[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/db/dbal.php on line 117: Undefined array key "cached"
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/db/dbal.php on line 118: Undefined array key "normal"
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/db/dbal.php on line 119: Undefined array key "total"
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/session.php on line 1042: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/session.php on line 1042: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/session.php on line 1042: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Array to string conversion
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Undefined variable $Array
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Trying to access array offset on value of type null
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Array to string conversion
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Undefined variable $Array
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Trying to access array offset on value of type null
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Array to string conversion
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Undefined variable $Array
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Trying to access array offset on value of type null
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4752: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4754: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4755: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4756: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
KREIDLER REGISTER DK's FORUM • Vis emne - 5g Superbreitwand setup

5g Superbreitwand setup

Cylindermodificering, valg af cylinder og justering af karburator.

5g Superbreitwand setup

Indlægaf Palle » mandag, 01. september 2008 23:16

[b]Hej Kreidler-Reg.
[/b]
Jeg har tænkt mig at gå i gang med et lille Kreidler-projekt.
I foråret/sommeren 2008 købte jeg en 5g RS motor (SB) og nu vil jeg gerne bygge lidt videre på den. (Forhåbentlig munder det ud i en Kreidler MC)
Men, når jeg begynder at læse her på siden og hos de hollandske Kreidler entusiaster, bliver jeg hægtet lidt af :argh:

Der er så mange forskellige meninger om, hvilken cylinder/cylindere der er de mest optimale og hvordan resten af opsætningen ellers skal se ud.
Fra begyndelsen havde jeg forestillet mig, at jeg skulle have et sorteloxeret 6.25 sæt - men de er forholdsvis "sjældne" og særdeles eftertragtede - hvorfor prisen er derefter.

Hvad er alternativet? Parmakit/Athena eller en anden Mahle cylinder?
44mm vs. 40mm? Hvad er at foretrække?


Pengepungen er ikke utømmelig - men dermed ikke sagt, at jeg ikke er villig til at poste en mængde penge i projektet.

Jeg er på ingen måde ude efter at sætte rekorder eller at blæse afsted med 120 km/t, men vil derimod hellere have en anvendelig maskine, som også kan kapere lidt bakker og ikke være alt for sløv i betrækket - selv med en ekstra passager.(Hvis det altså kan lade sig gøre)



[i]Hvilket eller hvilke setups vil være anbefalelsesværdige?
[/i]
Senest rettet af Palle tirsdag, 02. september 2008 11:45, rettet i alt 1 gang.
Med venlig hilsen


Tobias Holm
Brugeravatar
Palle
 
Indlæg: 90
Tilmeldt: søndag, 26. november 2006 21:39
Geografisk sted: Lundø

Indlægaf TFH » tirsdag, 02. september 2008 11:20

Hej Tobias.

Efter sigende, skulle en 44mm cylle, kombineret med en 20mm Bing, være meget lig den originale 6,25 i både ydelse og anvendelighed, så mon ikke det er vejen frem.

Jeg har selv et fint eksemplar af de sorte cylindere, jeg købte i tidernes morgen, da priserne endnu var nogenlunde rimelige. Mit indtryk er, at de hverken kører bedre eller dårligere end de øvrige 6,25'ere, så at priserne i dag er sky-høje, skyldes jo nok bare, at der er færre af dem.

Efter min mening, er det bedre at ofre tid og penge på at finde den udstødning, maskinen kører bedst med. I den forbindelse kan jeg nævne, at Jamarcol's replika af knækudstødningen til Mustang er rigtig god. Den giver en mærkbar forbedring af både trækkraft og omdrejningsvillighed, sammenlignet med de gængse, lige typer.
Jeg har efterhånden samlet et pænt udvalg, og den er min favorit, set i forhold til prisen. Jeg må dog også nævne, at sammenligningen er foretaget med en original Mahle cylinder, og at man formentlig ikke umiddelbart kan regne med samme resultat på andre cylindere. Devisen vil altid være: Hver cylindertype, sin udstødning, så et godt resultat er noget man må "nusse" sig frem til.
Med venlig hilsen,

Torben,
KREIDLER REGISTER DK.
Brugeravatar
TFH
Site Admin
 
Indlæg: 789
Tilmeldt: onsdag, 11. maj 2005 21:53
Geografisk sted: Torben Hansen - 5260 Odense S.

