Side 2 af 2

Indlæg: torsdag, 07. juli 2005 16:15
af Tvede
Hehe skal jeg nok, glæder mig også, som sindssyg til at komme ud og køre!

Indlæg: torsdag, 28. juli 2005 22:43
af kreidlerhansen
Ja, så er der nyt igen. :)

I dag monterede jeg et nyt stempel i min 44mm Athena i håb om, det ville fjerne klikkeriet, som opstod efter stempelringen brændte fast under første køretur.
Det har midlertid ikke hjulpet. :(

Der skulle jo laves huller til boosterne i det nye stempel også, og denne gang var jeg jo lidt mere erfaren end sidste gang - dermed ikke sagt, resultatet blev perfekt. :P
Hullerne åbner nu IKKE i indsugningskanalen, hvilket har forbedret gasresponsen - herligt! De er også gjort ~1,5mm bredere end hullerne i det andet stempel.

Da cylinderen allerede var afmonteret, kunne jeg lige så godt lægge sidste hånd på værket (for denne gang, velsagtens :P), så jeg fræsede yderligere ud i skyllekanalerne. Buen er nu kun 4-5mm bred, hvilket er noget af en forskel.
Jeg kan lige akkurat kigge ind i cylinderen via skyllekanalerne! :)
Diverse kanter blev afrettet og en slibesten på min Power Craft (wanna-be Dremel) blev brugt til at give en pænere overflade.

Udstødningskanalen blev gjort bredere i den nedre del, så den nu er mere oval end D-formet.

20km senere...

Det nye stempel betragtes som 50% kørt til. Accelerationen er forbedret VÆSENTLIGT og motoren har i det hele taget mere power end nogensinde! På nuværende tidspunkt er effekten på højde med mit tidligere 12HK kit, vil jeg mene, dog med den undtagelse, at omdrejningerne ligger 1.000-1.500rpm lavere!

Jeg kører nu med et standard topstykke - det skal blive spændende at prøve med squish-band, senere. ;) Om ikke andet, så vil det forbedre mellemområdet en smule.


Af uforklarlige årsager skal jeg ned i varmetal på tændrøret, for øvrigt. NGK B9HS bliver i hvert fald ved med at blive skudt af, til trods for det har den rette farve.
Årsagen er ukendt, må jeg sige, så jeg prøver altså sidste udvej. B8HS eller ligefrem B7HS.

Der sker dét, at efter 15-25min's kørsel begynder motoren at firtakte, når den rammer ~9.000rpm. Efter en time, begynder det allerede ved 8.000-8.500rpm! LIGE I DET OMRÅDE, MOTOREN ARBEJDER BEDST I! :lol:
Jeg vil lege lidt med dyser i morgen, bare for en sikkerheds skyld. Der skal bare lige 20km mere på speedometeret først. ;)

Indlæg: torsdag, 01. september 2005 21:35
af Anders.S
Hur går det med fyrtaktaren? :wink:
Har samma problem med min ibland, tror det beror på att expansionendämparen blir för varm på min, ska prova att förlänga främre röret 5cm imorrn och se om det blir bättre.

Indlæg: torsdag, 01. september 2005 21:42
af kreidlerhansen
Anders.S skrev:Hur går det med fyrtaktaren? :wink:
Har samma problem med min ibland, tror det beror på att expansionendämparen blir för varm på min, ska prova att förlänga främre röret 5cm imorrn och se om det blir bättre.



Så snart jeg ramte rigtigt med dysen, holdt den op. Så længe jeg altså blev ved med at køre med FULD gas. 10min med rolig kørsel svinede tændrøret til igen.
Det hjalp også, at jeg sænkede kompressionsforholdt ved at montere et originalt topstykke.

Athena'en er droppet og sat til salg, fordi den er for voldsom at køre med. Accelerationen er DEJLIG, men det er for meget for mig, konstant at skulle køre med 9-11.000rpm.