[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/db/dbal.php on line 117: Undefined array key "cached"
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/db/dbal.php on line 118: Undefined array key "normal"
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/db/dbal.php on line 119: Undefined array key "total"
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/session.php on line 1042: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/session.php on line 1042: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/session.php on line 1042: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Array to string conversion
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Undefined variable $Array
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Trying to access array offset on value of type null
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Array to string conversion
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Undefined variable $Array
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Trying to access array offset on value of type null
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Array to string conversion
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Undefined variable $Array
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Trying to access array offset on value of type null
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4752: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4754: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4755: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4756: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
KREIDLER REGISTER DK's FORUM • Vis emne - Hej Kreidlerinteresserede og redaktører!

Hej Kreidlerinteresserede og redaktører!

Vær med til at skabe en aktiv klub: Frem med dine gode idéer.

Redaktør: TFH

Hej Kreidlerinteresserede og redaktører!

Indlægaf JeppeJ » torsdag, 08. juni 2006 12:00

For mit vedkommende ville jeg besøge siden meget oftere hvis der kom lidt ændringer hist og her, man kunne lave en sidst opdaterings liste over de ting I som redaktører af siden havde ændret i, derved ville man kunne læse og lære endnu mere om Kreidlere. Jeg synes ikke siden er aktiv for nogle medlemmer, der er aldrig nogen der skriver på siden/ i forummet.

Grunden er manglende opdatering, et eksempel kunne være en kreidler ejer der spørger om motortegninger eller motorrenovering på scootergalleri.dk, der ville det være rart at kunne henvise til Kreidlerreg.dk så alt med kreidler kunne samles her og besvares gennem ordenlig erfaring.

Men fx motorrenovering er ikke opdateret så det er ikke til at henvise til når man hjælper andre kreidlerinteresserede. Solgte dele i markedet burde slettes indenfor en rimelig tid og vi burde få meget mere gang i systemet her på Kreidlerreg.dk..

Frem med projekterne o.l dette ville lede til flere spørgsmål og aktivitet.

Og opdater siden med ordenlig tekst, fx motorrenovering.

mvh. Jeppe Jensen
Florett, Popcorn? det siger sig selv..
JeppeJ
 
Indlæg: 15
Tilmeldt: fredag, 16. december 2005 20:18
Geografisk sted: Jeppe B. Jensen - 8700 Horsens

Indlægaf Tvede » fredag, 09. juni 2006 15:19

Problemet er nok at folk plejer at få det hele serveret...

Jesper og Torben har fået kreidlerreg.dk og forum op at stå, hvilket er godt og har, sikkert, krævet meget tid, MEN dermed ikke sagt at de skal lave det hele...

F.eks. vil det ikke være let at slette nogle indlæg i forum, hvis/når varen er solgt fordi folk enten ikke får solgt deres vare eller også glemmer de at skrive SOLGT. Hvis medlemmerne automatisk fulgte op på deres indlæg ville Jesper/Torben kunne slette indlæggene.

Hvad er det du savner under motorrenovering?
Kreidler Race
5-gearet, årgang 79' (direkte)
Cylinder: Parmakit 44mm.
Karburator: 24mm Bing, dyse 88.
Udstødning: Protuna 32mm.
Tænding: Bosch platin
Tændrør: NGK B6HS
Gearing: 12/36
Kontakt: mobil. 23650096
mail. info@pc-xtra.dk
Tvede
 
Indlæg: 227
Tilmeldt: tirsdag, 24. maj 2005 10:37
Geografisk sted: Ole Bjerregaard Tvede - 8850 Bjerringbro

Indlægaf Ronni H » fredag, 09. juni 2006 21:52

syntes siden er meget god..men folk har nok bare ikke så meget tid til at være på..men motorrenoveringen syntes jeg er udemærket..der er da en del hjælp at hente
Kreidler 5G,
køb en kreidler og se hvad den fejler, hvis den intet fejler er det ikke en kreidler
Ronni H
 
