[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/db/dbal.php on line 117: Undefined array key "cached"
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/db/dbal.php on line 118: Undefined array key "normal"
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/db/dbal.php on line 119: Undefined array key "total"
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/session.php on line 1042: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/session.php on line 1042: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/session.php on line 1042: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Array to string conversion
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Undefined variable $Array
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Trying to access array offset on value of type null
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Array to string conversion
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Undefined variable $Array
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Trying to access array offset on value of type null
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Array to string conversion
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Undefined variable $Array
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Trying to access array offset on value of type null
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4752: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4754: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4755: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4756: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
KREIDLER REGISTER DK's FORUM • Vis emne - Kreidler Florett 1965 (æggetank)

Kreidler Florett 1965 (æggetank)

Lad os se, hvad du roder med.

Redaktør: kreidlerhansen

Kreidler Florett 1965 (æggetank)

Indlægaf Palle » lørdag, 10. april 2010 15:12

Så er jeg startet på et nyt projekt;

[i]Kreidler Florett (1965)[/i] oo>
[i]Edit: K53/3[/i]

Den grå lak er påført med pensel, men i dette tilfælde er det fantastisk - ikke megen rust.
Et projekt som jeg, forhåbentlig, kan få færdig i løbet af sommerferien. Hvis det ikke er tilfældet, bliver projektet udskudt til vinteren 2010-11.

Opdateringer, billeder & beretninger, efterhånden som projektet skrider frem.



[u]Her et par billeder af maskineriet (10/04-2010):
[/u]
[img]http://img638.imageshack.us/img638/2297/rimg0117.jpg[/img]
[img]http://img135.imageshack.us/img135/2246/rimg0112.jpg[/img]
[img]http://img535.imageshack.us/img535/4360/rimg0107.jpg[/img]
[img]http://img405.imageshack.us/img405/9536/rimg0093.jpg[/img]
[img]http://img222.imageshack.us/img222/5493/rimg0083g.jpg[/img]
[img]http://img12.imageshack.us/img12/4452/rimg0080r.jpg[/img]
Senest rettet af Palle søndag, 18. april 2010 13:44, rettet i alt 1 gang.
Med venlig hilsen


Tobias Holm
Brugeravatar
Palle
 
Indlæg: 90
Tilmeldt: søndag, 26. november 2006 21:39
Geografisk sted: Lundø

Re: Kreidler Florett 1965 (æggetank)

Indlægaf Palle » søndag, 18. april 2010 13:43

Så har jeg været i værkstedet for, at forsøge, at bestemme den oprindelige farve. (rød eller antracit).
Lige umiddelbart hælder jeg til antracit, da også farven på sædet passer til denne model.

Er der eventuelt nogen der kan bedømme, fra disse billeder, hvilken farve maskinen har haft?

[u]ATT: Torben/Jesper[/u]
Kan folk få tilladelse til at skrive i denne tråd ( [i]"KUN forfatteren må skrive!"[/i] )?
Det ville være en stor hjælp.



[u]Her et par billeder:[/u] (18/04-2010)
[img]http://img341.imageshack.us/img341/6783/lak1.jpg[/img]

[i]1. Metal
2. Grunder?
3. Antracit?
4. Antracit/Klarlak?
5. Grunder/Rustbeskyttelse?
+ Grå metal [/i]
[img]http://img709.imageshack.us/img709/9688/lak1number.jpg[/img]
[img]http://img412.imageshack.us/img412/8697/lak2.jpg[/img]
Med venlig hilsen


Tobias Holm
Brugeravatar
Palle
 
Indlæg: 90
Tilmeldt: søndag, 26. november 2006 21:39
Geografisk sted: Lundø

Re: Kreidler Florett 1965 (æggetank)

Indlægaf TFH » mandag, 19. april 2010 11:00

Hejsa :D

Jesper har sikkert villet undgå den helt vilde debat i denne tråd, men jeg tror egentlig ikke, det er umuligt at svare på indlæggene her.

Tillyke med fundet, det er jo en af de mere sjældne, i hvert fald hvis den er dansk. Bortset fra 65-årgangens større forlygte, ombygning til nyere styrtype og den deraf nødvendiggjorte afsavning af styrskjoldet, er den identisk med min 63'er.
Det eneste problem med renovering af disse årgange er, at den lille søde originale knallertudstødning ikke længere kan skaffes, dog har Kreidlerparts stadig forrøret på programmet (til en for forrør uhyrlig pris).

Originalt har den ganske sikkert været rødlakeret, men det skal nok undersøges på stellet, da øvrige dele kan være udskiftet. Der er helt sikkert ikke brugt rød grunder til Anthrazit lakkken.

Hvis du er interesseret, mener jeg, at jeg har en nærmest rustfri tank, et originalt styr, samt styrskjold liggende, og for den sags skyld også en komplet og original tysk maskine (rød) med nyrenoveret motor. Motorrenoveringen skulle være foretaget af en fagmand, og da jeg har afsluttet mine æggetank-projekter, vil alt kunne erhverves til en rimelig penge. Jeg piller ikke dele af den komplette maskine.
Med venlig hilsen,

Torben,
KREIDLER REGISTER DK.
Brugeravatar
TFH
Site Admin
 
Indlæg: 789
Tilmeldt: onsdag, 11. maj 2005 21:53
Geografisk sted: Torben Hansen - 5260 Odense S.

