[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/db/dbal.php on line 117: Undefined array key "cached"
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/db/dbal.php on line 118: Undefined array key "normal"
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/db/dbal.php on line 119: Undefined array key "total"
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/session.php on line 1042: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/session.php on line 1042: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/session.php on line 1042: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Array to string conversion
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Undefined variable $Array
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Trying to access array offset on value of type null
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Array to string conversion
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Undefined variable $Array
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Trying to access array offset on value of type null
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Array to string conversion
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Undefined variable $Array
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Trying to access array offset on value of type null
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4752: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4754: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4755: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4756: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
KREIDLER REGISTER DK's FORUM • Vis emne - Kreidler Florett fra 1966

Kreidler Florett fra 1966

Lad os se, hvad du roder med.

Redaktør: kreidlerhansen

Kreidler Florett fra 1966

Indlægaf Tvede » mandag, 05. maj 2008 19:58

Hej Kreidlerentusiaster.

Er faldet over denne Kreidler Florett fra 1966.

Jeg ved ikke ret meget om den, udover alderen, som jeg har fundet via stelnummer og så listen her på kreidlerreg.
Så hvis du har noget info eller nogle gamle dele til sådan en maskine vil jeg meget gerne høre fra dig.

Planen er totalrenovering.

[img]ftp://pcxtra.dk/disk1/Upload/PICT2760.JPG[/img]
[img]ftp://pcxtra.dk/disk1/Upload/PICT2761.JPG[/img]
[img]ftp://pcxtra.dk/disk1/Upload/PICT2762.JPG[/img]
[img]ftp://pcxtra.dk/disk1/Upload/PICT2763.JPG[/img]
[img]ftp://pcxtra.dk/disk1/Upload/PICT2764.JPG[/img]
[img]ftp://pcxtra.dk/disk1/Upload/PICT2765.JPG[/img]
[img]ftp://pcxtra.dk/disk1/Upload/PICT2766.JPG[/img]
Kreidler Race
5-gearet, årgang 79' (direkte)
Cylinder: Parmakit 44mm.
Karburator: 24mm Bing, dyse 88.
Udstødning: Protuna 32mm.
Tænding: Bosch platin
Tændrør: NGK B6HS
Gearing: 12/36
Kontakt: mobil. 23650096
mail. info@pc-xtra.dk
Tvede
 
Indlæg: 227
Tilmeldt: tirsdag, 24. maj 2005 10:37
Geografisk sted: Ole Bjerregaard Tvede - 8850 Bjerringbro

Indlægaf TFH » mandag, 05. maj 2008 20:53

Jamen god fornøjelse - der er unægteligt noget at gå i gang med :lol:

Udover hvad jeg har skrevet på "historie" har jeg egentlig ikke nogen supplerende bemærkninger.

Jeg har praktisk talt ingen stumper tilbage til de årgange. Jeg byggede min 63'er op sidste år, jeg har p.t. tre 60'er projekter kørende , og de resterende stumper har jeg netop solgt til et medlem, der skal til at lave en model med pedaler.

Du må på jagt på eBay, hvis du mangler noget.
Med venlig hilsen,

Torben,
KREIDLER REGISTER DK.
Brugeravatar
TFH
Site Admin
 
Indlæg: 789
Tilmeldt: onsdag, 11. maj 2005 21:53
Geografisk sted: Torben Hansen - 5260 Odense S.

Indlægaf Tvede » mandag, 05. maj 2008 21:12

[quote="TFH"]Jamen god fornøjelse - der er unægteligt noget at gå i gang med :lol:

Udover hvad jeg har skrevet på "historie" har jeg egentlig ikke nogen supplerende bemærkninger.

Jeg har praktisk talt ingen stumper tilbage til de årgange. Jeg byggede min 63'er op sidste år, jeg har p.t. tre 60'er projekter kørende , og de resterende stumper har jeg netop solgt til et medlem, der skal til at lave en model med pedaler.

Du må på jagt på eBay, hvis du mangler noget.[/quote]

ja det er jeg klar over, men synes det er synd hvis den bare skal skrottes.

Går ud fra, at det er den der går under "eiertank" eller er det modellen før?

Mit bud på hvordan den er stykket sammen org. må være:

Luftkølet, men hvilken cylinder og hvor stor karburator?
Trådhjul, men hvor store tromler?
Er den med fodgear eller håndgear?
Hvilken gearing?
Kreidler Race
5-gearet, årgang 79' (direkte)
Cylinder: Parmakit 44mm.
Karburator: 24mm Bing, dyse 88.
Udstødning: Protuna 32mm.
Tænding: Bosch platin
Tændrør: NGK B6HS
Gearing: 12/36
Kontakt: mobil. 23650096
mail. info@pc-xtra.dk
Tvede
 
Indlæg: 227
Tilmeldt: tirsdag, 24. maj 2005 10:37
Geografisk sted: Ole Bjerregaard Tvede - 8850 Bjerringbro

Indlægaf TFH » mandag, 05. maj 2008 23:20

Eiertank er den ældre udgave med rund/oval (æggeformet) tank.

Din maskine befinder sig lige på grænsen mellem æggetanken og den efterfølgende model, der som MC i Tyskland hed GT. Den har den ny tank men stadig den gamle lygte.
Den skal være blæserkølet med den gamle 0,8hk DK-cylinder og 10mm Bing karburator. Da koblingsgrebet er uden mekanik, går jeg ud fra, at maskinen haft 3 gear med fodskifte.
Jeg vil skyde på, at gearingen har været 11/35.
Med venlig hilsen,

Torben,
KREIDLER REGISTER DK.
Brugeravatar
TFH
Site Admin
 
Indlæg: 789
Tilmeldt: onsdag, 11. maj 2005 21:53
Geografisk sted: Torben Hansen - 5260 Odense S.


Tilbage til Projekter

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 4 gæster

cron