[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/db/dbal.php on line 117: Undefined array key "cached"
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/db/dbal.php on line 118: Undefined array key "normal"
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/db/dbal.php on line 119: Undefined array key "total"
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/session.php on line 1042: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/session.php on line 1042: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/session.php on line 1042: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Array to string conversion
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Undefined variable $Array
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Trying to access array offset on value of type null
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Array to string conversion
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Undefined variable $Array
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Trying to access array offset on value of type null
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Array to string conversion
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Undefined variable $Array
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Trying to access array offset on value of type null
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4752: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4754: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4755: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4756: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
KREIDLER REGISTER DK's FORUM • Vis emne - Kreidler startes meget underligt?

Kreidler startes meget underligt?

Cylindermodificering, valg af cylinder og justering af karburator.

Kreidler startes meget underligt?

Indlægaf ko_skater » onsdag, 21. juni 2006 16:04

efter jeg fik min kreidler stillet ved platinderne til o.4 før top(skal være 0.2) har den meget svært ved at starte, ikke fordi den ikke gnister men fordi der ikke rigtig kommer noget benzin til motoren, selvom der kommer masser ned i karburatoren! Men den kan dog løbes i gang hvis man løber i et stykke tid holder en kort pause og så løber så starter den! men hvad kan der være galt? det er meget træls at den ikke "bare" starter mere.


mvh Lasse Christensen
Kreidler RMC, orange, god knallert. sælges.
ko_skater
 
Indlæg: 14
Tilmeldt: tirsdag, 20. juni 2006 15:17
Geografisk sted: Lasse Cristensen - 7430 Ikast

Indlægaf Smeden » torsdag, 22. juni 2006 06:55

Skift kondensator, tændrør og tændrørshætte også.

Vh Ebbe
Smeden - Odense
Brugeravatar
Smeden
 
Indlæg: 6
Tilmeldt: søndag, 28. maj 2006 21:02
Geografisk sted: Smeden - Odense

Indlægaf ko_skater » torsdag, 22. juni 2006 17:16

okay vil jeg prøve! men kan det ikke også være platinderne?
Kreidler RMC, orange, god knallert. sælges.
ko_skater
 
Indlæg: 14
Tilmeldt: tirsdag, 20. juni 2006 15:17
Geografisk sted: Lasse Cristensen - 7430 Ikast

Indlægaf Smeden » fredag, 23. juni 2006 06:53

Jo, dem ville jeg også skifte. Egentlig tror jeg mest på kondensatoren udfra de symptomer du beskriver. Men de nævnte dele kan også have fejl, og ligger i et prisleje hvor de fleste skulle kunne være med. Så hvorfor ikke skifte dem også når du er i gang...

Iøvrigt - man stiller tændings[b]tidspunktet[/b] ved at dreje ankerpladen. Platinerne skal stå i en fast [b]afstand[/b], mener det er noget med 0,4 mm.
Smeden - Odense
Brugeravatar
Smeden
 
Indlæg: 6
Tilmeldt: søndag, 28. maj 2006 21:02
Geografisk sted: Smeden - Odense

Indlægaf ko_skater » lørdag, 24. juni 2006 12:33

[quote="Smeden"]Jo, dem ville jeg også skifte. Egentlig tror jeg mest på kondensatoren udfra de symptomer du beskriver. Men de nævnte dele kan også have fejl, og ligger i et prisleje hvor de fleste skulle kunne være med. Så hvorfor ikke skifte dem også når du er i gang...

Iøvrigt - man stiller tændings[b]tidspunktet[/b] ved at dreje ankerpladen. Platinerne skal stå i en fast [b]afstand[/b], mener det er noget med 0,4 mm.[/quote]


så aner jeg ikke hvordan man gør :S. men hvor kan man købe aftrækker til svinghjul, da vi ikke kan få møtrikken af.. det er mega underligt.
Kreidler RMC, orange, god knallert. sælges.
ko_skater
 
Indlæg: 14
Tilmeldt: tirsdag, 20. juni 2006 15:17
Geografisk sted: Lasse Cristensen - 7430 Ikast

Indlægaf sperik » lørdag, 24. juni 2006 22:48

Lasse

Aftrækkeren kan du købe mange steder.
Den passer også fra en tilfældig Puch, men du skal da lige have møtrikken af uanset !
Du ved forhåbentligt, at der er linksgevind i svinghjulssiden ?
Du kan læse dig til de fleste ting via sitet, links herfra og ved at låne div. bøger på biblioteket.

Generelt stiller du en alm. tænding m. platiner, ved at indstille platinafstanden, når excenteren på svinghjulet har åbnet dem helt.
Så indstiller du afstanden, vha. søgerblade, til 0,35-0,40mm.
Dernæst stiller du fortændingen, ved at dreje svinghjulet mod uret, indtil platinerne lige netop åbner.
Dette skal så ske ca. 1mm før stemplet er i top, og du kan bruge en skydelære til dette formål.
Ankerpladen kan drejes en smule, så du kan ramme præcist.

Det er ikke godt nok, at den bare kan starte.
Tændingen skal stå korrekt, for at forbrændingen er iorden.

Husk også at smøre excenteren på svinghjulet med et meget tyndt lag fedt, da fiberklodsen på de nye platiner ellers vil blive slidt hurtigt.
Glemmer du dette, så bliver de 0,35-0,40 hurtigt mindre, og modellen mister trækkraft og bliver alt for varm.

Kig på sagerne, og brug lidt mere energi på at forstå virkemåden.
Erik Christensen
sperik
 
Indlæg: 54
Tilmeldt: lørdag, 02. juli 2005 15:52
Geografisk sted: Erik Christensen - 9400 Nørresundby

Indlægaf ko_skater » søndag, 25. juni 2006 11:48

:roll: det vil jeg prøve. mange tak!
Kreidler RMC, orange, god knallert. sælges.
ko_skater
 
Indlæg: 14
Tilmeldt: tirsdag, 20. juni 2006 15:17
Geografisk sted: Lasse Cristensen - 7430 Ikast

Indlægaf ko_skater » søndag, 02. juli 2006 22:44

så kører min kreidler som en drøm igen! :D det eneste der var galt var mit tændrør! var i thansen og købe originalt b6hs NKG den ville så ikke starte på vej hjem! (har altid værktøj på mig) i med det nye og første gang i kick WRUUM så kørte den og starter hver eneste gang, kan startes med hånden!
Kreidler RMC, orange, god knallert. sælges.
ko_skater
 
Indlæg: 14
Tilmeldt: tirsdag, 20. juni 2006 15:17
Geografisk sted: Lasse Cristensen - 7430 Ikast


Tilbage til Voldsom Kreidler

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 7 gæster

cron