Tak...

Indlægaf Palle » tirsdag, 02. september 2008 11:45

Hej Torben

Jeg har kigget en smule på de 44mm Parmakit cylindere, men jeg har ikke rigtig kunne finde et passende topstykke. Kun hos JohnBos har et, men til lille pindboltafstand.
Desuden har jeg læst at der skulle være problemet med det korte stempel.

Grunden til, at valget først faldt på den sorte 6.25 cylinder, var at den er produceret samtidig med min Kreidler og har også (i Tyskland) været leveret med en sådan.
( er din sorte 6.25 cylinder til salg? )

Mht. udstødning, så hælder jeg mest til den lige model, eller hvis der er meget at hente med en "effekt"-potte så kunne en matsort 4/6p også gå an.
Med venlig hilsen


Tobias Holm
Brugeravatar
Palle
 
Indlæg: 90
Tilmeldt: søndag, 26. november 2006 21:39
Geografisk sted: Lundø

Indlægaf TFH » tirsdag, 02. september 2008 11:57

Helt ærligt, jeg ved det ikke, men mon ikke et Mahle topstykke kan bruges?
Sælge? nej! Jeg sælger næsten ikke reservedele, men det hænder, jeg renoverer og sælger en komplet maskine. En 6,25 cylinder og 5g motor monterer jeg kun, hvis der er tale om en RS, som jeg selv lader indregistrere.
Jo, Homoet er god, men man betaler også for den. Jeg betragter stadig den sorte "knækker" som et prismæssigt, godt alternativ. Vi snakker om 3-500 kroner, alt efter, hvor heldig man er :D
Med venlig hilsen,

Torben,
KREIDLER REGISTER DK.
Brugeravatar
TFH
Site Admin
 
Indlæg: 789
Tilmeldt: onsdag, 11. maj 2005 21:53
Geografisk sted: Torben Hansen - 5260 Odense S.

Indlægaf kreidlerhansen » tirsdag, 02. september 2008 16:29

44mm Parmakit fungerer udmærket sammen med et standard topstykke. Problematikken med motorbanken opstår først, når man begynder at rode med højere kompression og omdrejninger over 10.000.
Desuden er de org. topstykker til stor pindboltafstand alle 42mm af uforklarlige årsager.

Hvis du kun er på jagt efter kørbarhed, er en 44mm Parmakit med 20mm Bing og en Homoet 4P en fantastisk blanding. Omdrejningerne ligger som med en 6,25'er, men der er mere effekt over hele linien, hvilket generelt bør medføre, at en ubesværet tophastighed over 90km/t er realistisk.

Hvis du vil have lidt mere spidseffekt og knap så jævn anvendelighed, er en Homoet 6P et godt valg, men rygtet vil vide at tophastigheden er uændret ift. en 4P'er. Nu har jeg aldrig bevaret en cylinder i standardtrim ret længe, såeh... min egen kan jeg ikke rigtig bruge til sammenligning. Til gengæld kan jeg oplyse, at der er et rigtig godt potentiale i den cylinder.
Brugeravatar
kreidlerhansen
Site Admin
 
Indlæg: 841
Tilmeldt: onsdag, 11. maj 2005 00:06
Geografisk sted: Jesper Hansen - 5260 Odense S

Mange Tak...

Indlægaf Palle » tirsdag, 02. september 2008 18:36

Mange tak for de fine svar!

Hvis et alm. Mahle topstykke kan bruges til en 44mm cylinder, så et det jo intet problem.
Efter hvad jeg har læst, så skulle det/de stempler der leveres med en 44mm Parmakit, ikke være af synderlig høj kvalitet + en ikke optimal tolerance.
Kan dette 44mm stempel :
[url]http://emot.nl/webwinkel/index.php?act=viewProd&productId=331[/url]

- Bruges? Eller skal man nøjes med det medfølgende?