Re: Kreidler Florett 1965 (æggetank)

Indlægaf Palle » mandag, 19. april 2010 20:29

Mange tak for beskeden. Jeg er glad for at tråden er åben for også andres beskeder end mine - og jeg derfor også har mulighed for, at få lidt assistance ved eventuelle problemstillinger!

Maskinen er skam pæredansk :thumbup:
Og, som du nævner, har knallerten undergået lidt modifikationer gennem tiden. Heldigvis er disse ikke alt for permanente. Styret er noget værre klamphuggeri, ligeså er den grå lak - men det kunne trods alt være meget værre.
Udstødningssystemet har jeg overvejet, men når et lig det originale ikke er tilgængeligt, så er man jo nødsaget til at findet et alternativ.

Jeg må have gang i sandpapiret og afdække lidt lak på stellet. Billeder kommer snarest.


(Mht. dele, så har jeg skrevet en lille PM.)





[quote="TFH"]Hejsa :D

Jesper har sikkert villet undgå den helt vilde debat i denne tråd, men jeg tror egentlig ikke, det er umuligt at svare på indlæggene her.

Tillyke med fundet, det er jo en af de mere sjældne, i hvert fald hvis den er dansk. Bortset fra 65-årgangens større forlygte, ombygning til nyere styrtype og den deraf nødvendiggjorte afsavning af styrskjoldet, er den identisk med min 63'er.
Det eneste problem med renovering af disse årgange er, at den lille søde originale knallertudstødning ikke længere kan skaffes, dog har Kreidlerparts stadig forrøret på programmet (til en for forrør uhyrlig pris).

Originalt har den ganske sikkert været rødlakeret, men det skal nok undersøges på stellet, da øvrige dele kan være udskiftet. Der er helt sikkert ikke brugt rød grunder til Anthrazit lakkken.

Hvis du er interesseret, mener jeg, at jeg har en nærmest rustfri tank, et originalt styr, samt styrskjold liggende, og for den sags skyld også en komplet og original tysk maskine (rød) med nyrenoveret motor. Motorrenoveringen skulle være foretaget af en fagmand, og da jeg har afsluttet mine æggetank-projekter, vil alt kunne erhverves til en rimelig penge. Jeg piller ikke dele af den komplette maskine.[/quote]
Med venlig hilsen


Tobias Holm
Brugeravatar
Palle
 
Indlæg: 90
Tilmeldt: søndag, 26. november 2006 21:39
Geografisk sted: Lundø

Re: Kreidler Florett 1965 (æggetank)

Indlægaf kreidlerhansen » fredag, 10. december 2010 16:01

Det var ganske rigtigt et forsøg på at begrænse evt. overflod af latterlige kommentarer og den slags i forummets opstartsfase - disse fora er let tilgængelige og lige så lette at bruge, og da jeg ikke havde den fjerneste anelse om, hvor besøgt (og af hvilke mennesker) denne lille enklave ville blive, tog jeg mine forholdsregler... Lidt naiv fremgangsmåde, men altså!

Denne afdeling har aldrig været låst på nogen måde, og jeg har just fjernet 'begrænsningen' fra forum-beskrivelsen. :) Ethvert konstruktivt indlæg er godkendt på forhånd, så der er ingen ben i risala-min-amanda'en.


Lad mig benytte lejligheden til at sige, at det er en nydelig maskine - fantastisk bund for et renoveringsprojekt! :thumbup:
/Jesper 'Kurveknækker' Hansen\

:mrgreen:
Brugeravatar
kreidlerhansen
Site Admin
 
Indlæg: 841
Tilmeldt: onsdag, 11. maj 2005 00:06
Geografisk sted: Jesper Hansen - 5260 Odense S

Re: Kreidler Florett 1965 (æggetank)

Indlægaf Palle » søndag, 19. december 2010 12:47

[quote="kreidlerhansen"]Det var ganske rigtigt et forsøg på at begrænse evt. overflod af latterlige kommentarer og den slags i forummets opstartsfase - disse fora er let tilgængelige og lige så lette at bruge, og da jeg ikke havde den fjerneste anelse om, hvor besøgt (og af hvilke mennesker) denne lille enklave ville blive, tog jeg mine forholdsregler... Lidt naiv fremgangsmåde, men altså!

Denne afdeling har aldrig været låst på nogen måde, og jeg har just fjernet 'begrænsningen' fra forum-beskrivelsen. :) Ethvert konstruktivt indlæg er godkendt på forhånd, så der er ingen ben i risala-min-amanda'en.


Lad mig benytte lejligheden til at sige, at det er en nydelig maskine - fantastisk bund for et renoveringsprojekt! :thumbup:[/quote]

Jeg ser frem til uanede mængder konstruktive indlæg :mrgreen:

Ja, maskinen fejler ikke noget. Rigelig lak og nogenlunde komplet - bortset fra, som Hr. Hansen har nævnt, det modificerede styr.
Dog er renoveringen end ikke påbegyndt, men jeg har, med hjælp fra Torben & Torben, fået samlet lidt dele til projektet. Jeg har været i Østrig siden midt september og har derfor ikke haft mulighed for, at påbegynde adskillelsen. Maskinen står, stadigvæk, som på billederne fra start april.

Hvis alt går vel, og tid er, så står maskinen forhåbentlig klar til foråret oo>
Med venlig hilsen


Tobias Holm
Brugeravatar
Palle
 
Indlæg: 90
Tilmeldt: søndag, 26. november 2006 21:39
Geografisk sted: Lundø


Tilbage til Projekter

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 4 gæster

cron