Side 1 af 1

Ja, så blev den færdig...

Indlæg: onsdag, 27. maj 2009 15:35
af Twinsport
Hej

Så blev motoren færdig.

Jeg startede projektet (større slagvolumen, etc., etc.) for 6 år siden, men hårdt presset af Henrik fra Herfølge, blev jeg nødt til at lave det færdigt.
De næste projekter er også i pipelinen, så jeg må videre...

I kan se flere billeder på min hjemmeside, men jeg kan da servere en
lille smagsprøve :mrgreen:

Billede

Flere billeder: http://www.lokke.dk/steen/kreidler/78cc_cylinder/78cc_cylinder.html oo>

Hastværk er lastværk...

Indlæg: onsdag, 27. maj 2009 16:33
af kreidlerhansen
Vil det sige, at tilkørsel bliver turen til træffet, eller hvad? Nu skal den jo lige ha' lov til at stå og samle lidt mere støv, så der rigtig kan blive blæst noget af på turen ud.

På den anden side kan jeg ikke forestille mig, dit værksted er støvet, taget i betragtning hvor ren den cylinder ser ud. :P

Det bliver spændende at se, hvordan den kører - jeg er glad, bare jeg får min ud at køre. Så er det snart ligegyldigt, hvor stærkt den render. :roll:

Indlæg: torsdag, 28. maj 2009 06:00
af Twinsport
Hej igen

Nu er den kørt til!

Jeg var ude og gi' den kniven i går aftes. Flere ting meldte sig. For det
første er den honet til for stor tolerance. Jeg vidste det egentlig godt,
men i mangel af andet stempel, har jeg valgt at afprøve den alligevel.
En tolerance på 7/100 mm giver altså en del stempelstøj!
Jeg har fundet overstørrelse stempler, så jeg kan fortsætte op til 50,5 mm :D

Dernæst erfarede jeg at mit gaskabel ikke passer til karburatoren,
så spjældet kan ikke trækkes helt op. Der mangler 4-5 mm i at være
helt åbent. Jeg laver kablet om når jeg skifter til 23 mm Bing,
så det skal nok også løse sig.

Den har fint, fint bundtræk. Timiningen er med vilje lagt meget
konservativt ud, så udstødningsporthøjden er en mellemting mellem
2,9 og 6,25 hk højde. Den skal jeg lige have rettet til, så den bliver
som std. 6,25.

Gearingen skal også ændres. Jeg har lige bestilt et vred kædehjul i går,
så eksperimenterne kan starte. Min gearing (13-36) kombineret med
det konservative cylinderlayout og manglende karburatoråbning
begrænser topfarten til 90 km/t i siddende stilling. Til gengæld holder
den uden problemer 80 km/t i hård modvind 8)

Indtil videre er jeg godt tilfreds. Særligt bundtrækket er superlækkert..

/Steen

Indlæg: torsdag, 28. maj 2009 12:42
af arcam
Hej Steen

Det ser bare fint ud. Det glæder mig at høre, at den kommer ud at køre mere end bare til træffet.
Vi ses vel til træf.

Hilsen Per fra Kjellerup

PS. Fik du iøvrigt den 2,9 cylinder jeg sendte dig ??

Indlæg: torsdag, 28. maj 2009 12:57
af Twinsport
Hej

arcam skrev:Fik du iøvrigt den 2,9 cylinder jeg sendte dig ??


Jeps. Den kommer til at indgå i det næste projekt!
Jeg går efter en lidt hårdere pumpet cylinder med 50mm boring kombineret med 48mm slaglængde (94 ccm). Så må tiden vise hvad ydelsen bliver.
Jeg har efterhånden fået samlet motorblokke nok sammen til at starte fræseren :idea:

/Steen