[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/db/dbal.php on line 117: Undefined array key "cached"
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/db/dbal.php on line 118: Undefined array key "normal"
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/db/dbal.php on line 119: Undefined array key "total"
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/session.php on line 1042: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/session.php on line 1042: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/session.php on line 1042: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Array to string conversion
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Undefined variable $Array
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Trying to access array offset on value of type null
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Array to string conversion
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Undefined variable $Array
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Trying to access array offset on value of type null
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Array to string conversion
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Undefined variable $Array
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Trying to access array offset on value of type null
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4752: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4754: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4755: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4756: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
KREIDLER REGISTER DK's FORUM • Vis emne - En lidt blandet kreidler.

En lidt blandet kreidler.

Lad os se, hvad du roder med.

Redaktør: kreidlerhansen

En lidt blandet kreidler.

Indlægaf larskreidler » lørdag, 07. februar 2009 15:33

Denne her skal synes her til foråret, så vi kan komme til træf på Sjælland.[img]http://img264.imageshack.us/img264/7056/dscn1721gh1.jpg[/img]
[img]http://img21.imageshack.us/img21/6295/dscn1723zj3.jpg[/img]
larskreidler
 
Indlæg: 13
Tilmeldt: søndag, 18. februar 2007 22:35
Geografisk sted: Lars Mortensen - 8382 Hinnerup

:o)

Indlægaf TFH » søndag, 08. februar 2009 02:40

Så virker linket. Du havde indsat et link til siden, men linket skal være til billedet.
Med venlig hilsen,

Torben,
KREIDLER REGISTER DK.
Brugeravatar
TFH
Site Admin
 
Indlæg: 789
Tilmeldt: onsdag, 11. maj 2005 21:53
Geografisk sted: Torben Hansen - 5260 Odense S.

Indlægaf kreidlerhansen » lørdag, 14. februar 2009 09:28

Den er dælme da fin. :)

Afhængigt af synsmanden kan der opstå bøvl med skivebremsen. Ikke fordi bremseeffekten er for ringe eller andet i den due, men umiddelbart findes der ingen data for minimumstykkelsen på skiven = i princippet kan man ikke måle, om skiven er slidt.
Derfor, kør til syn med tromlebremse foran og skift, når du kommer hjem, heh.
Brugeravatar
kreidlerhansen
Site Admin
 
Indlæg: 841
Tilmeldt: onsdag, 11. maj 2005 00:06
Geografisk sted: Jesper Hansen - 5260 Odense S

skivebremse

Indlægaf Dnns » lørdag, 14. februar 2009 13:48

[quote="kreidlerhansen"]Den er dælme da fin. :)

Afhængigt af synsmanden kan der opstå bøvl med skivebremsen. Ikke fordi bremseeffekten er for ringe eller andet i den due, men umiddelbart findes der ingen data for minimumstykkelsen på skiven = i princippet kan man ikke måle, om skiven er slidt.
Derfor, kør til syn med tromlebremse foran og skift, når du kommer hjem, heh.[/quote]


Bremser en skivebremse ikke bedre end trumle :? ????
[size=125][b]Mine knallerter[color=red]![/b][/color][/size]
[img]http://www.freewebs.com/freeegames/KreidlerUserBars.jpg[/img] [b](2) - 78'ere[/b]
[img]http://www.freewebs.com/freeegames/PuchUserBar.jpg[/img] [b](1) - 68'er[/b]
Brugeravatar
Dnns
 
Indlæg: 17
Tilmeldt: torsdag, 11. september 2008 14:23
Geografisk sted: Daniel & Jens 2650 Hvidovre

Indlægaf TFH » søndag, 15. februar 2009 00:21

Om man foretrækker det ene system frem for det andet må være et helt personligt valg. Jeg mener ikke, at skivebremser er bedre end tromle-ditto. Skivebremsens force er den bedre køling, der forhindrer/nedsætter faren for bremsesvigt, grundet overophedning, såkaldt "fading", og at man har valgt at forsyne en 80 kg knallert med skivebremse har derfor nok nærmest været en modesag, i producenternes forsøg på at erobre markedsandele ved at få de små maskiner til, i så høj grad som muligt, at ligne en rigtig motorcykel.