Når du (Jesper) skriver at din cylinder ikke er i standardtrim, hvad er der så lavet ved den?
Er det noget der kan lade sig gøre for almindelige dødelige :lol: (og ikke mindst - er forskellen mærkbar?)
Med venlig hilsen


Tobias Holm
Brugeravatar
Palle
 
Indlæg: 90
Tilmeldt: søndag, 26. november 2006 21:39
Geografisk sted: Lundø

Re: Mange Tak...

Indlægaf kreidlerhansen » tirsdag, 02. september 2008 19:17

[quote="Palle"]Mange tak for de fine svar!

Hvis et alm. Mahle topstykke kan bruges til en 44mm cylinder, så et det jo intet problem.
Efter hvad jeg har læst, så skulle det/de stempler der leveres med en 44mm Parmakit, ikke være af synderlig høj kvalitet + en ikke optimal tolerance.
Kan dette 44mm stempel :
[url]http://emot.nl/webwinkel/index.php?act=viewProd&productId=331[/url]

- Bruges? Eller skal man nøjes med det medfølgende?


Når du (Jesper) skriver at din cylinder ikke er i standardtrim, hvad er der så lavet ved den?
Er det noget der kan lade sig gøre for almindelige dødelige :lol: (og ikke mindst - er forskellen mærkbar?)[/quote]

Meteor-stemplerne bliver generelt hurtigt slidt ift. deres Mahle-modstykker, og tolerancen er i underkanten fra ny. Men slid det første op og gå et trin op i tolerance, så burde du være af med det værste klikkeri.
For lille eller ej, effekten er helt i top - især ift. prisen, og dobbelt op på især når man sammeligner med prisen for en brugt Mahle-cylinder. ;)

Stemplet fra Emot byder på to udfordringer; For det første er krydspinden kun 12mm mod Kreidlerens 14mm, men du kan vælge enten at købe en plejlstang til 12mm krydspind eller en bøsning, der gør det muligt at bruge 12mm krydspind. Begge dele kan fås hos Emot.
For det andet er stemplet længere. Dvs. du skal fræse plads i krumtaphuset, og dermed har du svaret på, at Meteor-stemplerne er så korte. Hvis de var længere, ville de støde på krumtaphuset, når stemplet er i bund.

De korte stempler lader desværre en rimelig støvsky af benzin blive skudt tilbage gennem karburatoren ved lave omdrejninger, men så kan du jo passende investere i en membranstuds, som passer til netop stor pindboltafstand og 20mm Bing ;) Igen noget, der kan købes hos Emot.
Det vil give dig lidt bedre bundtræk og, i teorien, lidt bedre brændstoføkonomi + højere ydelse.


Min cylinder har jeg lavet booster-kanaler i (dem der fyldes via huller i stemplet), samt gjort udstødningskanalen højere og bredere. Sammen med en Homoet 6P holdt jeg efter sidste træf på Sjælland 106km/t (cykelcomputer) fra Nyborg til Odense på motorvejen. Nu har jeg erhvervet mig en lidt hidsigere udstødning, som jeg tror kommer til at give en tand ekstra - senere kommer en membranstuds til. :)
Den trækker godt fra land, selv med en så tung gearing som 14/34!
Brugeravatar
kreidlerhansen
Site Admin
 
Indlæg: 841
Tilmeldt: onsdag, 11. maj 2005 00:06
Geografisk sted: Jesper Hansen - 5260 Odense S

Re: Mange Tak...

Indlægaf Palle » tirsdag, 02. september 2008 21:50

[quote="kreidlerhansen"][quote="Palle"]Mange tak for de fine svar!

Hvis et alm. Mahle topstykke kan bruges til en 44mm cylinder, så et det jo...

