Side 1 af 1

En lidt blandet kreidler.

Indlæg: lørdag, 07. februar 2009 15:33
af larskreidler
Denne her skal synes her til foråret, så vi kan komme til træf på Sjælland.Billede
Billede

:o)

Indlæg: søndag, 08. februar 2009 02:40
af TFH
Så virker linket. Du havde indsat et link til siden, men linket skal være til billedet.

Indlæg: lørdag, 14. februar 2009 09:28
af kreidlerhansen
Den er dælme da fin. :)

Afhængigt af synsmanden kan der opstå bøvl med skivebremsen. Ikke fordi bremseeffekten er for ringe eller andet i den due, men umiddelbart findes der ingen data for minimumstykkelsen på skiven = i princippet kan man ikke måle, om skiven er slidt.
Derfor, kør til syn med tromlebremse foran og skift, når du kommer hjem, heh.

skivebremse

Indlæg: lørdag, 14. februar 2009 13:48
af Dnns
kreidlerhansen skrev:Den er dælme da fin. :)

Afhængigt af synsmanden kan der opstå bøvl med skivebremsen. Ikke fordi bremseeffekten er for ringe eller andet i den due, men umiddelbart findes der ingen data for minimumstykkelsen på skiven = i princippet kan man ikke måle, om skiven er slidt.
Derfor, kør til syn med tromlebremse foran og skift, når du kommer hjem, heh.



Bremser en skivebremse ikke bedre end trumle :? ????

Indlæg: søndag, 15. februar 2009 00:21
af TFH
Om man foretrækker det ene system frem for det andet må være et helt personligt valg. Jeg mener ikke, at skivebremser er bedre end tromle-ditto. Skivebremsens force er den bedre køling, der forhindrer/nedsætter faren for bremsesvigt, grundet overophedning, såkaldt "fading", og at man har valgt at forsyne en 80 kg knallert med skivebremse har derfor nok nærmest været en modesag, i producenternes forsøg på at erobre markedsandele ved at få de små maskiner til, i så høj grad som muligt, at ligne en rigtig motorcykel.

Min personlige erfaring er, at tromlebremsen i hvert fald er at foretrække frem for misligholdte 30 år gamle skivebremse systemer. Udskiftning af bremsevædsken har helt sikkert ikke rangeret højt på den gennemsnitlige Kreidlerkørers checkliste, og en betydelig procentdel af den har derfor i tidens løb bestået af vand med tæring af systemet som følge. Bremsevædske har nemlig en kedelig evne til at optage vand fra luften, og skal derfor skiftes mindst hvert andet år.
Det er derfor også vigtigt, at man efter påfyldning skiller sig af med en evt. rest i flasken, for så snart plomben er brudt begynder vandoptagningen.

Vi har , som Jesper nævnte, hørt om problemer med godkendelse til syn, grundet manglende oplysninger om systemet, men vi har da også hørt om problemfri syn.

Man bør dog være opmærksom på, at Kreidleren første gang lanceredes med skivebremse i Tyskland, foråret 1977, så jeg ville ikke risikere udgifter til omsyn med en ældre model.

Indlæg: mandag, 16. marts 2009 19:41
af larskreidler
Så har kreidleren være et lille smut ude på de "farlige" veje, men den kører ikke helt som den burde. Den mangler ligesom trækket i 4 og 5 gear, når det går lige ud. Men den har et træk uden lige i de andre gear. Hvad dyse bør den kunne trække med?

Indlæg: torsdag, 19. marts 2009 10:19
af TFH
Hej Lars.

Her er et par standard tips, da jeg ikke kender din opsætning.

Med 6,25hk Mahle cylinder og originalt (og rent) luftfilter kører 18mm Bing som regel bedst med dyse 78 og en 20mm Bing med dyse 78 ell. 80. Jeg skifter selv jævnligt, idet jeg ikke rigtigt kan blive enig med mig selv om, hvad der er bedst :o)

Gearingen må ikke være for høj, tandhjul 13-14/34-35t er bedst, og kørsel i 5. gear bør ske over 7.000 o/m, ellers kan man ikke holde dampen oppe, idet effekten falder kraftigt under dette omdrejningstal.

For at få optimal trækkraft er det særdeles vigtigt, at du kører med den rigtige lydpotte. Min egen erfaring siger, at kun Jamarcol's lige model med aftageligt endestykke virker helt efter hensigten, så længe vi vel at mærke snakker om standard lydpotter. Lydpotter med fløjte og typen med fladt endestykke giver normalt effekttab. Jeg har dog set undtagelser. Den lagerføres, så vidt jeg ved, ikke i DK men kan købes i flere web-shops på eBay eller hos www.kreidlerparts.com

Tændingstidspunkt for Bosch stjernetænding skal være 0,95mm før top, målt med tændingspistol ved 7.000 o/m.

Indlæg: torsdag, 19. marts 2009 13:05
af Twinsport
larskreidler skrev:Den mangler ligesom trækket i 4 og 5 gear, når det går lige ud.


-Det gør min også :wink:

/Steen