Min personlige erfaring er, at tromlebremsen i hvert fald er at foretrække frem for misligholdte 30 år gamle skivebremse systemer. Udskiftning af bremsevædsken har helt sikkert ikke rangeret højt på den gennemsnitlige Kreidlerkørers checkliste, og en betydelig procentdel af den har derfor i tidens løb bestået af vand med tæring af systemet som følge. Bremsevædske har nemlig en kedelig evne til at optage vand fra luften, og skal derfor skiftes mindst hvert andet år.
Det er derfor også vigtigt, at man efter påfyldning skiller sig af med en evt. rest i flasken, for så snart plomben er brudt begynder vandoptagningen.

Vi har , som Jesper nævnte, hørt om problemer med godkendelse til syn, grundet manglende oplysninger om systemet, men vi har da også hørt om problemfri syn.

Man bør dog være opmærksom på, at Kreidleren første gang lanceredes med skivebremse i Tyskland, foråret 1977, så jeg ville ikke risikere udgifter til omsyn med en ældre model.
Med venlig hilsen,

Torben,
KREIDLER REGISTER DK.
Brugeravatar
TFH
Site Admin
 
Indlæg: 789
Tilmeldt: onsdag, 11. maj 2005 21:53
Geografisk sted: Torben Hansen - 5260 Odense S.

Indlægaf larskreidler » mandag, 16. marts 2009 19:41

Så har kreidleren være et lille smut ude på de "farlige" veje, men den kører ikke helt som den burde. Den mangler ligesom trækket i 4 og 5 gear, når det går lige ud. Men den har et træk uden lige i de andre gear. Hvad dyse bør den kunne trække med?
larskreidler
 
Indlæg: 13
Tilmeldt: søndag, 18. februar 2007 22:35
Geografisk sted: Lars Mortensen - 8382 Hinnerup

Indlægaf TFH » torsdag, 19. marts 2009 10:19

Hej Lars.

Her er et par standard tips, da jeg ikke kender din opsætning.

Med 6,25hk Mahle cylinder og originalt (og rent) luftfilter kører 18mm Bing som regel bedst med dyse 78 og en 20mm Bing med dyse 78 ell. 80. Jeg skifter selv jævnligt, idet jeg ikke rigtigt kan blive enig med mig selv om, hvad der er bedst :o)

Gearingen må ikke være for høj, tandhjul 13-14/34-35t er bedst, og kørsel i 5. gear bør ske over 7.000 o/m, ellers kan man ikke holde dampen oppe, idet effekten falder kraftigt under dette omdrejningstal.

For at få optimal trækkraft er det særdeles vigtigt, at du kører med den rigtige lydpotte. Min egen erfaring siger, at kun Jamarcol's lige model med aftageligt endestykke virker helt efter hensigten, så længe vi vel at mærke snakker om standard lydpotter. Lydpotter med fløjte og typen med fladt endestykke giver normalt effekttab. Jeg har dog set undtagelser. Den lagerføres, så vidt jeg ved, ikke i DK men kan købes i flere web-shops på eBay eller hos www.kreidlerparts.com

Tændingstidspunkt for Bosch stjernetænding skal være 0,95mm før top, målt med tændingspistol ved 7.000 o/m.
Med venlig hilsen,

Torben,
KREIDLER REGISTER DK.
Brugeravatar
TFH
Site Admin
 
Indlæg: 789
Tilmeldt: onsdag, 11. maj 2005 21:53
Geografisk sted: Torben Hansen - 5260 Odense S.

Indlægaf Twinsport » torsdag, 19. marts 2009 13:05

[quote="larskreidler"]Den mangler ligesom trækket i 4 og 5 gear, når det går lige ud.[/quote]

-Det gør min også :wink:

/Steen
[img]http://www.lokke.dk/steen/kreidler/2-stroke.JPG[/img]
Brugeravatar
Twinsport
 
Indlæg: 137
Tilmeldt: mandag, 16. maj 2005 13:59


Tilbage til Projekter

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 8 gæster

cron