[i]Tobias stiller for mange spørgsmål
[/i]:argh:
[/quote]

Meteor-stemplerne bliver generelt hurtigt slidt ift. deres Mahle-modstykker, og tolerancen er i underkanten fra ny. Men slid det første op og gå et trin op i tolerance, så burde du være af med det værste klikkeri.
For lille eller ej, effekten er helt i top - især ift. prisen, og dobbelt op på især når man sammeligner med prisen for en brugt Mahle-cylinder. ;)

Stemplet fra Emot byder på to udfordringer; For det første er krydspinden kun 12mm mod Kreidlerens 14mm, men du kan vælge enten at købe en plejlstang til 12mm krydspind eller en bøsning, der gør det muligt at bruge 12mm krydspind. Begge dele kan fås hos Emot.
For det andet er stemplet længere. Dvs. du skal fræse plads i krumtaphuset, og dermed har du svaret på, at Meteor-stemplerne er så korte. Hvis de var længere, ville de støde på krumtaphuset, når stemplet er i bund.

De korte stempler lader desværre en rimelig støvsky af benzin blive skudt tilbage gennem karburatoren ved lave omdrejninger, men så kan du jo passende investere i en membranstuds, som passer til netop stor pindboltafstand og 20mm Bing ;) Igen noget, der kan købes hos Emot.
Det vil give dig lidt bedre bundtræk og, i teorien, lidt bedre brændstoføkonomi + højere ydelse.


Min cylinder har jeg lavet booster-kanaler i (dem der fyldes via huller i stemplet), samt gjort udstødningskanalen højere og bredere. Sammen med en Homoet 6P holdt jeg efter sidste træf på Sjælland 106km/t (cykelcomputer) fra Nyborg til Odense på motorvejen. Nu har jeg erhvervet mig en lidt hidsigere udstødning, som jeg tror kommer til at give en tand ekstra - senere kommer en membranstuds til. :)
Den trækker godt fra land, selv med en så tung gearing som 14/34![/quote]

Det er farligt med sådanne utrolig uddybende og beskrivende svar, Jesper - for så kommer jeg til at stille endnu flere spørgsmål... :oops:


Jamen så "opgiver" jeg stemplet fra emot.nl.

Jeg regner med at membranstudsen du omtaler er denne:
[url]http://emot.nl/webwinkel/index.php?act=viewProd&productId=344[/url]
Den har da været udsolgt/out of stock, i en rum tid efterhånden?
Eller der er måske andre firmaer der har en sådan på lager?
Den studs der følger med til den membranindsugning, er det til max. 20mm karburator eller er det en fordel f.eks. at sætte en 22/23 eller måske en 24mm Bing på?

De modifikationer du har lavet på din cylinder, er det noget man selv (uden nogen erfaring) kan lave - eller skal man have en "fagmand" til dette?


Hvis jeg nu vælger et sæt med en 44mm Parmakit, en større bing karburator, homoet 4/6p og en membranindsugning - hvilken tænding er så at foretrække?
Jeg har en udvendig tændspole (Prüfrex (made in West Germany)) som jeg fik smidt med i en handel over eBay - dog ved jeg ikke om den kan bruges til noget.
Har hørt fine ord om den elektroniske tænding ved navn Kokusan, som bl.a. kreidlerparts og johnbos forhander. Ved du om den er noget værd? (står i sølle 1175 Dk kr.! - det er ikke mange sæt platiner og søgerblade)
Senest rettet af Palle torsdag, 04. september 2008 08:08, rettet i alt 1 gang.
Med venlig hilsen


Tobias Holm
Brugeravatar
Palle
 
Indlæg: 90
Tilmeldt: søndag, 26. november 2006 21:39
Geografisk sted: Lundø

Indlægaf TFH » tirsdag, 02. september 2008 22:13

Jeg købte min membranindsugning hos

http://stores.ebay.de/bavariaparts

men de har den ikke for øjeblikket. Kig ind alligevel og se deres udstødninger.
Med venlig hilsen,

Torben,
KREIDLER REGISTER DK.
Brugeravatar
TFH
Site Admin
 
Indlæg: 789
Tilmeldt: onsdag, 11. maj 2005 21:53
Geografisk sted: Torben Hansen - 5260 Odense S.