Indlæg: 36
Tilmeldt: søndag, 28. maj 2006 16:47
Geografisk sted: Ronni Hansen - 4250 Fuglebjerg

motorrenovering og svar på tvedes indlæg

Indlægaf JeppeJ » fredag, 09. juni 2006 23:07

Det er ikke noget jeg direkte savner da jeg ikke har brug for det, men når nogle spørger ville det være nemt at henvise til en "færdig" hjemmeside.. I bund og grund siger jeg bare at der skal noget mere gang i siden da den er god, derfor må der laves ændringer som tiltrækker folk lidt mere.. Nye historier osv.. alle har vel læst om Bonneville rekorden osv.. Der mangler information om folk bag "Kreidler" og det har der gjort i meget lang tid..

Angående motorrenovering står der : Under construction!, det lyder for mig som om der mangler noget,?
der står i bund og grund lidt om motoren der er godt at vide, og så hvordan koblingen tages af, samt motorhalvdelene skilles ad.
Der burde stå mere om hvilke sliddele der bør udskiftes ved en normal renovation, så folk ikke behøver lede i forskellige forums.
Fx gearstifter osv..

Jeg interesserer mig da mest for Kreidler af alle knallerter, derfor ville det være godt om vi fik lidt mere gang i siden da jeg synes den står stille og har gjort det i lang tid.. Det er en længere forklaring jeg har rodet mig ud i nu :D

Grunden til indlægget er at få lidt gang i siden.. Selvfølgelig har redaktørene ikke tid til alt men så må de gå på kompromis og få hjælp af flere til at skrive..

Det er ikke i forummet jeg vil have slettet noget, men i salg på siden.. Der ligger bare en masse oprydnings sager som er solgt? hvad skal de ligge der for, det er såmen bare for at henvise til at siden står stille.

Alle spørgsmål på scootergalleri, om kreidler burde ligge i dette forum.
Florett, Popcorn? det siger sig selv..
JeppeJ
 
Indlæg: 15
Tilmeldt: fredag, 16. december 2005 20:18
Geografisk sted: Jeppe B. Jensen - 8700 Horsens

Re: motorrenovering og svar på tvedes indlæg

Indlægaf Tvede » lørdag, 10. juni 2006 11:20

[quote="JeppeJ"]Det er ikke noget jeg direkte savner da jeg ikke har brug for det, men når nogle spørger ville det være nemt at henvise til en "færdig" hjemmeside.. I bund og grund siger jeg bare at der skal noget mere gang i siden da den er god, derfor må der laves ændringer som tiltrækker folk lidt mere.. Nye historier osv.. alle har vel læst om Bonneville rekorden osv.. Der mangler information om folk bag "Kreidler" og det har der gjort i meget lang tid..

Angående motorrenovering står der : Under construction!, det lyder for mig som om der mangler noget,?
der står i bund og grund lidt om motoren der er godt at vide, og så hvordan koblingen tages af, samt motorhalvdelene skilles ad.
Der burde stå mere om hvilke sliddele der bør udskiftes ved en normal renovation, så folk ikke behøver lede i forskellige forums.
Fx gearstifter osv..

Jeg interesserer mig da mest for Kreidler af alle knallerter, derfor ville det være godt om vi fik lidt mere gang i siden da jeg synes den står stille og har gjort det i lang tid.. Det er en længere forklaring jeg har rodet mig ud i nu :D

Grunden til indlægget er at få lidt gang i siden.. Selvfølgelig har redaktørene ikke tid til alt men så må de gå på kompromis og få hjælp af flere til at skrive..

Det er ikke i forummet jeg vil have slettet noget, men i salg på siden.. Der ligger bare en masse oprydnings sager som er solgt? hvad skal de ligge der for, det er såmen bare for at henvise til at siden står stille.

Alle spørgsmål på scootergalleri, om kreidler burde ligge i dette forum.[/quote]

Jeg vil da give dig ret i at der ikke sker meget, men det er jo ligeså godt medlemmernes skyld som det er folket bag siden... Det er jo ikke forbudt at skrive om motorrenovering og sende det til Torben / Jesper.

