[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/db/dbal.php on line 117: Undefined array key "cached"
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/db/dbal.php on line 118: Undefined array key "normal"
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/db/dbal.php on line 119: Undefined array key "total"
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/session.php on line 1042: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/session.php on line 1042: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/session.php on line 1042: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Array to string conversion
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Undefined variable $Array
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Trying to access array offset on value of type null
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Array to string conversion
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Undefined variable $Array
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Trying to access array offset on value of type null
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Array to string conversion
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Undefined variable $Array
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Trying to access array offset on value of type null
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4752: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4754: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4755: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4756: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
KREIDLER REGISTER DK's FORUM • Vis emne - Portning af cylle

Portning af cylle

Cylindermodificering, valg af cylinder og justering af karburator.

Portning af cylle

Indlægaf Jørgen A » tirsdag, 16. maj 2006 20:07

hey tænkte på om der var nogle der kunne tænke sig at porte min std cylle lidt.:D kunne godt tænke mig at få banket lidt flere hk ud af min std cylle.:D

:D
Jørgen A
 

Re: Portning af cylle

Indlægaf kreidlerhansen » onsdag, 17. maj 2006 17:07

[quote="Jørgen A"]hey tænkte på om der var nogle der kunne tænke sig at porte min std cylle lidt.:D kunne godt tænke mig at få banket lidt flere hk ud af min std cylle.:D

:D[/quote]

Hvis du har en lovlig cylinder, som blot er boret, er der ikke alverden at hente. Eller jo, hvis man også får investeret i en større karburator + studs, som minimum.

Jeg vil alle dage holde på, det bedre kan betale sig at købe en vildere cylinder med det samme.

Sidder du med en tun-cylinder i forvejen, er der heller ikke voldsomt meget at komme efter, da vi alligevel ikke kan få nogle ordentligt udstødninger. :( Der er ikke ret meget at hente, hvis man porter en cylinder og efterfølgende monterer en udstødning, der ikke stemmer overens med portningen.
/Jesper 'Kurveknækker' Hansen\

:mrgreen:
Brugeravatar
kreidlerhansen
Site Admin
 
Indlæg: 841
Tilmeldt: onsdag, 11. maj 2005 00:06
Geografisk sted: Jesper Hansen - 5260 Odense S

Indlægaf Gæst » onsdag, 17. maj 2006 23:07

hmm ok.. men hvad kan jeg gøre hvis jeg nu ville have lidt mere ud af en std cylle? har tun cylle på men det er jo sådan lidt noget fusk..:D hehe.:D men skal jo have sat 5g motor på istedet for min 3g, men der kan jeg vel heller ikke få ret meget ud af?
Gæst
 

Indlægaf Jørgen A » onsdag, 17. maj 2006 23:09

hehe.. hov det var mig der skrev det.:D hehee
Jørgen A
 

Indlægaf kreidlerhansen » torsdag, 18. maj 2006 08:40

[quote="Anonymous"]hmm ok.. men hvad kan jeg gøre hvis jeg nu ville have lidt mere ud af en std cylle? har tun cylle på men det er jo sådan lidt noget fusk..:D hehe.:D men skal jo have sat 5g motor på istedet for min 3g, men der kan jeg vel heller ikke få ret meget ud af?[/quote]

Hvis plomben stadig sidder i cylinderen, vil jeg igen mene, det er mindre smart at pille ved den. I hver fald hvis den er mærket med TUM-186 eller DK-M009, da disse cylindre ikke hænger på træerne, længere. ;) De lovlige cylindre, vi kan købe rundt omkring, er reelt set ikke lovlige, da de ikke bærer et typegodkendelsesstempel.
Så kan man lige så godt investere i en 2,9HK cylinder. Det er nemlig rigtig rart at have en lovlig cylinder liggende, hvis nu politiet skulle være af den opfattelse, at den hurtige cylinder bør overdrages til dem.

Hvis plomben er væk, er der til gengæld ingen skade i at flippe skråt på udstødnings- og indsugningskanalen. Det er kun et spørgsmål om, hvad du ønsker at få ud af det.

Med en 10mm karburator er der ikke så meget at komme efter, da den i sig selv er en begrænsning, som gør det temmeligt svært at passere 60km/t. Men det skader i hver fald ikke at matche indsugningskanalen til studsen. ;)
Hæv derefter udstødningskanalen 3mm og gør den 5-6mm bredere. Kap til sidst forrøret af, så det kun går så langt ind i udstødningen, at det stopper, hvor pottens diameter øges.

Drej ~1mm af topstykket og få fat i en gearing på 13/34. Så må den sige at køre på max.
/Jesper 'Kurveknækker' Hansen\

:mrgreen:
Brugeravatar
kreidlerhansen
Site Admin
 
Indlæg: 841
Tilmeldt: onsdag, 11. maj 2005 00:06
Geografisk sted: Jesper Hansen - 5260 Odense S

Indlægaf Jørgen A » torsdag, 18. maj 2006 14:07

hehe ja..:D men min er boret og har været lige siden jeg købte.:D men køre allerede med en 13/36 gearing.:D men skal da lige se om alt det andet der kan hjælp.:D men har en studs så jeg kan få en 20 mm på.:D
Jørgen A
 


Tilbage til Voldsom Kreidler

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 2 gæster

cron