Indlægaf Palle » onsdag, 03. september 2008 11:26

[quote="TFH"]Jeg købte min membranindsugning hos

http://stores.ebay.de/bavariaparts

men de har den ikke for øjeblikket. Kig ind alligevel og se deres udstødninger.[/quote]

Mange tak, Torben.


Det er som om at denne membranindsugning, ikke er til at støve op nogensteder - lige for øjeblikket.

Monteres sådan en membranindsugning bare i/med de samme huller som en normal indsugningsstuds? Eller skal man fjerne lidt af køleribberne for at få plads?
Med venlig hilsen


Tobias Holm
Brugeravatar
Palle
 
Indlæg: 90
Tilmeldt: søndag, 26. november 2006 21:39
Geografisk sted: Lundø

Indlægaf TFH » onsdag, 03. september 2008 12:37

Den er så genialt konstrueret, at den passer direkte på en SB cylinder, og der skal ikke engang skæres ekstra huller i motorskjoldene, i hvert fald ikke, hvis man bruger en 20mm Bing.
Med venlig hilsen,

Torben,
KREIDLER REGISTER DK.
Brugeravatar
TFH
Site Admin
 
Indlæg: 789
Tilmeldt: onsdag, 11. maj 2005 21:53
Geografisk sted: Torben Hansen - 5260 Odense S.

Indlægaf Palle » onsdag, 03. september 2008 17:53

[quote="TFH"]Den er så genialt konstrueret, at den passer direkte på en SB cylinder, og der skal ikke engang skæres ekstra huller i motorskjoldene, i hvert fald ikke, hvis man bruger en 20mm Bing.[/quote]

Det var rart at høre!
Jeg er nemlig ikke så meget for de afkortede og maltrakterede motorskjolde - som nogle gange er resultatet efter "vild" modificering.

Kan det da betale sig at købe et sådant membran-kit på eBay, fremfor hos emot?
For lige umiddelbart virker ~200€ meget for et par aluminiums stumper - men hvis det er prisen, så er der jo ikke noget at gøre.
Med venlig hilsen


Tobias Holm
Brugeravatar
Palle
 
Indlæg: 90
Tilmeldt: søndag, 26. november 2006 21:39
Geografisk sted: Lundø

Indlægaf TFH » onsdag, 03. september 2008 19:36

Jeg gav også et par hundrede, men det er faktisk fint arbejde.
Med venlig hilsen,

Torben,
KREIDLER REGISTER DK.
Brugeravatar
TFH
Site Admin
 
Indlæg: 789
Tilmeldt: onsdag, 11. maj 2005 21:53
Geografisk sted: Torben Hansen - 5260 Odense S.

Indlægaf Palle » onsdag, 03. september 2008 20:17

Har du din membranindsugning monteret på en af dine maskiner - i så fald, svarer værdien til den forøgede ydelse?
Med venlig hilsen


Tobias Holm
Brugeravatar
Palle
 
Indlæg: 90
Tilmeldt: søndag, 26. november 2006 21:39
Geografisk sted: Lundø

Indlægaf TFH » onsdag, 03. september 2008 22:46

Næh, jeg har endnu ikke monteret den. Jeg har en del projekter igang, og den er egentlig øremærket til en custom model, et 60'er stel med forgaffel fra en 80cc. Den skal selvfølgelig have en 5g motor og skal også pyntes med alt det DIFI ekstraudstyr, jeg har skrabet sammen gennem tiden.
Dierk Filmer (DIFI) var den største Kreidler distributør i nordtyskland, og han fik på eget initiativ fremstillet en mængde chromting specielt til Kreidler.
Den er p.t. prøvesamlet og skal så adskilles for sandblæsning og lakering. Det bliver en større omgang, så den kan tidligst blive færdig næste sommer.

