[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/db/dbal.php on line 117: Undefined array key "cached"
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/db/dbal.php on line 118: Undefined array key "normal"
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/db/dbal.php on line 119: Undefined array key "total"
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/session.php on line 1042: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/session.php on line 1042: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/session.php on line 1042: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Array to string conversion
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Undefined variable $Array
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Trying to access array offset on value of type null
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Array to string conversion
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Undefined variable $Array
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Trying to access array offset on value of type null
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Array to string conversion
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Undefined variable $Array
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Trying to access array offset on value of type null
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4752: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4754: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4755: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4756: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
KREIDLER REGISTER DK's FORUM • Vis emne - Blæsekølet 5.3hk

Blæsekølet 5.3hk

Cylindermodificering, valg af cylinder og justering af karburator.

Blæsekølet 5.3hk

Indlægaf KK » tirsdag, 27. december 2005 11:10

Glædelig jul!
Er der nogle som har prøvet den 44mm blæsekølet cylinder, som sælges hos Skåde-reservedele. Den ser lidt intresant ud, om ikke andet for os der kører blæsekølet. Det kunne være, at det er et alternativ for den sjældne 7 hk.

Kenneth
KK
 
Indlæg: 14
Tilmeldt: mandag, 16. maj 2005 09:52
Geografisk sted: Kenneth Pedersen - 8660 Skanderborg.

Indlægaf kreidlerhansen » onsdag, 28. december 2005 22:08

Den er et alternativ til 5,3'eren og ikke en døjt andet. :(

Cylinderen har præcis de samme portmål som Parmakit's 44mm cylinder til stor pindboltafstand, men... Og sikke et men! :shock: Skyllekanalerne er så bitte-små, man virkelig godt kan se, hvorfor den er svær at sparke over 80km/t.

De er ganske enkelt kun halvt så brede som dem i den store cylinder. Bevares, de kan laves bredere, men det kræver alligevel en del arbejde.

Dog vil jeg sige, at et par booster-kanaler er så simple at lave, så de virker bare nogenlunde, og de vil gøre en STOR forskel for den cylinder!

Giv mig en uges tid med sådan en cylinder, og så skal jeg s*tanedeme. :mrgreen:
/Jesper 'Kurveknækker' Hansen\

:mrgreen:
Brugeravatar
kreidlerhansen
Site Admin
 
Indlæg: 841
Tilmeldt: onsdag, 11. maj 2005 00:06
Geografisk sted: Jesper Hansen - 5260 Odense S

Indlægaf rasta_jogge » torsdag, 29. december 2005 19:53

Et alternativ kunne være at købe den store model og så skære køleribberne til så de kunne være under kølekappen..
Viel Gas, und viel Spass!
rasta_jogge
 
Indlæg: 66
Tilmeldt: torsdag, 19. maj 2005 22:17
Geografisk sted: Jesper Simonsen - 3630 Jægerspris

Indlægaf kreidlerhansen » torsdag, 29. december 2005 20:30

[quote="rasta_jogge"]Et alternativ kunne være at købe den store model og så skære køleribberne til så de kunne være under kølekappen..[/quote]

For så at finde ud af, den ikke får tilstrækkelig med køling. I øvrigt er der mindre arbejde i at gøre skyllekanalerne i den blæsekølede version bredere. ;)
/Jesper 'Kurveknækker' Hansen\

:mrgreen:
Brugeravatar
kreidlerhansen
Site Admin
 
Indlæg: 841
Tilmeldt: onsdag, 11. maj 2005 00:06
Geografisk sted: Jesper Hansen - 5260 Odense S

Indlægaf TFH » fredag, 30. december 2005 01:07

[quote="rasta_jogge"]Et alternativ kunne være at købe den store model og så skære køleribberne til så de kunne være under kølekappen..[/quote]

Som du kan se i "Mailboxen", har Kim fra Næstved gjort forsøget. Han syntes imidlertid ikke, at cylinderen ydede sit maximale, formentlig fordi den blev for varm.
Problemet er, at køleribberne på de fartvindkølede cylindere vender forkert i forhold til luftstrømmen fra blæserhjulet. For at kompensere for det, skar han også ribberne op "den anden vej", men herved blev ribbernes areal, og dermed evnen til at afgive varme, for lille.
Med venlig hilsen,

Torben,
KREIDLER REGISTER DK.
Brugeravatar
TFH
Site Admin
 
Indlæg: 789
Tilmeldt: onsdag, 11. maj 2005 21:53
Geografisk sted: Torben Hansen - 5260 Odense S.

Indlægaf KK » mandag, 02. januar 2006 22:30

Jah jeg tænkte det nok. Og hvis det da bare havde været enten ind eller udstødningskanalen, så var det da til at lave. Men skyllekanalerne er lidt mere besværlige, da de skal være helt identiske mht. størrelse, vinkler mm. Og så er de svære, at komme til med den ellers så lille Dremel.

Godt nytår!

Kenneth
KK
 
Indlæg: 14
Tilmeldt: mandag, 16. maj 2005 09:52
Geografisk sted: Kenneth Pedersen - 8660 Skanderborg.