Men jeg synes det er et godt initiativ du har taget, for så kan medlemmerne måske også få øjnene op og se at de også kan bidrage med noget.
Et forums mening er vel at man skal bidrage med noget for at forummet kan udvikle sig.

Vi/man kunne måske tage tråden et skridt videre og så oprette en tråd i denne afdeling hvor alle/dem der mener noget kunne gøres bedre kunne poste deres meninger om mangler/tilføjelser og derefter kunne folk så byde ind på hvad de evt. vil skrive lidt om..

Tror lige jeg opretter sådan en tråd med det samme :D

Ved godt hvad du tænker på mht. salgsafdelingen, men jeg synes tit folk glemmer at oplyse at deres ting ER solgt og det gør det jo ikke lettere for en admin at sortere...
Kreidler Race
5-gearet, årgang 79' (direkte)
Cylinder: Parmakit 44mm.
Karburator: 24mm Bing, dyse 88.
Udstødning: Protuna 32mm.
Tænding: Bosch platin
Tændrør: NGK B6HS
Gearing: 12/36
Kontakt: mobil. 23650096
mail. info@pc-xtra.dk
Tvede
 
Indlæg: 227
Tilmeldt: tirsdag, 24. maj 2005 10:37
Geografisk sted: Ole Bjerregaard Tvede - 8850 Bjerringbro

Tvede svar

Indlægaf JeppeJ » lørdag, 10. juni 2006 12:20

Det er klart det ikke kun er redaktørernes skyld. Det jeg prøver at sige er at hvis der kom flere ændringer, gode historier, projekter osv på siden, ville flere blive tiltrukket af siden, og det synes jeg ikke folk gør så meget nu. Da man har læst hvad der kunne læses og set hvad der var at se.

Ja opret sådan en tråd så.. :idea: :D
Florett, Popcorn? det siger sig selv..
JeppeJ
 
Indlæg: 15
Tilmeldt: fredag, 16. december 2005 20:18
Geografisk sted: Jeppe B. Jensen - 8700 Horsens

Indlægaf TFH » onsdag, 28. juni 2006 01:42

Hejsa.

"Brainstorm" har indtil videre ikke haft de besøgendes bevågenhed, hverken på det gamle eller det ny Forum. Jeg synes det er dejligt, der er ved at ske noget og skynder mig at knytte nogle kommentarer til de første meget velkomne indlæg.

Selv om vi ikke er specielt fikserede på hjemmesidens besøgstal, har det været en glædelig overraskelse for os at se det nu på ottende år meget
stabile antal daglige besøg. Som regel kigger 30-50 gæster indenfor, og går det en dag rigtig voldsomt til nærmer tallet sig 200, og vi håber naturligvis, at folk får noget ud af besøgene.

Nogen egentlig løbende opdateringsliste skulle vel næppe være nødvendig, da det i vor "bredbåndstid" ikke tager lang tid at blade hovedmenuens links igennem for at checke evt. nyheder, og fra "Snacks og Tips" er der yderligere et flydende link til de sider, hvor der oftest sker ændringer.

Hjemmesidens mål har aldrig umiddelbart været at skabe et komplet opslagsværk (den bliver det måske med tiden?) men derimod at skabe kontakt til og mellem folk med en fælles interesse.
Det mener vi er lykkedes helt pænt, og har en læser ikke kunnet finde løsningen på et problem på vore sider bruger vi gerne en time eller to på at hjælpe pr. mail. De mails, vi har ment var af almen værdi for læserne, har ofte resulteret i en artikel.
Vi hjælper forøvrigt ikke kun danskere og vore nærmeste naboer. Det har været sjovt at kunne være med til at løse tekniske problemer på så fjerne destinationer som f. eks. Indonesien, Japan og Canada m.m. Joh, der findes tilsyneladende stadig Kreidlere over det meste af verden.