Jeg mener imidlertid, at Torben Skousen har monteret en på sin RS, så han er indtil videre nok manden, der kan fortælle mest om virkningen.
Med venlig hilsen,

Torben,
KREIDLER REGISTER DK.
Brugeravatar
TFH
Site Admin
 
Indlæg: 789
Tilmeldt: onsdag, 11. maj 2005 21:53
Geografisk sted: Torben Hansen - 5260 Odense S.

Re: Mange Tak...

Indlægaf kreidlerhansen » lørdag, 06. september 2008 16:13

[quote="Palle"]

Det er farligt med sådanne utrolig uddybende og beskrivende svar, Jesper - for så kommer jeg til at stille endnu flere spørgsmål... :oops:


Jamen så "opgiver" jeg stemplet fra emot.nl.

Jeg regner med at membranstudsen du omtaler er denne:
[url]http://emot.nl/webwinkel/index.php?act=viewProd&productId=344[/url]
Den har da været udsolgt/out of stock, i en rum tid efterhånden?
Eller der er måske andre firmaer der har en sådan på lager?
Den studs der følger med til den membranindsugning, er det til max. 20mm karburator eller er det en fordel f.eks. at sætte en 22/23 eller måske en 24mm Bing på?

De modifikationer du har lavet på din cylinder, er det noget man selv (uden nogen erfaring) kan lave - eller skal man have en "fagmand" til dette?


Hvis jeg nu vælger et sæt med en 44mm Parmakit, en større bing karburator, homoet 4/6p og en membranindsugning - hvilken tænding er så at foretrække?
Jeg har en udvendig tændspole (Prüfrex (made in West Germany)) som jeg fik smidt med i en handel over eBay - dog ved jeg ikke om den kan bruges til noget.
Har hørt fine ord om den elektroniske tænding ved navn Kokusan, som bl.a. kreidlerparts og johnbos forhander. Ved du om den er noget værd? (står i sølle 1175 Dk kr.! - det er ikke mange sæt platiner og søgerblade)[/quote]

Jeg vil nu hellere besvare flere spørgsmål i første omgang, end at lade folk lede sig selv i vildrede, når jeg kunne have hjulpet.

Membranstudsen er designet til den org. 20mm Bing, men den originale studs er 22mm indvendigt, og det er membranudgaven så vidt jeg ved også.
En 18mm Bing kan IKKE bruges, da bespændingen på denne er mindre.

Der skal fjernes lidt af en køleribbe, før den kan monteres, i øvrigt, men den sidder fint gemt væk under sideskjoldene. ;)

Kender intet til de nævnte tændinger, men platiner fungerer fint. Dog er fødespole + udvendig tændspole at foretrække, da tændingen ofte bliver ret varm, og i nogle tilfælde skaber det vrøvl med de indvendige tændspoler.
Uanset hvad du vælger af tænding, så køb en der har fast tændingstidspunkt - altså, ingen tændingsavance, medmindre det er en org. MHKZ, hvor netop den funktion i forvejen er afstemt efter Kreidler-motoren. ;)
Brugeravatar
kreidlerhansen
Site Admin
 
Indlæg: 841
Tilmeldt: onsdag, 11. maj 2005 00:06
Geografisk sted: Jesper Hansen - 5260 Odense S

erfaring med membran

Indlægaf togam » lørdag, 06. september 2008 16:46

Hej Tobias, membran studsen kan monteres ved at fil/save et lille hjørne af den ene kølerippe. Herudover skal den store bolt, til at skrue sideskjoldet fast på, afmonteres da der ikke er plads til denne. Her er man nødt til at lave et lille vinkelbeslag som kan påskrues fra en af boltene på undersiden af motoren. Men så er der også fint plads til at sideskjoldet kan monteres.
Membran studsen giver en mærkbar bedre gasrespons ligesom den trækker lækkert og jævnt fra bunden og hele vejen op gennem omdrejningsområdet. Jeg har kun haft studsen monteret på min 6,25 Hk standardcylinder (15.43.99) og alm. 32 mm udstødning og her er der ingen forskel på topfarten. Dog kører jeg med 23 mm Bing karbu.
Den eneste ulempe jeg har erfaret med studsen er, at der skal trædes lidt flere gange på kickstarteren inden der kommer liv i motoren. Når den så er igang kører den for højt op i omdrejninger; som om der ligger noget "overskudsbenzin" i studsen der lige skal brændes af inden den igen falder tilbage i normal tomgang igen.
Jeg har imidlertid afmonteret studs/cylinder igen da jeg har købet en ny cylinder/stempel som skulle køres til med standardopsætning og hvor jeg ikke har nænnet at save/file i ripperne til at montere studsen.
Jeg er helt sikker på at der også er et potentiale i studsen til en skrappere tuning af cylinderen. Jeg kan anbefale studsen.
Brugeravatar
togam
 
