Side 1 af 1

44 mm Parma cylinder - godkendt!

Indlæg: lørdag, 04. november 2006 13:02
af togam
I et års tid har jeg haft en 44 mm "stor pinbolt afstand" Parma cylinder m. Meteor stempel liggende som jeg "kom til" at købe på eBay. Jeg er mest til det originale Mahle-grej, så derfor har det ligget lidt hengemt. Men på den måske sidste dag i år inden vejsaltet bliver for tykt skulle jeg lige prøve at smække det på og se om det duede.
Monteret med en 23 mm Bing, tilpasset toppakning og indsugningspakning og "standard" topstykket monteret trampede jeg kickstarteren i bund og maskinen snurrede omgående m. fin tomgang. Fra 1. ste gear og derudaf trak maskinen RIGTIGT fint afsted. Lækkert bundtræk og masser af område op gennem gearene. Godkendt herfra.
PS! Jeg gætter kun på det er en Parma cylinder, men der er ikke noget navn/mærke støbt noget sted på ribberne, hvor det står hvad det er.

Re: 44 mm Parma cylinder - godkendt!

Indlæg: søndag, 05. november 2006 18:52
af kreidlerhansen
togam skrev:I et års tid har jeg haft en 44 mm "stor pinbolt afstand" Parma cylinder m. Meteor stempel liggende som jeg "kom til" at købe på eBay. Jeg er mest til det originale Mahle-grej, så derfor har det ligget lidt hengemt. Men på den måske sidste dag i år inden vejsaltet bliver for tykt skulle jeg lige prøve at smække det på og se om det duede.
Monteret med en 23 mm Bing, tilpasset toppakning og indsugningspakning og "standard" topstykket monteret trampede jeg kickstarteren i bund og maskinen snurrede omgående m. fin tomgang. Fra 1. ste gear og derudaf trak maskinen RIGTIGT fint afsted. Lækkert bundtræk og masser af område op gennem gearene. Godkendt herfra.
PS! Jeg gætter kun på det er en Parma cylinder, men der er ikke noget navn/mærke støbt noget sted på ribberne, hvor det står hvad det er.



Parma-cylindrene har ganske rigtigt ingen kendetegn, andet end skyllekanalerne ikke passer helt til blokken. Og de går brandgodt - det skriver jeg gerne under på. :)
Selve cylinderen er i ganske udmærket kvalitet, og hvis den ikke kan beskriver som værende på fuld højde med en Mahle-cylinder, er det så sandelig tæt på, da!

Min eneste anke er stemplet, som typisk er et nummer for lille fra fabrikken. Desuden synes sliddet at være lidt voldsomt på stemplet, men det er til at overkomme. Så dyrt er et nyt af slagsen heller ikke, og hvis man kan leve med, at dyret tikker lidt, såeh... Go go go! :)