, men jeg mindes et eller andet med, at en 20mm studs er for stor på fremadgående led ved pakfladen. Ydermere kan der være problemer med at montere karburatoren, idet den støder på krumtaphuset, fordi studsen er en sjat kortere end en 18mm.
Studsen til 20mm Bing eksisterer primært i en længde, der passer til cylindre med stor pindboltafstand, nemlig, og på disse cylindre rager indsugningskanalen lidt højere i vejret.
Hvis du har mulighed for at få lavet et afstandsstykke mellem cylinder og studs, er der absolut ingen skade i at prøve. Ellers bør valget falde på en 18mm karburator og studs.

Alternativt kan du investere i en 18mm studs og får den drejet op til 20mm indvendig og så få lavet en nylonbøsning, som gør det muligt at montere den større Bing på sådan en studs..

De lange, 20mm studser til lille pindboltafstand dukker op på Ebay.de i ny og næ, men de er svære at genkende, og indikerer sælgeren deres oprindelse, bliver de ofte budt op i urimelige priser. :(
/Jesper 'Kurveknækker' Hansen\

:mrgreen:
Brugeravatar
kreidlerhansen
Site Admin
 
Indlæg: 841
Tilmeldt: onsdag, 11. maj 2005 00:06
Geografisk sted: Jesper Hansen - 5260 Odense S

Indlægaf TFH » fredag, 16. juni 2006 13:00

Vi glæder os til at se den.

Athena cylindere er til spændebånd. Jeg beder lige Jesper skrive et par ord til dig om udstødningerne, da han har prøvekørt både den "langsomme" og den "hurtige" type (omdrejninger).

Nå, han har været der, medens jeg skrev :D
Med venlig hilsen,

Torben,
KREIDLER REGISTER DK.
Brugeravatar
TFH
Site Admin
 
Indlæg: 789
Tilmeldt: onsdag, 11. maj 2005 21:53
Geografisk sted: Torben Hansen - 5260 Odense S.

Indlægaf kreidlerhansen » fredag, 16. juni 2006 13:30

[quote="TFH"]Vi glæder os til at se den.

Athena cylindere er til spændebånd. Jeg beder lige Jesper skrive et par ord til dig om udstødningerne, da han har prøvekørt både den "langsomme" og den "hurtige" type (omdrejninger).

Nå, han har været der, medens jeg skrev :D[/quote]

Det har han. Og nu kommer han med en tilføjelse. :)

Homoet 6P er ganske vist en udstødning i den relativt vilde klasse. Den vil fungere ganske udmærket sammen med en 44mm Athena, men...

På en 3g motor vil jeg anbefale en Homoet 4P, istedet. Porttiderne er omtrent de samme som en 6,25HK cylinder, og Homoet 4P passer ganske godt dertil. Sammen med de ekstra ccm, vil der være ganske godt med trækområde at ta' af, og hvis man kan undvære, at motoren lyder af mere end den yder, vil jeg anbefale en 4P fremfor en 6P.
/Jesper 'Kurveknækker' Hansen\

:mrgreen:
Brugeravatar
kreidlerhansen
Site Admin
 
Indlæg: 841
Tilmeldt: onsdag, 11. maj 2005 00:06
Geografisk sted: Jesper Hansen - 5260 Odense S

4P vs. 6P og studs...

Indlægaf Andy » fredag, 16. juni 2006 13:51

Først vil jeg gerne takke for jeres hurtige svar allesammen.

Hmm... Ville en 6P stadigvæk ikke have nstørre gennemgang og derved give bedre træk end en 4P. Inde på kreidlerparts.com sælger de efter min orientering heller ikke 4P'eren med forrør så det skal man købe ved siden af...

Det lyder da surt det med, at studsen skulle være for kort... Mener ellers jeg kender en, som har en kreidler med parmakit cylinder på fra kreidler-service.dk og han har 20mm bing karburator på efter hvad jeg lige kan huske.
Andy
 

Re: 4P vs. 6P og studs...

Indlægaf kreidlerhansen » fredag, 16. juni 2006 14:08

[quote="Andy"]Først vil jeg gerne takke for jeres hurtige svar allesammen.

Hmm... Ville en 6P stadigvæk ikke have nstørre gennemgang og derved give bedre træk end en 4P. Inde på kreidlerparts.com sælger de efter min orientering heller ikke 4P'eren med forrør så det skal man købe ved siden af...

Det lyder da surt det med, at studsen skulle være for kort... Mener ellers jeg kender en, som har en kreidler med parmakit cylinder på fra kreidler-service.dk og han har 20mm bing karburator på efter hvad jeg lige kan huske.[/quote]

Så må han være den rette at spørge om, hvordan karburatoren er monteret. ;)

6P giver en højere spidseffekt, men det er på bekostning af bundtrækket. Fordi du vinder 1HK mere på toppen, kører maskinen altså ikke 15km/t hurtigere, når effekten ligger omkring 120-130HK/L i forvejen, og tophastigheden snuser da til 90km/t.
Så hellere satse på ~7HK på baghjulet og 93km/t end ~8HK og 96km/t.