Indlæg: 116
Tilmeldt: tirsdag, 17. maj 2005 21:14
Geografisk sted: Torben Skousen - 5230 Odense M.

Tak!

Indlægaf Palle » søndag, 07. september 2008 12:45

[b]Tusind tak for råd og beskrivelser![/b] :thumbup:


Mht. tænding, så venter jeg lige lidt - og ser hvad der kommer på ebay eller hvad der er til at opdrive. (for menneskepenge)

Membranstudsen lyder utrolig lovende, sådan en må jeg ha' mig.



Jeg kigger lidt videre og kommer, højst sandsynlig, tilbage med flere spørgsmål
Med venlig hilsen


Tobias Holm
Brugeravatar
Palle
 
Indlæg: 90
Tilmeldt: søndag, 26. november 2006 21:39
Geografisk sted: Lundø

Indlægaf kreidlerhansen » mandag, 08. september 2008 18:25

Torben >> Der skal en større tomgangsdyse til. :)

Ved lave omdrejninger, bliver der normalt presset lidt gasser tilbage gennem karburatoren. Disse har allerede været forbi dyserøret én gang, og her har de hevet benzin med op. Stemplet begynder at bevæge sig opad i cylinderen, og de selvsamme luftmolekyler drøner forbi dyserøret og hiver flere benzinmolekyler op - det er en ganske fed blanding, må man sige.

Membranen forhindrer netop dette, hvilket i korte træk betyder, at motoren generelt kan siges at gå mere magert med membranindsugningen, og den bør dyses derefter.
Brugeravatar
kreidlerhansen
Site Admin
 
Indlæg: 841
Tilmeldt: onsdag, 11. maj 2005 00:06
Geografisk sted: Jesper Hansen - 5260 Odense S

Så kommer der lige et lille tillægsspørgsmål...

Indlægaf Palle » tirsdag, 07. oktober 2008 21:00

[b]Tiden er nu moden til endnu et spørgsmål[/b] :?: (som dog ikke har så meget at gøre med et SB-setup)


Hvornår skiftede man fra, i 5g RS motorer, at have en montering af den yderste koblingsskål med 2 "anlægsflader" til at have stjernefortanding?
Kom det samtidig med direkte/indvendigt gearskifte?

Og, er der nogle ulemper ved direkte vs. indirekte skifte? (bortset fra slid på det indirekte)
Og "ældre" vs. "ny" montering af koblingen? ("ny"/stjerne virker umiddelbart smartest/bedst)



[u]Sidst med ikke mindst:[/u]
Hvis man skal have sig en ny krumtap, hvad skal man så vælge? (og kan man købe fór billigt)
De forskellige forhandlere har:

[url]http://www.kreidleronderdelen.nl/modules/osC/product_info.php?cPath=2_20_124&products_id=755[/url] til 165 €

[url]http://www.kreidler-parts.nl[/url] (motorblok - krukassen - topracing) til kun 85 €

[url]http://kreidlerparts.com/scripts/part_detail.asp?id=541[/url] til 98 €

Har folk erfaringer med de forskellige forhandleres modeller, eller det det "hip som hap"?
Med venlig hilsen


Tobias Holm
Brugeravatar
Palle
 
Indlæg: 90
Tilmeldt: søndag, 26. november 2006 21:39
Geografisk sted: Lundø

Næste

Tilbage til Voldsom Kreidler

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 5 gæster

cron