[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/db/dbal.php on line 117: Undefined array key "cached"
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/db/dbal.php on line 118: Undefined array key "normal"
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/db/dbal.php on line 119: Undefined array key "total"
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/session.php on line 1042: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/session.php on line 1042: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/session.php on line 1042: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Array to string conversion
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Undefined variable $Array
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Trying to access array offset on value of type null
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Array to string conversion
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Undefined variable $Array
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Trying to access array offset on value of type null
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Array to string conversion
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Undefined variable $Array
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Trying to access array offset on value of type null
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4752: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4754: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4755: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4756: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
KREIDLER REGISTER DK's FORUM • Vis emne - Kreidler van veen.

Kreidler van veen.

Cylindermodificering, valg af cylinder og justering af karburator.

Kreidler van veen.

Indlægaf Kreidlerlinde » mandag, 11. juni 2012 13:54

Jeg sad og kiggede mig omkring her, på det store internet, og læste mig så frem til, at den kreidler van veen som i '75 blev vandt titlen, højeste hastighed for 50cc, var udstyret med en kompressor?! det undre mig, hvordan de i 75' kunne montere sådan en på en knallert.!!
Jeg har også i længere tid haft en diskussion med en kammerat om, hva størrelse kaburator den kreidler, som vandt titlen i 75' kørte med?

Når jeg søger på "Kreidler van veen" på google, eller andre steder, finder jeg ikke rigtigt noget interresandt læsning, har nogen en side hvor man kan læse nærmere om den berygtede van veen?


Med venlig hilsen, Andreas 'kreidler' Linde.
Brugeravatar
Kreidlerlinde
 
Indlæg: 78
Tilmeldt: tirsdag, 15. maj 2012 09:55
Geografisk sted: Andreas Linde - 8900 Randers

Re: Kreidler van veen.

Indlægaf TFH » tirsdag, 12. juni 2012 08:22

Verdensrekord kørslen havde Van Veen ikke noget med at gøre. Den fandt sted i 1965 og den kan du læse om i "Mailboxen" under "Bonneville-Wendover".

Van Veen var Kreidlers samarbejdspartner i kampen om verdensmesterskabet for 50cc maskiner, og partnerskabet blev først etableret i 1969.
Med venlig hilsen,

Torben,
KREIDLER REGISTER DK.
Brugeravatar
TFH
Site Admin
 
Indlæg: 789
Tilmeldt: onsdag, 11. maj 2005 21:53
Geografisk sted: Torben Hansen - 5260 Odense S.

Re: Kreidler van veen.

Indlægaf kreidlerhansen » onsdag, 13. juni 2012 01:38

[quote="Kreidlerlinde"]Jeg sad og kiggede mig omkring her, på det store internet, og læste mig så frem til, at den kreidler van veen som i '75 blev vandt titlen, højeste hastighed for 50cc, var udstyret med en kompressor?! det undre mig, hvordan de i 75' kunne montere sådan en på en knallert.!!
Jeg har også i længere tid haft en diskussion med en kammerat om, hva størrelse kaburator den kreidler, som vandt titlen i 75' kørte med?

Når jeg søger på "Kreidler van veen" på google, eller andre steder, finder jeg ikke rigtigt noget interresandt læsning, har nogen en side hvor man kan læse nærmere om den berygtede van veen?


Med venlig hilsen, Andreas 'kreidler' Linde.[/quote]

Kompressorladet og isvandsafkølet, hvor sidstnævnte blev droppet, fordi motoren blev FOR kold.

Kompressoren benyttede man med succes, fordi udstødningssystemerne ikke var nær så effektive som i dag. Rekorden blev slået af en eller anden gut med en Aprilia RS50 (AM6-motor) i 2010, vel at mærke UDEN kompressor, og det gik nærmest ubemærket hen.
En kompressor er ikke ret meget anderledes end en bordventilator. En rem fra krumtappen trækker skovlhjulet, som så tvinger mere luft ind i motoren, end den kan suge på egen hånd. Jo mere luft og tilpas mængde brændstof, desto mere effekt får en motor.
Dog har kompressoren den ubetingede fordel, at ydelsen bevares over et relativt bredt trækområde, men det er en helt anden snak.

Van Veen var som nævnt et selvstændigt firma, som oprindeligt trimmede Kreidlermotorer til race-brug (cross og offroad), og de har rodet med andre motorer, også. Kreidler indgik samarbejdet med Van Veen, fordi de var dygtige, og det samarbejde viste sig at være en succes.

Hvis du søger på 'Jamathi Kreidler' og 'De Jager Kreidler' dukker der også lidt af hvert op.



Jeg vil næsten garantere for, man benyttede en 28mm karburator fra midten af '70erne og opefter. Indtil da havde man eksperimenteret med lidt af hvert, inkl. en model med en drejeventil og karburator på hver side af cylinderen.
/Jesper 'Kurveknækker' Hansen\

:mrgreen:
Brugeravatar
kreidlerhansen
Site Admin
 
Indlæg: 841
Tilmeldt: onsdag, 11. maj 2005 00:06
Geografisk sted: Jesper Hansen - 5260 Odense S

Re: Kreidler van veen.

Indlægaf TFH » onsdag, 13. juni 2012 08:46

... og så var Hendrik van Veen tilfældigvis også den første importør af Kreidler til de tre Benelux lande :wink:
Med venlig hilsen,

Torben,
KREIDLER REGISTER DK.
Brugeravatar
TFH
Site Admin
 
Indlæg: 789
Tilmeldt: onsdag, 11. maj 2005 21:53
Geografisk sted: Torben Hansen - 5260 Odense S.


Tilbage til Voldsom Kreidler

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 10 gæster

cron