I øvrigt handler det ikke om mængden af gennemgang i potten, men forløbet af gennemgangen.
Du vil elske en Homoet 6P i 1. og 2. gear, men du vil føle dig til grin i 3. gear; når trækområdet er 3.000rpm bredt og motoren falder 4.500rpm ved skiftet til 3. gear, kan man få lov at sidde og vente på medvind eller at det går ned ad bakke, inden der sker mere.
Sats istedet på et bredere trækområde og et bedre mellemområde. ;) Fejlvisningen på Kreidler-speedometerne står for de sidste 20-40km/t ekstra i langt hovedparten af historierne om gade-Kreidlere, der har kørt 100-135km/t for 30 år siden. ;)

Hvis en 125ccm Aprillia med 34HK, 6-trins gearkasse og en vindglat kåbe kan køre 160km/t, hvordan kan en Kreidler med angiveligt 17HK gøre det samme uden kåbe og med kun tre gear?
/Jesper 'Kurveknækker' Hansen\

:mrgreen:
Brugeravatar
kreidlerhansen
Site Admin
 
Indlæg: 841
Tilmeldt: onsdag, 11. maj 2005 00:06
Geografisk sted: Jesper Hansen - 5260 Odense S

Hmm...

Indlægaf Andy » fredag, 16. juni 2006 14:30

Oky... Du mener altså at hvis jeg påmontere en 4P så vil den give et bredere trækområde og et bedre mellemområde end 6P vil give?
Andy
 

Re: Hmm...

Indlægaf kreidlerhansen » fredag, 16. juni 2006 14:36

[quote="Andy"]Oky... Du mener altså at hvis jeg påmontere en 4P så vil den give et bredere trækområde og et bedre mellemområde end 6P vil give?[/quote]

Groft set, ja. Du vil under alle omstændigheder blive gladere for den.

Homoet 6P kræver som minimum en 4g motor, hvis man vil have nogen køreglæde ud af konstellationen.
/Jesper 'Kurveknækker' Hansen\

:mrgreen:
Brugeravatar
kreidlerhansen
Site Admin
 
Indlæg: 841
Tilmeldt: onsdag, 11. maj 2005 00:06
Geografisk sted: Jesper Hansen - 5260 Odense S

Oky

Indlægaf Andy » fredag, 16. juni 2006 14:47

Så må jeg vil ud og skaffe mig sådan en 4P'er når jeg har skrabet nogle penge sammen efter lakeringen....
Du kan vel ikke fortælle mig, hvilket produktnummer inde på kreidlerparts, som jeg skal lede efter for, at få et passende forør med båndbespænding til 4P'eren, da jeg kun kan finde dem med flange eller om jeg kan købe det forrør, der er inde på 50cc.nl, hvilket egentligt også burde passe...ik'?

Mange tak for din hjælp...
Andy
 

Indlægaf Ronni H » fredag, 16. juni 2006 15:03

tror også du skulle tage en 4p det er en god udstødning til de "små" kits taler af erfaring da jeg selv har en på en 6,25.. :wink:

tror 6p rykker bedst på VV eller andre af de større
Kreidler 5G,
køb en kreidler og se hvad den fejler, hvis den intet fejler er det ikke en kreidler
Ronni H
 
Indlæg: 36
Tilmeldt: søndag, 28. maj 2006 16:47
Geografisk sted: Ronni Hansen - 4250 Fuglebjerg

Re: Oky

Indlægaf kreidlerhansen » søndag, 18. juni 2006 15:07

[quote="Andy"]Så må jeg vil ud og skaffe mig sådan en 4P'er når jeg har skrabet nogle penge sammen efter lakeringen....
Du kan vel ikke fortælle mig, hvilket produktnummer inde på kreidlerparts, som jeg skal lede efter for, at få et passende forør med båndbespænding til 4P'eren, da jeg kun kan finde dem med flange eller om jeg kan købe det forrør, der er inde på 50cc.nl, hvilket egentligt også burde passe...ik'?

Mange tak for din hjælp...[/quote]

De har ikke gjort det ret overskueligt, så jeg kan ikke oplyse nummeret, desværre. Ellers kan du finde det både på 50cc.nl og hos Skåde Reservedele/Kreidler Service/Scoterreservedele.dk


Ronni H >> 6P'eren kræver blot en 5g motor for at være nogenlunde anvendelig. Porttiderne i en 6,25'er er typisk lige på grænsen til at modarbejde udstødningen. Der er relativt stor forskel fra cylinder til cylinder, da Mahle skiftede støbeforme med mellemrum. Nogle går brandgodt med en 6P'er, andre er skuffende.
Det bedste kompromis opnås ved at hæve udstødningskanalen, så den ligger 22,5mm fra top og ~25mm bred, groft set. Det er nok til at lade motoren strække ud til 11.000rpm og overdreje til 12.500rpm med den udstødning. :)
/Jesper 'Kurveknækker' Hansen\

:mrgreen:
Brugeravatar
kreidlerhansen
Site Admin
 
Indlæg: 841
Tilmeldt: onsdag, 11. maj 2005 00:06
Geografisk sted: Jesper Hansen - 5260 Odense S

Indlægaf Gæst » søndag, 18. juni 2006 15:10

ok..man lærer altid noget nyt :D
Gæst
 


Tilbage til Voldsom Kreidler

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 6 gæster

cron