Side 1 af 1

Og så i en MAHLE-CYLINDER?! (tuning)

Indlæg: tirsdag, 19. juli 2005 15:51
af kreidlerhansen
Ja, hvad skal man give sig til, når der ikke er ret meget mere at hente i sit seneste cylinderprojekt? Man fræser lidt i en 6HK cylinder!

Med andre ord: Jan og jeg er ikke til at styre, for tiden!

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede


Billederne kunne være bedre, såeh...

For de svagtseende:
Billede

For de blinde:
Billede

;)



Jeg har nu fået syn for sagen:

Større skylleareal giver en pæn sjat mere i mellemområdet. :) Accelerationen og gasresponsen er i hvert fald forbedret, men jeg må indrømme, den ikke trækker lige så vildt som min Athena-cylinder!


Næste skridt bliver at hakke stemplet 1-2mm, og senere kommer et par bostere til udstødningskanalen til.
Hvis den kører endnu bedre med dét, skal cylinderen hones og have et stempel med én ring - så kan der blive plads til en boosterkanal, også. 8)

Indlæg: torsdag, 01. september 2005 21:32
af kreidlerhansen
Ja, så sker der noget med denne cylinder, istedet. 8)

I dag har jeg monteret en spritny 20mm Bing, som lige trænger til en anden dyse.
Sammen med min modificerede Homoet, trækker den ganske godt! Den skal dog have et stempel, der passer i tolerancen + skørtet skal hakkes 1mm.

Trækket starter omkring 6.000rpm, men først ved 7.500rpm sker der noget. I samme øjeblik omdrejnigstælleren rammer 9.000rpm, er der MASSER af kræfter. Men glæden er kort, for ved 10.500rpm er alle kræfter væk igen.
Det må siges at være ganske fornuftigt, og jeg er godt tilfreds!

Senere skal der laves et par ekstra udstødningskanaler, og en nogenlunde korrekt beregnet udstødning kommer også til! Det skal nok blive spændende at berette om. :D