Side 1 af 1

cylinder

Indlæg: mandag, 29. maj 2006 19:11
af Ronni H
nogen der har erfaringer med denne cyl ?:roll:

http://www.scooter-dele.dk/piz.asp?id=2 ... 9&mId=1950

Re: cylinder

Indlæg: tirsdag, 06. juni 2006 13:07
af kreidlerhansen
Ronni H skrev:nogen der har erfaringer med denne cyl ?:roll:

http://www.scooter-dele.dk/piz.asp?id=2 ... 9&mId=1950


Både og... Jeg kender til den og har hørt flere beskrivelser af den. Port-tiderne er reelt set vanvittige at køre med, og den kræver en pæn portion omdrejninger for at levere noget videre. Her taler vi om et trækområde, der bør ligge fra 9-12.000rpm og ca. intet bundtræk, fordi der også skal en 24-28mm karburator til, førend den leverer varen.

Holdbarheden er ikke fantastisk. Ikke alene fordi port-tiderne er temmeligt aggressive, men også fordi kanalerne er (for) store. Når der ikke er for meget cylindervæg til at holde på stempelringen, bliver den (og stemplet) slidt for hurtigt.

Men krydret med en god udstødning (som minimum en Homoet 6P) er den skam vild nok og absolut 'toppen af poppen', når det kommer til Kreidler-cylindre på nutidens marked.

Sammen med en 28mm karburator og et powerfilter lyder den i hvert fald som om, den har 100HK og kører 200km/t... At den så nok kun leverer 10HK og stopper omkring 100km/t er den 50ccm side af sagen. :lol:

Edit: Jeg vil klart anbefale en 60cc cylinder fra Parmakit som erstatning. Den kører som en 6,25HK Mahle, blot med en DEL mere bund og mellemområde, og cylinderen er i en rigtig god kvalitet. Belægningen i min bærer ikke præg af at være slidt. Den eneste ulempe er stemplet, som bliver slidt aaalt for hurtigt og som konsekvent leveres 1-2 tolerancespring for småt.
Jeg har netop monteret et stempel i tol:B i min cylinder (tol:A) og der ville ikke ske nogen skade ved at montere tol:C, det er helt sikkert.

Indlæg: tirsdag, 06. juni 2006 18:56
af Ronni H
tak for besvarlsen :D