[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/db/dbal.php on line 117: Undefined array key "cached"
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/db/dbal.php on line 118: Undefined array key "normal"
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/db/dbal.php on line 119: Undefined array key "total"
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/session.php on line 1042: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/session.php on line 1042: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/session.php on line 1042: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Array to string conversion
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Undefined variable $Array
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Trying to access array offset on value of type null
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Array to string conversion
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Undefined variable $Array
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Trying to access array offset on value of type null
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Array to string conversion
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Undefined variable $Array
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Trying to access array offset on value of type null
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4752: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4754: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4755: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4756: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
KREIDLER REGISTER DK's FORUM • Vis emne - 44mm Athena - Resultaterne indtil videre. Portmap!

44mm Athena - Resultaterne indtil videre. Portmap!

Cylindermodificering, valg af cylinder og justering af karburator.

Indlægaf Tvede » torsdag, 07. juli 2005 16:15

Hehe skal jeg nok, glæder mig også, som sindssyg til at komme ud og køre!
Kreidler Race
5-gearet, årgang 79' (direkte)
Cylinder: Parmakit 44mm.
Karburator: 24mm Bing, dyse 88.
Udstødning: Protuna 32mm.
Tænding: Bosch platin
Tændrør: NGK B6HS
Gearing: 12/36
Kontakt: mobil. 23650096
mail. info@pc-xtra.dk
Tvede
 
Indlæg: 227
Tilmeldt: tirsdag, 24. maj 2005 10:37
Geografisk sted: Ole Bjerregaard Tvede - 8850 Bjerringbro

Indlægaf kreidlerhansen » torsdag, 28. juli 2005 22:43

Ja, så er der nyt igen. :)

I dag monterede jeg et nyt stempel i min 44mm Athena i håb om, det ville fjerne klikkeriet, som opstod efter stempelringen brændte fast under første køretur.
Det har midlertid ikke hjulpet. :(

Der skulle jo laves huller til boosterne i det nye stempel også, og denne gang var jeg jo lidt mere erfaren end sidste gang - dermed ikke sagt, resultatet blev perfekt. :P
Hullerne åbner nu IKKE i indsugningskanalen, hvilket har forbedret gasresponsen - herligt! De er også gjort ~1,5mm bredere end hullerne i det andet stempel.

Da cylinderen allerede var afmonteret, kunne jeg lige så godt lægge sidste hånd på værket (for denne gang, velsagtens :P), så jeg fræsede yderligere ud i skyllekanalerne. Buen er nu kun 4-5mm bred, hvilket er noget af en forskel.
Jeg kan lige akkurat kigge ind i cylinderen via skyllekanalerne! :)
Diverse kanter blev afrettet og en slibesten på min Power Craft (wanna-be Dremel) blev brugt til at give en pænere overflade.

Udstødningskanalen blev gjort bredere i den nedre del, så den nu er mere oval end D-formet.

20km senere...

Det nye stempel betragtes som 50% kørt til. Accelerationen er forbedret VÆSENTLIGT og motoren har i det hele taget mere power end nogensinde! På nuværende tidspunkt er effekten på højde med mit tidligere 12HK kit, vil jeg mene, dog med den undtagelse, at omdrejningerne ligger 1.000-1.500rpm lavere!

Jeg kører nu med et standard topstykke - det skal blive spændende at prøve med squish-band, senere. ;) Om ikke andet, så vil det forbedre mellemområdet en smule.


Af uforklarlige årsager skal jeg ned i varmetal på tændrøret, for øvrigt. NGK B9HS bliver i hvert fald ved med at blive skudt af, til trods for det har den rette farve.
Årsagen er ukendt, må jeg sige, så jeg prøver altså sidste udvej. B8HS eller ligefrem B7HS.

Der sker dét, at efter 15-25min's kørsel begynder motoren at firtakte, når den rammer ~9.000rpm. Efter en time, begynder det allerede ved 8.000-8.500rpm! LIGE I DET OMRÅDE, MOTOREN ARBEJDER BEDST I! :lol:
Jeg vil lege lidt med dyser i morgen, bare for en sikkerheds skyld. Der skal bare lige 20km mere på speedometeret først. ;)
/Jesper 'Kurveknækker' Hansen\

:mrgreen:
Brugeravatar
kreidlerhansen
Site Admin
 
Indlæg: 841
Tilmeldt: onsdag, 11. maj 2005 00:06
Geografisk sted: Jesper Hansen - 5260 Odense S

Indlægaf Anders.S » torsdag, 01. september 2005 21:35

Hur går det med fyrtaktaren? :wink:
Har samma problem med min ibland, tror det beror på att expansionendämparen blir för varm på min, ska prova att förlänga främre röret 5cm imorrn och se om det blir bättre.
Anders.S
 
Indlæg: 36
Tilmeldt: lørdag, 14. maj 2005 09:07
Geografisk sted: Anders Sundbrandt - Byhåla, Sverige

Indlægaf kreidlerhansen » torsdag, 01. september 2005 21:42

[quote="Anders.S"]Hur går det med fyrtaktaren? :wink:
Har samma problem med min ibland, tror det beror på att expansionendämparen blir för varm på min, ska prova att förlänga främre röret 5cm imorrn och se om det blir bättre.[/quote]


Så snart jeg ramte rigtigt med dysen, holdt den op. Så længe jeg altså blev ved med at køre med FULD gas. 10min med rolig kørsel svinede tændrøret til igen.
Det hjalp også, at jeg sænkede kompressionsforholdt ved at montere et originalt topstykke.

Athena'en er droppet og sat til salg, fordi den er for voldsom at køre med. Accelerationen er DEJLIG, men det er for meget for mig, konstant at skulle køre med 9-11.000rpm.
/Jesper 'Kurveknækker' Hansen\

:mrgreen:
Brugeravatar
kreidlerhansen
Site Admin
 
Indlæg: 841
Tilmeldt: onsdag, 11. maj 2005 00:06
Geografisk sted: Jesper Hansen - 5260 Odense S

Foregående

Tilbage til Voldsom Kreidler

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 1 gæst

cron