Side 1 af 1

Et af Jan M's projektcylindre - flere kanaler

Indlæg: lørdag, 13. oktober 2007 11:49
af kreidlerhansen
Jan og jeg var lidt for opsatte på flere kanaler en overgang, og i dette tilfælde fik en af mine 6,25'ere den store omgang.

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Den er temmeligt agressivt portet.

Udstødningskanalen: 22mm fra top, 27mm bred
Udstødningsboostere: 23,5mm fra top
Skyllekanaler, org.: 33mm fra top
Ekstra skyllekanaler: 32mm fra top
Indsugningskanal: Standard.
Stempel: Hakket 2,5mm

Den er tåbelig, men sjov at køre med, groft set. Men jeg synes Jans arbejde er flot - det er altså noget værre pille-arbejde, totalt udenfor min tålmodigheds rammer. ;)

flot arbejde!

Indlæg: lørdag, 13. oktober 2007 14:18
af togam
Det ser hammerflot ud! Kan sagtens forestille mig den omhyggelighed det kræver at ramme den nøjagtige placering/mål på portene. Interessant hvordan den kommer til at køre med sagerne.

Re: flot arbejde!

Indlæg: mandag, 15. oktober 2007 11:35
af kreidlerhansen
togam skrev:Det ser hammerflot ud! Kan sagtens forestille mig den omhyggelighed det kræver at ramme den nøjagtige placering/mål på portene. Interessant hvordan den kommer til at køre med sagerne.


Det bliver i hvert fald spændende at køre med din gamle Homoet 6P på cylinderen. Tidligere har den kun været ude at køre med en standard-potte og vist nok den hjemmelavede udstødning til mit første 12HK kit, men det var så vidt jeg husker inden den fik lavet et par ekstra skyllekanaler. Den var totalt ustyrlig, hvilket jeg forventer den stadig er - nu har den bare en potte, der matcher bedre end før. :P

Indlæg: fredag, 11. januar 2008 12:15
af marker
:D hej med jer nu har jeg kigget lidt på de forskellige tunings forslag
da jeg started med at køre kreidler var jeg så heldig at få en komplet TH motor til speedway
så efter den havde fået monteret 1 og 5 gear var jeg klar til vejen
cyl 6.25/? men med 28 mm mikuni og en noget special udstød
3 boost porte over stempel 2 i udstødning gik den rent med ca 16-17000 rpm
er nu gået i gang med at lave en magen til dog i 44 mm vis jeg kan finde et stempel der er rundt
er der nogle der har nogle gode ider til hvor det købes det skal jo være med 1 ring helst L-ring
søger også 40mm stempel med 1 L-ring
mvh marker køge

Indlæg: fredag, 11. januar 2008 12:51
af kreidlerhansen
marker skrev::D hej med jer nu har jeg kigget lidt på de forskellige tunings forslag
da jeg started med at køre kreidler var jeg så heldig at få en komplet TH motor til speedway
så efter den havde fået monteret 1 og 5 gear var jeg klar til vejen
cyl 6.25/? men med 28 mm mikuni og en noget special udstød
3 boost porte over stempel 2 i udstødning gik den rent med ca 16-17000 rpm
er nu gået i gang med at lave en magen til dog i 44 mm vis jeg kan finde et stempel der er rundt
er der nogle der har nogle gode ider til hvor det købes det skal jo være med 1 ring helst L-ring
søger også 40mm stempel med 1 L-ring
mvh marker køge


Jeg vil anbefale www.emot.nl

Priserne er, på nogle områder, i den høje ende, men så vidt jeg kan forstå på vore hollandske lidelsesfæller fra www.kreidler.nl er det gode stumper.

Det nytter selvfølgelig heller ikke noget at forsøge at spare penge, hvis motoren skal snurre så højt. ;)

Indlæg: lørdag, 12. januar 2008 16:15
af Twinsport
marker skrev::er nu gået i gang med at lave en magen til dog i 44 mm


Pas lige på med 44 mm cylindre. Hvis de obligatoriske gennemboringer til boosterkanalerne skal laves, kan det ikke lade sig gøre med en boring der er 4 mm større end std. Der er simpelthen ikke plads i cylinderen. Hvis du er interresseret, kan du komme forbi, så vi kan sammenligne og måle cylindre, så du kan se hvad der kan lade sig gøre..

/Steen

Indlæg: søndag, 13. januar 2008 15:28
af kreidlerhansen
Twinsport skrev:
marker skrev::er nu gået i gang med at lave en magen til dog i 44 mm


Pas lige på med 44 mm cylindre. Hvis de obligatoriske gennemboringer til boosterkanalerne skal laves, kan det ikke lade sig gøre med en boring der er 4 mm større end std. Der er simpelthen ikke plads i cylinderen. Hvis du er interresseret, kan du komme forbi, så vi kan sammenligne og måle cylindre, så du kan se hvad der kan lade sig gøre..

/Steen


Der er mindre plads, i hvert fald. De boosterkanaler, jeg lavede i min 44mm Parmakit er max 2,5mm dybe, men de har en god effekt alligevel. :)

Indlæg: søndag, 13. januar 2008 20:01
af Twinsport
kreidlerhansen skrev:Der er mindre plads, i hvert fald.


Jeg tror ikke at vi taler om det samme. Jeg taler ikke om boosterportenes dybde, med om de kanaler der går fra skylleportene til boosterportene.

/Steen

Indlæg: mandag, 14. januar 2008 14:30
af kreidlerhansen
Twinsport skrev:
kreidlerhansen skrev:Der er mindre plads, i hvert fald.


Jeg tror ikke at vi taler om det samme. Jeg taler ikke om boosterportenes dybde, med om de kanaler der går fra skylleportene til boosterportene.

/Steen


Jeg er ikke sikker på, hvad du så mener. :) Men jeg har lavet mine, og de virker trods alt. Jeg mærkede en lækker forbedring i stort set hele omdrejningsregisteret. Den største udfordring var at lave hullerne i stemplet, så de ikke åbner i indsugningskanalen, når stemplet er i bund. Det problem kan man heldigvis gå fint udenom ved at investere i en membranstuds, nu. :D

[edit] Du har i øvrigt en privat besked, Steen. :)

Indlæg: onsdag, 16. januar 2008 11:26
af marker
:P Hej med jer dejligt og se nogen har kigget
jeg er ik gået i gang enu men tak for advarsler men min bliver dog lavet på anden måde skal se om jeg kan forklare
jeg liv først lave et hul fra siden ind i cyl . altså bevist lave hul ind i siden ,for og lukke det igen ,derefter bore jeg fra skyllekanal og fisker det 1 .hul
sliber derefter op i cyl ,og fisker hullet
med hensyn til de 2 porte i udstødning .har jeg valgt og lægge dem foran selve udstødnings kanalen til siden foran skylleporten .
det var sådan de var lavet i den T.H CYL (torben hansen - uno motor )
men er jo ca 20 år siden
så jeg er lidt spændt på om jeg kan hive samme antal rpm ud ca et sted mellem 16-18000
der til har jeg så købt en 24mm kørte oprindeligt med 28mm med bøsning på 4 mm på luft siden i kabu for at opholde vac
så kommer der jo en udstødning på et tidspunkt
men vil høre om der er nogen der har biltemas bog tunning af 2-stroke
vil jeg meget gerne købe en kopi eller bogen hygge fra marker køge

Indlæg: onsdag, 16. januar 2008 14:12
af Twinsport
marker skrev: men vil høre om der er nogen der har biltemas bog tunning af 2-stroke


Jeg kender ikke bogen, men har haft stor glæde af 1. udgave af denne:


Billede

/Steen