Mange tak for beskeden. Jeg er glad for at tråden er åben for også andres beskeder end mine - og jeg derfor også har mulighed for, at få lidt assistance ved eventuelle problemstillinger!
Maskinen er skam pæredansk
Og, som du nævner, har knallerten undergået lidt modifikationer gennem tiden. Heldigvis er disse ikke alt for permanente. Styret er noget værre klamphuggeri, ligeså er den grå lak - men det kunne trods alt være meget værre.
Udstødningssystemet har jeg overvejet, men når et lig det originale ikke er tilgængeligt, så er man jo nødsaget til at findet et alternativ.
Jeg må have gang i sandpapiret og afdække lidt lak på stellet. Billeder kommer snarest.
(Mht. dele, så har jeg skrevet en lille PM.)
[quote="TFH"]Hejsa
Jesper har sikkert villet undgå den helt vilde debat i denne tråd, men jeg tror egentlig ikke, det er umuligt at svare på indlæggene her.
Tillyke med fundet, det er jo en af de mere sjældne, i hvert fald hvis den er dansk. Bortset fra 65-årgangens større forlygte, ombygning til nyere styrtype og den deraf nødvendiggjorte afsavning af styrskjoldet, er den identisk med min 63'er.
Det eneste problem med renovering af disse årgange er, at den lille søde originale knallertudstødning ikke længere kan skaffes, dog har Kreidlerparts stadig forrøret på programmet (til en for forrør uhyrlig pris).
Originalt har den ganske sikkert været rødlakeret, men det skal nok undersøges på stellet, da øvrige dele kan være udskiftet. Der er helt sikkert ikke brugt rød grunder til Anthrazit lakkken.
Hvis du er interesseret, mener jeg, at jeg har en nærmest rustfri tank, et originalt styr, samt styrskjold liggende, og for den sags skyld også en komplet og original tysk maskine (rød) med nyrenoveret motor. Motorrenoveringen skulle være foretaget af en fagmand, og da jeg har afsluttet mine æggetank-projekter, vil alt kunne erhverves til en rimelig penge. Jeg piller ikke dele af den komplette maskine.[/quote]