Kun hvad motorrenovering angår, har jeg en lidt halvsveden samvittighed, idet jeg hver gang, jeg skal i gang (5 gange i år) er fast besluttet på, at "nu skal der fremstilles noget billedmateriale"!
Et kvarter senere står jeg imidlertid med ti kulsorte, fedtede fingre, et rent kamera og ingen hjælpefotograf.
Resultatet siger næsten sig selv, men en dag lykkes det forhåbentlig at få alt koordineret :roll:

Udrensning i Forums annoncer sker automatisk. Som I selv er inde på, er folk ikke altid flinke til at skrive, når et emne er anskaffet eller solgt, og derfor lader vi blot teknikken slette alle indlæg efter 2 måneder.

Vi er meget glade for de fine indlæg, vi har modtaget til "Mailboxen" fra vore medlemmer/gæster. Det forhindrer imidlertid ikke, at vi også synes, det er for få, og på siden opfordrer vi da også til at følge skribenternes gode eksempel og håber, det sker.

En artikel om Kreidlers persongalleri påbegyndte jeg sidste år. Jeg fik imidlertid et veritabelt kreidlerflip sidste sommerferie, hvor jeg byggede 3 maskiner, og da efterårsregnen satte ind, og jeg atter skulle igang, var alle mine notater desværre pst-væk, men jeg håber stadig på, at de dukker op igen.

Tak for jeres indlæg indtil videre. Jeg håber I holder gejsten oppe, og at der kommer flere til.
Med venlig hilsen,

Torben,
KREIDLER REGISTER DK.
Brugeravatar
TFH
Site Admin
 
Indlæg: 789
Tilmeldt: onsdag, 11. maj 2005 21:53
Geografisk sted: Torben Hansen - 5260 Odense S.

Indlægaf ko_skater » onsdag, 28. juni 2006 16:39

jeg vil også sige at der skal ske en del på selve hjemmesiden, den skal have en "plastic operation" den er simpelthen for gammeldags og der er utrolig mange steder hvor tingene er fra 2003 og ældre, jeg ser gerne at den bliver opdateret og hjælper også gerne med det.


mvh Lasse Christensen
Kreidler RMC, orange, god knallert. sælges.
ko_skater
 
Indlæg: 14
Tilmeldt: tirsdag, 20. juni 2006 15:17
Geografisk sted: Lasse Cristensen - 7430 Ikast

< Lasse

Indlægaf TFH » onsdag, 05. juli 2006 13:05

Gammeldags sider skrevet helt tilbage i '03 og før? Måske - Det er vel et spøgsmål om smag og behag. Sjovt nok, har siderne fra vores første ferietur fra 1998 stadig stor søgning, langt større end f. eks. billedsiderne med de mange flotte Kreidlere fra diverse træf i Tyskland.

Eftersom fabrikken lukkede i 1982, er der jo ikke sket så meget nyt :D Kreidlerens historie bliver jo ikke anderledes fordi den bliver skrevet i 2006, og det kan vel egentlig også være meget hyggeligt at se, hvad vi foretog os på de forudgående træf.

Nå, men vi glæder os sikkert alle til at se en stribe udspil fra Lasse, sprængfyldt med nyheder, serveret på den mest spændende måde, og vi ønsker god arbejdslyst.
Med venlig hilsen,

Torben,
KREIDLER REGISTER DK.
Brugeravatar
TFH
Site Admin
 
Indlæg: 789
Tilmeldt: onsdag, 11. maj 2005 21:53
Geografisk sted: Torben Hansen - 5260 Odense S.

Indlægaf kim.bjoern » fredag, 11. maj 2007 01:21

Jeg kan både holde nallerne rene, og betjene mit semi-professionelle kamera. Måske kan vi hitte på noget..?

...og en forsigtig forespørgsel; hvad nu hvis jeg dukkede op til næste træf; tog kamera, stativ og blitzsystem med, ville 'Kreidlerne' mon være interesserede i en serie 'Kammerat m. Kreidler' billeder??

Kim Bjørn, Billund

Kun hvad motorrenovering angår, har jeg en lidt halvsveden samvittighed, idet jeg hver gang, jeg skal i gang (5 gange i år) er fast besluttet på, at "nu skal der fremstilles noget billedmateriale"!
Et kvarter senere står jeg imidlertid med ti kulsorte, fedtede fingre, et rent kamera og ingen hjælpefotograf.
Resultatet siger næsten sig selv, men en dag lykkes det forhåbentlig at få alt koordineret :roll:
Brugeravatar
kim.bjoern
 
Indlæg: 8
Tilmeldt: tirsdag, 08. maj 2007 21:03
Geografisk sted: 7190 Billund

Indlægaf TFH » fredag, 11. maj 2007 10:01

Hej Kim.

