[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/db/dbal.php on line 117: Undefined array key "cached"
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/db/dbal.php on line 118: Undefined array key "normal"
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/db/dbal.php on line 119: Undefined array key "total"
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/session.php on line 1042: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/session.php on line 1042: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/session.php on line 1042: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Array to string conversion
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Undefined variable $Array
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Trying to access array offset on value of type null
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Array to string conversion
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Undefined variable $Array
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Trying to access array offset on value of type null
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Array to string conversion
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Undefined variable $Array
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Trying to access array offset on value of type null
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4752: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4754: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4755: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4756: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
KREIDLER REGISTER DK's FORUM • Vis emne - 1967

1967

Lad os se, hvad du roder med.

Redaktør: kreidlerhansen

1967

Indlægaf togam » torsdag, 25. oktober 2007 15:15

Hej, jeg har begået et nyt projekt, Kreidler (GT) 1967. "GT" er det ikke, men den danske knallert ligner til forveksling storebroren. Jeg købte knallerten i sommers i en noget sølle forfatning fra en som havde købt den af den oprindelige ejer, Bent Parker, for selv at sætte den istand, men det fik han aldrig realiseret. Så knallerten var i den stand som den oprindelige ejer havde afhændet den i. Bent Parker havde haft den fra ny og havde i alle årene frem til starten af 90'erne brugt den som transport på sin faste rute som avisbud på Femø. Så den var godt "tilkørt" og køn var den ikke, motoren var groet fast og rusten havde fået et godt tag i den. Men den var komplet.
Jeg har så vidt muligt brugt de oprindelige dele fra knallerten og har kun malet de dele som var nødvendige, forskærmen + sideskærmene, tanken, lygtehus. Stellet og bagskærmen har jeg ikke rørt bortset fra lidt pletmaling. På bagskærmen var det oprindelige mærke fra forhandleren "URANIA", vistnok fra København, og det kunne jeg ikke nænne at male over. Sædet var revnet i begge sider så det har jeg skiftet ud med nyt "skind" og selv syet (som man siger; nød lærer blind kvinde at spinde :wink: ). Ellers er den totalt gennemgået og der er ikke en møtrik el. et kabel der ikke er udskiftet.
Jeg har udskiftet de oprindelige 116 mm hjulnav med de lidt større 150 mm som benyttedes på RS'eren fra 1969. Det har været mit hidtil sjoveste Kreidler projekt for der er ikke mange elementer der ligner noget fra de nyere modeller, men heller ikke helt nemt at finde alle delene.
http://www.scootergalleri.dk/html/gal_v ... ipc=496326
Brugeravatar
togam
 
Indlæg: 116
Tilmeldt: tirsdag, 17. maj 2005 21:14
Geografisk sted: Torben Skousen - 5230 Odense M.

Indlægaf Fox » torsdag, 25. oktober 2007 21:07

Det ser bare godt ud :D Gennemført arbejde.

Mvh.
[img]http://www.gratisimage.dk/image-3ED8_4E1202F4.jpg[/img]
Brugeravatar
Fox
 
Indlæg: 132
Tilmeldt: fredag, 06. oktober 2006 22:00
Geografisk sted: Frederik Oxenvad - 3390 Hundested.

Indlægaf kreidlerhansen » søndag, 28. oktober 2007 00:01

Retti' flot arbejde, Torben! :thumbup:
Brugeravatar
kreidlerhansen
Site Admin
 
Indlæg: 841
Tilmeldt: onsdag, 11. maj 2005 00:06
Geografisk sted: Jesper Hansen - 5260 Odense S


Tilbage til Projekter

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 5 gæster

cron