[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/db/dbal.php on line 117: Undefined array key "cached"
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/db/dbal.php on line 118: Undefined array key "normal"
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/db/dbal.php on line 119: Undefined array key "total"
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/session.php on line 1042: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/session.php on line 1042: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/session.php on line 1042: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Array to string conversion
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Undefined variable $Array
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Trying to access array offset on value of type null
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Array to string conversion
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Undefined variable $Array
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Trying to access array offset on value of type null
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Array to string conversion
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Undefined variable $Array
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Trying to access array offset on value of type null
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4752: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4754: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4755: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4756: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
KREIDLER REGISTER DK's FORUM • Vis emne - Firtakten, puf og plaf, tilsodet tændrør, tændingsjustering!

Firtakten, puf og plaf, tilsodet tændrør, tændingsjustering!

Cylindermodificering, valg af cylinder og justering af karburator.

Firtakten, puf og plaf, tilsodet tændrør, tændingsjustering!

Indlægaf kreidlerhansen » torsdag, 15. juni 2006 12:46

Hele vejen fra Odense til træffet i Hvidovre, lavede min Kreidler bøvl med at firtakte, sprutte og hakke omkring 8-9.000rpm. Det var en noget kedelig tendens, idet trækområdet ligger fra 8.500-11.500rpm.

Til selve træffet gik det fint nok, så længe vi holdt os fra bykørsel, og den spadserede godt og grundigt derudad.

På hjemturen var den gal igen - nøjjjjj, hvor den var gal igen. Max. 8.000rpm, hvilket betød 65-70km/t når det gik godt.

Dagen i går gik med at rode med den nye motor, jeg har investeret i. Tændingen blev monteret, og hvor motoren tidligere godt kunne ta' de nødvendige omdrejninger indtil den havde kørt 5-10min, var den nu helt gal. :( Jeg var ved at gå ud af mit gode skind, da jeg ikke er meget for at gå ud over fabrikkens anbefalinger for tændingstidspunktet.

Men siden jeg nu var overbevist om, at alt andet var i orden og på plads, måtte det briste eller bære.

Ifølge fabriksspecifikationerne skal den elektroniske tænding stå 1,7mm før top indtil 7.000rpm, hvor tændingsretarderingen træder i kraft og rykker den til 0,95mm før top.

Ankerpladen blev rykket til yderpositionen, således tændingen ikke kan stå ret meget tidligere. Og sikke da en forskel!

Ikke alene er der mere bundtræk at ta' af, men firtakten, hakken og sprutten er umiddelbart forsvundet! Jeg nåede 85km/t i 4. gear, inden jeg var nødt til at vende om.
Ikke fordi den kørte dårligt eller lød underligt, næææh... Ledningsnettet gik til de evige jagtmarker, angiveligt fordi min lyskontakt er defekt. Lyset blev pludselig reduceret til 5% af den sædvanlige styrke, hvilket de første 15 bilister var så flinke at informere mig om - den ene var så flink blot at lade fjernlyset køre for fuldt blus, endda. :P

Resultatet er et par smeltede ledninger i lygtehuset, og jeg er således nødt til at pille hele molevitten fra hinanden. Hvem ved, hvad der ellers er brændt af? :(


Humlen ved det hele er, at tændingstidspunktet hele tiden har stået for sent, til trods for jeg fulgte fabrikkens angivelser. Forskellen er markant og risikoen er nødvendig at løbe, når man kører med uoriginale stumper.

Opsætningen...

5g RS-motor
Parmakit 60cc/44mm, Super Breitwand med boosterkanaler.
Standard topstkke
Bing 1/23/19 (tomgangsdyse 60, nålen i 2. hak fra oven, hoveddyse 78 )
Homoet 6P-udstødning
Gearing, 14/34
/Jesper 'Kurveknækker' Hansen\

:mrgreen:
Brugeravatar
kreidlerhansen
Site Admin
 
Indlæg: 841
Tilmeldt: onsdag, 11. maj 2005 00:06
Geografisk sted: Jesper Hansen - 5260 Odense S

Tilbage til Voldsom Kreidler

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 9 gæster

cron