Side 1 af 1

Portning af cylle

Indlæg: tirsdag, 16. maj 2006 20:07
af Jørgen A
hey tænkte på om der var nogle der kunne tænke sig at porte min std cylle lidt.:D kunne godt tænke mig at få banket lidt flere hk ud af min std cylle.:D

:D

Re: Portning af cylle

Indlæg: onsdag, 17. maj 2006 17:07
af kreidlerhansen
Jørgen A skrev:hey tænkte på om der var nogle der kunne tænke sig at porte min std cylle lidt.:D kunne godt tænke mig at få banket lidt flere hk ud af min std cylle.:D

:D


Hvis du har en lovlig cylinder, som blot er boret, er der ikke alverden at hente. Eller jo, hvis man også får investeret i en større karburator + studs, som minimum.

Jeg vil alle dage holde på, det bedre kan betale sig at købe en vildere cylinder med det samme.

Sidder du med en tun-cylinder i forvejen, er der heller ikke voldsomt meget at komme efter, da vi alligevel ikke kan få nogle ordentligt udstødninger. :( Der er ikke ret meget at hente, hvis man porter en cylinder og efterfølgende monterer en udstødning, der ikke stemmer overens med portningen.

Indlæg: onsdag, 17. maj 2006 23:07
af Gæst
hmm ok.. men hvad kan jeg gøre hvis jeg nu ville have lidt mere ud af en std cylle? har tun cylle på men det er jo sådan lidt noget fusk..:D hehe.:D men skal jo have sat 5g motor på istedet for min 3g, men der kan jeg vel heller ikke få ret meget ud af?

Indlæg: onsdag, 17. maj 2006 23:09
af Jørgen A
hehe.. hov det var mig der skrev det.:D hehee

Indlæg: torsdag, 18. maj 2006 08:40
af kreidlerhansen
Anonymous skrev:hmm ok.. men hvad kan jeg gøre hvis jeg nu ville have lidt mere ud af en std cylle? har tun cylle på men det er jo sådan lidt noget fusk..:D hehe.:D men skal jo have sat 5g motor på istedet for min 3g, men der kan jeg vel heller ikke få ret meget ud af?


Hvis plomben stadig sidder i cylinderen, vil jeg igen mene, det er mindre smart at pille ved den. I hver fald hvis den er mærket med TUM-186 eller DK-M009, da disse cylindre ikke hænger på træerne, længere. ;) De lovlige cylindre, vi kan købe rundt omkring, er reelt set ikke lovlige, da de ikke bærer et typegodkendelsesstempel.
Så kan man lige så godt investere i en 2,9HK cylinder. Det er nemlig rigtig rart at have en lovlig cylinder liggende, hvis nu politiet skulle være af den opfattelse, at den hurtige cylinder bør overdrages til dem.

Hvis plomben er væk, er der til gengæld ingen skade i at flippe skråt på udstødnings- og indsugningskanalen. Det er kun et spørgsmål om, hvad du ønsker at få ud af det.

Med en 10mm karburator er der ikke så meget at komme efter, da den i sig selv er en begrænsning, som gør det temmeligt svært at passere 60km/t. Men det skader i hver fald ikke at matche indsugningskanalen til studsen. ;)
Hæv derefter udstødningskanalen 3mm og gør den 5-6mm bredere. Kap til sidst forrøret af, så det kun går så langt ind i udstødningen, at det stopper, hvor pottens diameter øges.

Drej ~1mm af topstykket og få fat i en gearing på 13/34. Så må den sige at køre på max.

Indlæg: torsdag, 18. maj 2006 14:07
af Jørgen A
hehe ja..:D men min er boret og har været lige siden jeg købte.:D men køre allerede med en 13/36 gearing.:D men skal da lige se om alt det andet der kan hjælp.:D men har en studs så jeg kan få en 20 mm på.:D