Hyggeligt at høre fra dig, og jeg håber, vi ses til træffet.

Tak for dit tilbud. Vi er altid interesseret i alt, der har med Kreidler at gøre, og dit tilbud om fotohjælp er meget velkommen. På vore træf plejer vi jo at have indslag med lettere teknisk vejledning på programmet, og i år vil Lars fra Esbjerg eksempelvis fortælle den måbende skare lidt om opspænding af egerhjul.

Jeg er imidlertid bange for, at en minutiøs gengivelse af en motorrenovering (og det er nødvendigt, hvis projektet skal have værdi) vil sluge alt for meget tid på årets eneste træf, hvor der jo først og fremmest skal hygges, snakkes, beundres, køres og meget mere.
Alternativet kunne derfor være en veltilrettelagt optagelse, hvor man benyttede 4-5 delvis adskilte motorer, men det er jo lidt vanskeligt at transportere bag på Kreidleren sammen med værktøj og campingudstyr :D .

Alt i alt må det derfor nok være ideelt at køre sådan et projekt her i mit lille værksted, med alt indenfor behagelig rækkevidde, og har du lyst til en Kreidlerhyggedag med tekniske indslag (også uden) er du meget velkommen. Jeg starter en to måneders sommerferie lige op til træffet, så tidsmæssigt er jeg meget fleksibel.
Med venlig hilsen,

Torben,
KREIDLER REGISTER DK.
Brugeravatar
TFH
Site Admin
 
Indlæg: 789
Tilmeldt: onsdag, 11. maj 2005 21:53
Geografisk sted: Torben Hansen - 5260 Odense S.

Indlægaf kim.bjoern » fredag, 11. maj 2007 13:59

Hej Torben,

Jeg tænkte også i (mindst) 2 baner. Hvis jeg får mulighed for at deltage på træffet, kan vi tale om "MotorRenoveringsFotoserie".

Bedste hilsener - Kim
Brugeravatar
kim.bjoern
 
Indlæg: 8
Tilmeldt: tirsdag, 08. maj 2007 21:03
Geografisk sted: 7190 Billund

Indlægaf noway 1975 rs » søndag, 30. september 2007 03:01

i norge haver vi moske 30 kreidlere igjen og uten internett have vi ikke kunne treffes engang. min kreidler lå i 5 kasser helt til jeg skjønte att det faktisk var ett kreidler liv på nettet. nå er kanskje min rs 50 1975 mod at få et liv igen.... TAKK......DANMARK.... :D
[img]http://i44.photobucket.com/albums/f33/pugen/phprCrtoK_c2PM.jpg[/img] mine kjøretøy; 1975 kreidler 50 rs - 1983 honda shadow 750 - 2000 suzuki grand vitara 2.0 tdi - 2000 peugeot 406 HDI - 1977 vespa 50 special - båt lohi sport med 50 hp mercury. IÅR ER DET 30 ÅR SIDEN MIN FØRSTE KREIDLER TUR
Brugeravatar
noway 1975 rs
 
Indlæg: 10
Tilmeldt: lørdag, 15. september 2007 21:51
Geografisk sted: Knut Lyngstadås - Rakkestad, Norge

Indlægaf TFH » søndag, 30. september 2007 11:35

Velbekomme, det var så lidt. Det glæder os naturligvis meget, at du igen får fornøjelse af dit dejlge køretøj. Det fortjener I begge :D
Med venlig hilsen,

Torben,
KREIDLER REGISTER DK.
Brugeravatar
TFH
Site Admin
 
Indlæg: 789
Tilmeldt: onsdag, 11. maj 2005 21:53
Geografisk sted: Torben Hansen - 5260 Odense S.


Tilbage til BRAINSTORM!

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 0 gæster

cron