Indlægaf kreidlerhansen » mandag, 02. januar 2006 22:49

[quote="KK"]Jah jeg tænkte det nok. Og hvis det da bare havde været enten ind eller udstødningskanalen, så var det da til at lave. Men skyllekanalerne er lidt mere besværlige, da de skal være helt identiske mht. størrelse, vinkler mm. Og så er de svære, at komme til med den ellers så lille Dremel.

Godt nytår!

Kenneth[/quote]

Vinklen skal ikke ændres - du skal blot følge den oprindelige linie. En skæreskive (cut-wheel) på Dremel'n er faktisk udmærket til jobbet.
Med en sådan kan du i hvert fald øge portbredden tilstrækkeligt. Et par skylle-boostere vil give det sidste pift - så er du godt på vej.

Ellers vil jeg gerne gøre et forsøg. Et rigtig ihærdigt et. :D
/Jesper 'Kurveknækker' Hansen\

:mrgreen:
Brugeravatar
kreidlerhansen
Site Admin
 
Indlæg: 841
Tilmeldt: onsdag, 11. maj 2005 00:06
Geografisk sted: Jesper Hansen - 5260 Odense S

Indlægaf rasta_jogge » mandag, 09. januar 2006 17:43

[quote="kreidlerhansen"][quote="rasta_jogge"]Et alternativ kunne være at købe den store model og så skære køleribberne til så de kunne være under kølekappen..[/quote]

For så at finde ud af, den ikke får tilstrækkelig med køling. I øvrigt er der mindre arbejde i at gøre skyllekanalerne i den blæsekølede version bredere. ;)[/quote]

Det var netop i "mailboksen" jeg så det, men hvis det ikke virker som det skal, så er det da en misinformation på jeres site.
Viel Gas, und viel Spass!
rasta_jogge
 
Indlæg: 66
Tilmeldt: torsdag, 19. maj 2005 22:17
Geografisk sted: Jesper Simonsen - 3630 Jægerspris

Indlægaf TFH » mandag, 09. januar 2006 23:26

Hej Jesper.

Nøh, da "Mailboxen" består af indlæg fra medlemmer, synes jeg ikke man kan tale om misinformation fra Klubbens side :wink:

I det hele taget kan man ikke tale om misinformation. Kim fortæller blot om sit projekt og lover os ganske vist en nærmere redegørelse, der aldrig er kommet. Indtil det sker, kan interesserede blot nyde billederne af hans projekt og vente spændt.

Når jeg svarede, som jeg gjorde her på Forum, skyldes det, at jeg havde hørt, at resutatet af anstrengelserne grundet varmeproblemer ikke havde svaret helt til forventningerne, men vi har altså endnu ikke hørt noget konkret fra Kim selv.
Med venlig hilsen,

Torben,
KREIDLER REGISTER DK.
Brugeravatar
TFH
Site Admin
 
Indlæg: 789
Tilmeldt: onsdag, 11. maj 2005 21:53
Geografisk sted: Torben Hansen - 5260 Odense S.

Indlægaf Gæst » mandag, 23. januar 2006 06:04

Hej og godt nytår

Jamen så kommer jeg da gerne med en kort en, det er rigtigt at et af problemerne var varme men det skyldes "Tror jeg" i høj grad den cylinder jeg brugte, det var en 40 mm. Zeta og den havde den svaghed/ulempe at den skulle køres på alt for høje omdregninger, 8000-10000 rpm ellers skete der intet, også på grund af den lave gearing jeg blev nød til at kører med (På det tidspunkt), og tabte man trækket skulle man helt ned i 1 -2 gear og hente den igen, og hele den kører stil var med til at den blev varm og alt i alt ikke særligt smart hvis man vil kører i fred for :evil: :twisted: :evil: , at lette fra et kryds og by kørsel i det hele taget var et mareridt.

Når det så er sagt så TROR jeg, at hvis man brugte en cylinder af en ordenlig kvalitet (Hvor man så finder det henne ved jeg ikke) der lider af lidt bund træk, og man benytter en pilot der vejer "Normalt", så tror jeg godt det kan lade sig gøre at lave noget brugbart.

Men det kan ikke betale sig, jeg kører med en uoriginal 5,3 Hk. fra Kurt Hellmuth (Ca 1400 Kr.), og da jeg kørte til Jylland i sommers med fuld oppakning til 14 dage og en kampvægt på 100 Kg+, der kørte den på en lige landevej Ca 80 Km/t målt på min navigator.

Det syntes jeg ikke man kan klage over.

Jeg har i øvridt haft PC nedbrud det er derfor jeg ikke har været på længe, og kunne heller ikke huske mit kodeord.

Jeg håber det var forklaring nok, elles må i tænke jer til resten :wink: .

VH
Kim

"Fordi man ikke kan gøre for det, kan man jo godt gøre noget ved det"
Gæst
 

Indlægaf TFH » mandag, 23. januar 2006 11:48

Hej Kim.

Tak for dit indlæg. Jeg kopierer det lige over i "Mailboxen" en af dagene.

Godt, at du har fået "putte" op at køre igen. Vi vil da nødig undvære dig på nettet for længe ad gangen.
Med venlig hilsen,

Torben,
KREIDLER REGISTER DK.
Brugeravatar
TFH
Site Admin
 
Indlæg: 789
Tilmeldt: onsdag, 11. maj 2005 21:53
Geografisk sted: Torben Hansen - 5260 Odense S.


Tilbage til Voldsom Kreidler

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 9 gæster

cron