Då var det då min tur att göra booster, gjorde ett par rejäla när man ändå håller på
[img]http://files.upl.silentwhisper.net/upload5/Boosterkanaler.JPG[/img]
Slängde på en Mikuni 20mm, väldigt svårt att bestycka när det är rejäla portider, går skit på lägre varv. Kolven har börjat slå i insuget så det vart en modifiering med avrundning, slutade med en duration på 201 gr

men den tar inte i insuget det minsta hur hårt man än trycker på kolven, däremot om man vänder på kolven så tar den i insuget rejält, det är därför jag tror att dom har gjort det medvetet från fabrik, ju mer man slipar uppåt ju mindre tar kolven i insuget, under förutsättning att man lämnar sidorna kvar.
Idag var jag ute och provade lite dysen, jag är uppe i storlek 170 nu( Mikuni) och den vill ha lite större ändå
Lyckades komma upp i 103km/t idag med 12/36 drevning 12600rpm mätt med GPS, tycker ändå att det fattas lite effekt, borde vara piggare än vad den är.
[img]http://files.upl.silentwhisper.net/upload2/103km_kreidler.JPG[/img]
Jag får jobba vidare på det!
[img]http://files.upl.silentwhisper.net/upload2/Rundad_kolv.JPG[/img]
Måste byta tändsystem snart, kör fortfarande med vanliga brytare(platiner?)
Uppdate:
Nu har jag pumpat båda däcken från 1,5 till 2,4kg och ställt tändningen till ca 1,1mm innan.
Resultat 107km/t and climbing

Nu börjar det fan bli vingligt, vobblingstendenser vid 100 km/t
[img]http://files.upl.silentwhisper.net/upload9/107km_kreidler.JPG[/img]
Kreidler RS -77, 4 speed direkt, Athena 60cc (oportad), 18mm Bing, 93km/t mätarfart som bäst med 15/36 drevn.
Kreidler Cross -78, 5 speed direkt, Portad Athena 60cc, 12/36 drevn, Lucpipa max effekt vid 11800rpm, 107km/t GPS vid 13100rpm med mej liggandes över tanken 'oo>'